شناسه خبر : 84693
جمعه 22 مرداد 1400 , 19:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا

جانباز هفتاد درصد، عباس طایفه - از ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا آبی گرم نشد، هر چه منتظر ماندیم تا ستاد ملی آستین بالا بزند و کاری برای این مردم انجام دهد، خبری نشد. همه وعده دادند که انشالله واکسن می‌آید و می‌سازیم و باز خبری نشد. همان‌طوری که دکتر زالی، فرمانده میدانی مبارزه با ویروس کرونای استان تهران، در اعترافات مورخ 20 مرداد 1400 در مصاحبه‌ای بیان داشته، مشخص شد که ستاد ملی مبارزه با کرونا هم ترک فعل و هم مخفی‌کاری و هم کم‌فروشی کرده و هم به وعده‌ها و مسئولیت‌های اصلی خود عمل نکرده است، البته به اظهارات فرمانده میدانی مبارزه با ویروس کرونای استان تهران، اشکالات جدی و صریح وارد است.

 زیرا ایشان نیز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده‌اند و وی نیز ضمن اطلاع از موارد مذکور باید پاسخ‌گوی مردم باشد. حال به نظر می‌رسد که وقت آن رسیده که ستاد مردمی مبارزه با کرونا در جای جای ایران اسلامی تشکیل شود. همواره شاهد بوده‌ایم که هر زمان و هر کجا که مردم حضور پیدا کرده‌اند، کارها سامان یافته و موفق به مدیریت بحران شده‌ایم. البته در حال حاضر دچار یک فاجعه بزرگ انسانی هستیم، ولی این مردم می‌توانند از تکرار این فاجعه جلوگیری کنند.

 راه‌حل چیست؟
آنچه که لازم است، تک‌تک خانه‌ها در ایام محرم حسینیه شود. اولاً همه مردم به درگاه خداوند دعا کنیم که به ما رحم کند، ثانیاً هر خانه یک نقاهتگاه باشد؛ ثالثاً عموم مردم در خانه بمانند و زنجیره انتقال این ویروس هولناک را قطع کنند. البته شاید بتوان گفت مسئولین در این خصوص گوش شنوای بیشتری دارند و اولین کسانی هستند که از خانه بیرون نیامده و به دورکاری عادت کرده‌اند و کاری به حضور در میدان ندارند و از نزدیک شاهد تابوت‌های مکرر و متوالی نیستند!
پس بهتر است ستادهای استانی، شهرستانی، روستایی و محلات از سوی مردم تشکیل شود.

 زیرا در مصاحبه فرمانده میدانی مبارزه با ویروس کرونای استان تهران، مشخص می‌شود که مردم خود باید به فکر خودشان باشند. در پایان باید از دیپلماسی عمومی نیز بهره برد. هر جا دیپلماسی مردمی حاضر بوده، موفقیت در آن حاصل شده است. به عنوان فردی از آحاد جامعه، از دادستان کل کشور درخواست می‌کنم که به عنوان مدعی‌العموم، اعتراف‌نامه فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در استان تهران را ملاحظه نموده و کسانی که ترک فعل کرده، به مسئولیت خود عمل نکرده و پنهان‌کاری کرده‌اند را محاکمه کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi