شناسه خبر : 84636
سه شنبه 19 مرداد 1400 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادگان با مجاهدت سربلند و مفتخر تاریخ

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران امروز (دوشنبه) در پنجمین نشست شورای معاونان ستادی با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، از برگزاری ۲۴ برنامه شاخص فرهنگی مرتبط با ایام پیش‌رو در بنیاد شهرستان‌های استان تهران خبر داد و اظهار داشت: آزادگان سرافراز با مجاهدت و صبوری در زندان‌های رژیم بعث مفتخر و تاریخ‌ساز شدند و امروز تکریم از صبر و استقامت و یادآوری رشادت‌های ایشان یک وظیفه ملی است.

وی افزود: آزادگان توانستند افتخاری ماندگار را برای ملت ایران رقم بزنند و ثابت کنند که عصاره ملتی هستند که در مسیر آرمان‌های خود مردانه و مقاوم ایستاده و تسلیم زورگویی و تجاوز دشمنان نخواهد شد.

مرتضوی با بیان فراز‌هایی از خاطرات آزادگان سرافراز یاد و خاطره سید اسیران را گرامی داشت و گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی در زمانی که آزادگان روحیه خوبی نداشته و ممکن بود آسیب‌پذیر باشند الهام‌بخش آنان شده و به مثابه رهبری کاروان اسرا را به سرمنزل مقصود که همان عزت اسلام و ایران بود رساند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تشریح برنامه‌های سالروز ورود آزادگان و همزمانی آن با دهه نخست ماه محرم، تصریح کرد: امسال نیز سومین همایش خوانش فرهنگی قیام امام حسین (ع) با رویکردی فرهنگی و محوریت آزادگان سرافراز و با حضور کارشناسان و شاعران آیینی مطرح کشوری برگزار می‌شود.

مرتضوی از رسیدگی به یک هزار  و ۳۰۰ پرونده متقاضی درصد جانبازی در طول شش جلسه برگزاری کمیسیون پزشکی خبر داد و تصریح کرد: در هفته پیش‌رو نیز به درخواست ۳۰۰ متقاضی تعیین درصد رسیدگی خواهد شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi