شناسه خبر : 87089
دوشنبه 15 آذر 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی:

شفافیت در ارائه آمار بنیاد، لازمه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ درست است

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ارائه اطلاعات دقیق بنیاد شهید از وضعیت جامعه ایثارگری را مبنای اصولی برای تصمیم گیری دولت و مجلس در لایحه بودجه عنوان کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، ارائه اطلاعات دقیق بنیاد شهید از وضعیت جامعه‌ی ایثارگری را مبنای اصولی برای تصمیم‌گیری دولت و مجلس در لایحه‌ی بودجه عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، معصومه پاشایی، نماینده‌ی مردم مرند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه بر علیه جمهوری اسلامی و تاثیر آن بر معیشت اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی اقشار جامعه، اعم از ایثارگر و غیرایثارگر درگیر مسائل و مشکلات معیشتی هستند و به قول شهید رجایی، اگر یک نان هم داشته باشیم، باید دور هم بنشینیم و بخوریم.

 عضو فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تمام تلاش خود را می کند که با دولت همراهی کند تا بتواند مسائل معیشتی مردم و ایثارگران را حل و فصل کند، اظهار داشت: متاسفانه مسائل معیشتی مردم به نسبت گذشته زیاد و سفره‌ی آنها بسیار بسیار کوچک شده است و جامعه‌ی ایثارگری هم جزء مردم هستند و همین موضوع را آنها هم لمس می‌کنند.

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی، ارائه‌ی اطلاعات و آمار دقیق از جامعه‌ی ایثارگری را مهم‌ترین آیتم در تصمیم‌گیری‌های کلان مسئولان و دولتمردان در لایحه‌ی بودجه عنوان کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی بر اساس اطلاعات آماری بنیاد شهید و امور ایثارگران برای جامعه‌ی ایثارگری تصمیم‌گیری می‌کند. به همین جهت هر مشکلی که برای مردم وجود داشته باشد، طبیعتاً برای ایثارگران نیز خواهد بود.

 نماینده ایثارگر مجلس یازدهم تصریح کرد: نگاه ویژه به قانون جامع ایثارگران و ارائه‌ی خدمات ویژه به ایثارگران، به خصوص در بخش درمان جانبازان، بسیار مهم است. هر چند که با وجود ارز 4200 تومانی و سایر مشکلاتی که در اقتصاد وجود دارد، ما باید نگاه ویژه‌ای به حوزه‌ی ایثارگری داشته باشیم. می‌خواهم این را بگویم که ما به نمایندگی از آنها در خانه‌ی ملت تلاش خواهیم کرد که کمی از آلام جانبازان عزیز که اگر شهیدان‌مان یک بار شهید شدند اما آنها هر روز شهید می شوند، کاسته شود.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت‌ها و نیازهای جامعه‌ی ایثارگری در لایحه‌ی بودجه خاطرنشان کرد: در بودجه‌ی سالیانه، آیتم‌های مختلفی برای جامعه‌ی ایثارگری پیش‌بینی و مشخص شده است؛ اما این آیتم‌ها باید بررسی و بر اساس نیاز جامعه‌ی ایثارگری و تعداد افراد جامعه‌ی هدف و تغییر و تحولات آن لحاظ شود. به طور مثال تعداد دختران فرزندان ایثارگران که ازدواج و از آن جامعه خارج می‌شوند و یا اینکه بچه‌ها بزرگ‌تر شده و وارد دانشگاه می‌شوند، بایستی لحاظ شود.

 این فرزند شهید که افتخار نمایندگی مردم مرند در مجلس یازدهم را بر عهده دارد، متذکر شد: براساس آمارهای ارائه شده در خصوص جامعه‌ی ایثارگری، به طور مثال در یک جایی لازم است که باید هزینه‌ی مربوط به دانشگاه را افزایش یا اینکه در جایی دیگر به هزینه‌ی درمان توجه بیشتری داشته باشیم. بالاخره باید بنشینیم و بر اساس مسائل روز برای جامعه‌ی هدف تصمیم‌گیری کنیم که ارائه آمار و اطلاعات آن بر عهده‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که مستلزم داشتن آماری شفاف و دقیق است تا بتوانیم نیازمندی‌هایشان را مشخص کنیم.

| معرفی

اینستاگرام
خانم پاشایی نماینده محترم بدادجانبازان تبصره یک حالت اشتغال بنیاد محروم ازماده 38برسید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi