شناسه خبر : 86610
چهارشنبه 19 آبان 1400 , 13:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حرکت خودجوش دانشجویان مصری مقابل گردشگران اسرائیلی

دانشجویان مصری در جنوب سینا با خواندن آهنگ معروف «انا دمی فلسطینی»، گردشگران اسرائیلی را فراری دادند.

حرکت خودجوش دانشجویان مصری مقابل گردشگران اسرائیلی

در حالی که دیروز (سه‌شنبه، ۹ نوامبر)، «سامح شکری» طی سخنانی در یک اندیشکده آمریکایی، اقدام برخی کشورهای عربی در امضای توافق‌های عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد که «این توافق‌نامه‌ها یک تحول ثبت برای تشویق اسرائیل و فلسطین به باز کردن درها و رفع ایده تهدید متبادل» است، شماری از مردم این کشور در اقدامی نمادین نشان دادند که در کنار قضیه فلسطین باقی می‌مانند.

روزنامه «القدس العربی» در این خصوص نوشت: شماری از فارغ التحصیلان دانشکده داروسازی مصر در شهر «دهب»، به عنوان همبستگی با آرمان فلسطین، پس از روبرو شدن با شماری از گردشگران اسرائیلی در یک قایق تفریحی توریستی در مصر، آهنگ و ترانه معروف فلسطینی «أنا دمی فلسطینی» (من خونم فلسطینی است) را پخش و با آن همخوانی کردند. 

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوی از این همخوانی دانشجویان مصری را منتشر کردند که همگی، همصدا این ترانه معروف را می‌خواندند. امری که موجب شد در نهایت، گردشگران اسرائیلی این مکان را ترک کنند.

دهب نام شهر و شهرستانی در استان جنوب سیناء مصر است و از جاذبه‌های گردشگری مصر به شمار می‌رود و گردشگران اسرائیلی اغلب به آن سفر می‌کنند.

انتشار این ویدئو با استقبال کاربران عرب سایر کشورهای عربی همراه شد و نشان داد که مردم کشورهای عربی بر خلاف برخی حاکمان خود، همچنان برای آرمان فلسطین ارزش قائل هستند و با هرگونه عادی‌سازی با رژیمی اشغالگر و جعلی مخالفند.

به گفته دانشجویان مصری، داستان از آن‌جا شروع شد که آن‌ها در حال سفر به شهر سیاحتی دهب بودند که با دو نفر از فلسطین اشغالی برخورد کردند. زمانی که از یکی از آن‌ها سوال می‌شود که اهل کجاست، به طرف دیگر شبه جزیره سینا اشاره می‌کند و می‌گوید: «اسرائیل». همین امر جرقه آغاز این اقدام نمادین دانشجویان مصری می‌شود.

به گفته این دانشجویان‌ها هدف از این اقدام، مجبور کردن گردشگران اسرائیلی به ترک محل و ترک سفر دریایی بوده که در این امر موفق هم شدند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با بازنشر این ویدئو، نوشتند که اقدام این دانشجویان خودجوش و نمادین بود و با این کار خود نشان دادند که ملت‌های عرب مخالف عادی‌سازی روابط با اشغالگران هستند.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi