شناسه خبر : 84946
شنبه 06 شهريور 1400 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید کاظم کاظمی؛ سجده شکر در آستانه شهادت

شهید کاظم کاظمی؛ از تحصیل در آمریکا تا سجده شکر در آستانه شهادت

وقتی در داخل قایق، ترکش به سر شهید کاظمی اصابت کرد، از جای خود برخاست و دست‌ها را به‌سوی آسمان بلند کرد و با خدایش راز و نیاز کرد و لحظه‌ای بعد کنار قایق به سجده رفت و آنگاه شهید شد.

به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، شهید سید کاظم کاظمی در سال 1336 در بخش آرادان شهرستان گرمسار به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوران کودکی در زادگاهش، در سن 6سالگی به‌همراه خانواده به شهرستان گرگان نقل‌ مکان کرد.

با توجه به اینکه پدر سید کاظم به کار کشاورزی مشغول بود، وی از همان ابتدای زندگی با مشکلات و سختی‌های روزگار آشنا شد و به خانواده کمک می‌کرد.

تأسیس کتابخانه حر

شهید کاظمی علاقه زیادی به مطالعه کتاب داشت و از سن 16سالگی از قم برایش مجلات مذهبی می‌فرستادند. او با تشکیل کتابخانه کوچکی به‌نام «حر»، بسیاری از کتاب‌های مذهبی ممنوعه از نظر نظام شاهنشاهی مانند کتاب حکومت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رساله ایشان را جمع‌آوری می‌کرد و در اختیار جوانان قرار می‌داد.

در این دوران عوامل ساواک به وی مشکوک شده به منزلشان یورش بردند و او را دستگیر کردند.

در سال 1354 موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد، سپس جهت کار و آمادگی برای ورود به دانشگاه، به تهران عزیمت کرد. ابتدا دوره کوتاه‌مدت نقشه‌کشی ساختمان را پشت‌سر گذاشت و بعدازآن در سازمان تربیت بدنی جذب شد.

در این ایام از طریق یکی از دوستان، با تعدادی از دانشجویان فعال دانشگاه مرتبط بود و در فعالیت‌های مخفی دانشجویی شرکت داشت تا اینکه دومین بار توسط ساواک دستگیر شد و به‌مدت 10 روز در کمیته ضدخرابکاری نگه داشته شد و مورد اذیت و شکنجه قرار گرفت.

او با همه مشقت‌ها، در سال 1355 موفق به قبولی در کنکور شد، اما به‌دلیل داشتن سوابق در سازمان امنیت، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به‌عمل آمد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi