شناسه خبر : 87359
چهارشنبه 24 آذر 1400 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیل: در تحریم ایران شکست خوردیم آمریکا جنگ اراده‌ها را می‌بازد

نشریه کنگره آمریکا معتقد است:‌ بایدن نتیجه جنگ اراده‌ها را به ایران واگذار می‌‌کند.
تارنمای هیل در تحلیلی به قلم جان بولتون مشاور ورشکسته امنیت ملی پیشین در دولت ‌ترامپ نوشت: ما با ۲ پرسش کاملاً مرتبط روبه رو هستیم؛ چرا آمریکا نتوانست برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را متوقف کند و با توجه به گذشت سریع زمان، چگونه می‌تواند از شکست پایانی خود جلوگیری کند.
خطای اصلی توافق هسته‌ای، اجازه دادن به ادامه توانایی غنی‌سازی اورانیوم ایران بود که تا پیش از روی کارآمدن باراک اوباما خط قرمز آشکاری بود. اوباما به شرط توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی تهران، ادامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را تا سطوح مناسب برای راکتورهای هسته‌ای پذیرفت. این نرمش براساس تفسیر نادرستی از معنای سطوح مختلف غنی‌سازی، اشتباه بسیار بزرگی است که نباید در جهان پسابرجام، تکرار شود.
رئیسان جمهوری ایالات متحده که در چندین دهه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط ایران را غیرقابل پذیرش دانسته‌اند، همین موضع را در‌باره کره شمالی در پیش گرفته بودند که به شدت شکست خوردند و اکنون در معرض شکست خوردن از ایران هستند. تحریم‌های اقتصادی بدون اقدامات دیگر، شکست خورده، به‌ویژه که چین آماده خرید همه نفت قابل ایران و وتو کردن یا نادیده گرفتن تحریم‌های آینده شورای امنیت است.
در صورتی که واقعاً ایران هسته‌ای، غیرقابل پذیرش باشد، تنها مسیر باز، تغییر حکومت تهران و اجرای اقدامات نظامی و اطلاعاتی برای بی‌اثر کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران است. واشنگتن باید در مورد تعیین برنده در رقابت و جنگ اراده‌ها پیروز شود. آقای بایدن! تهران جلو افتاده است و پیروزی آمریکا به تو بستگی دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi