شناسه خبر : 85632
سه شنبه 06 مهر 1400 , 14:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قاضی زاده هاشمی درمراسم زنگ ایثار و مقاومت:

۱۰۵ دانش‌آموز شاهد، بدون سهمیه، رتبه دو رقمی کنکور دارند

۳۲۳ شهید فرهنگی و ۵۲۰۶ دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است که نشان می دهد آموزش و پرورش در راستای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت پیشتاز بوده و خواهد بود.

فاش نیوز - به مناسب هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صیانت از مقام والای36000دانش آموزو5000 معلم شهید، آیبن نواختن زنگ ایثار و مقاومت با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این برنامه که تعدادی از مدیران بنیادشهید و آموزش و پرورش و جمعی از خانواده های معظم شهدا حضور داشتند، بصورت نمادین زنگ ایثار در مدرسه شاهد مبشّر نواخته شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در این مراسم رییس بنیادشهید و امور ایثارگران با اشاره به فداکاری و از جان گذشتگی دانش آموز شهید "علی لندی" او را الگویی بری دانش آموزان عنوان کرد و گفت: همه هم نسل های بنده در ایام نوجوانی تجربه جنگ را دارند و بیشترین شهید میان اقشار مختلف مربوط به حوزه فرهنگی است.
وی در ادامه سخنان خود با مقایسه جنگ و شهدای کشور ما با دیگر کشورها با بیان اینکه در همه کشورها مرد، زن و دانش آموزان گرفتار جنگ می شدند ولی درکشورما دانش آموزان با انتخاب خود به جبهه میرفتند و پای در این مسیر می گذاشتند ادامه داد: بنا براین از حدود 230 هزارشهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، 36000 نفر آن دانش‌آموز و عمدتا نوجوانان و جوانان 15سال به بالا هستند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین تصریح کرد: باید این عظمتی را که مربوط به خودمان است را درست روایت کنیم تا سایر ملت‌ ها با روایت جعلی از خود برای ما الگوسازی نکنند. به عنوان مثال کشوری مثل کره از2هزار سال تاریخ حکومت که بیشتر این سال ها را زیرسلطه بوده با ساخت فیلم و برنامه برای ما قهرمان سازی می کند.

معاون رییس جمهور سپس با اشاره به اینکه زنگ نمادین امروز باعث انتقال پیام فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ های بعدی است خاطرنشان ساخت: از 86هزار هزار دانش آموز مدارس شاهد، 64 درصد جزو افراد ممتاز هستند که از این میان 105 نفر بدون سهمیه، رتبه دو رقمی کنکور دارند. بر این اساس ما موظف هستیم که در مدارس و دانشگاه‌ های شاهد، اهداف تعریف شده این فضا‌های آموزشی را دنبال کنیم.
وی در پایان سخنان خود یادآورشد: در شرایط کنونی 350مدرسه وجود دارد که برخی مالکیت بنیاد شهید را دارند و برخی در این حوزه نیستند و ما درحال تدوین الگویی برای تغییر فعالیت مدارس شاهد هستیم.

در ادامه این مراسم "علیرضا کاظمی" سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در آیین نواختن زنگ ایثار در توضیحات خود گفت: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی انتقال فرهنگ و آداب و رسوم به نسل آینده است که یکی از این فرهنگ ها، ایثار و شهادت است، و ما امروز در زنگ ایثار با شهدا و امام شهدا پیمان می بندیم که در راه توسعه آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم و از تمام ظرفیت ها برای توسعه این فرهنگ استفاده کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه بازنگری در کتاب ‌های درسی ظرفیت بزرگی بر این مساله است و مطمئن باشید جایگاه این فرهنگ را در کتاب‌ های درسی تعیین خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با محوریت بنیاد شهید که متولی اصلی این بخش است بتوانیم کارهای بیشتری برای توسعه این فرهنگ انجام دهیم.

 دکتر عبدالرضا فولادوند مدیرکل  آموزش و پرورش استان تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از کارکردهای مهم و حیاتی آموزش و پرورش انتقال فرهنگ و ارزش های جامعه به نسل های آینده است و دوران دفاع مقدس و هشت سال دفاع جانانه رزمندگان یکی از منابع ارزشمند در جامعه ماست که باید به نسل های آینده منتقل شود.

وی همچنین با ذکرآماری متذکرشد: 323 شهید فرهنگی و 5206 دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است که نشان می دهد آموزش و پرورش در راستای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت پیشتاز بوده و خواهد بود.

نواختن زنگ ایثار و مقاومت توسط فرزند شهید انصاری به نیابت از شهدای دانش آموز، اجرای سرود و همخوانی دانش آموزان، تقدیر از خانواده شهدای فرهنگی، رونمایی از تمثال شهید "محمدرسول رضایی" به عنوان دانش آموز شاخص کشوری و قرائت میثاق نامه دانش آموزی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 
اینستاگرام
این مطلب حاوی دو نکته است که جای تامل دارد
اول : از دیدن چنین تیتری که تعدادی ازفرزندان ایثارگران ، بدون سهمیه رتبه دورقمی کسب نمودند ، بسیار جای مسرت و امیدواری است که در آینده ، تعداد زیادی از این عزیزان با پشتوانه متکی بر دانش و تخصص خود ، پست های مدیریتی پیدا کرده و آینده کشورمان از لحاظ ارزشهای ملی ، مذهبی غنی خواهد شد ، ضمن اینکه دهان عده ای یاوه گو که ابراز می دارند ، فرزندان ایثارگران به صرف سهمیه ، به دانشگاه و محیط دانشجوئی راهشان هموار است بسته خواهد شد و از تمام فرزندان ایثارگر تقاضا داریم ، حتما" به کیفیت تحصیلات خود ، توجه بیشتری نمایند تا هر ساله از دیدن چنین مطالبی ، ما را خوشنود کنند . سپاس از شما عزیزان فرزندان ایثارگر پر تلاش
دوم : در خصوص نکته آقای دکتر قاضی زاده هاشمی ، در موضوع روایت ارزش های کشور خودمان و جعل روایت بیگانگان، در فرانسه فیلمی ساخته شد بنام (22 گلوله یا فنا ناپذیر) که در این فیلم هنرپیشه معروف فرانسوی (جان رنو) که در ایران او را با فیلم (لئو ، حرفه ای) می شناسند، مورد سو قصد مافیا قرار می گیرد که در کمال ناباوری در حالیکه مورد اصابت 22 گلوله از جمله اسلحه شاتگان 12 قرار می گیرد زنده می ماند و خودش به تنهائی ، از رهبران مافیای مارسی فرانسه ، انتقام می گیرد ، این در حالیست که در زمان هشت سال دفاع مقدس کشورمان در عملیات والفجر4 در کردستان ، دوستان همسنگرمان در لشکر 25 کربلا شاهد بودند ، یکی از دلاوران بسیجی مازندرانی کشورمان ، پس از اینکه مورد اصابت 14 گلوله اسلحه کلاشنکف در شکم قرار گرفت ، با همان شرایط وخیم جسمانی در عملیات ، از کوههای هفت توانا در مریوان ، خودش را به نوک قله رسانده و زنده ماند ، اما پس از به دست آوردن سلامتی کامل ، در عملیاتی دیگر به درجه رفیع شهادت نائل آمد . آیا روایت تصویری این ماجرای واقعی و مستند ، در جنگ تحمیلی کشورمان به جای روایت کذب و جعلی بیگانگان ، برای نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت برای تمام دنیا ، جای افتخار و عزت ملی ندارد ! امیدواریم متولیان و راویان فرهنگ ناب هشت سال دفاع مقدس ، به این مقولات با توجه به تاکید ریاست محترم بنیاد شهید ، توجه کافی نمایند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi