شناسه خبر : 87649
چهارشنبه 08 دي 1400 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده آمریکایی:

ایرانی‌ها در حمله به عین‌الاسد هر جایی را خواستند‌ زدند

فرمانده نظامی آمریکایی با بیان اینکه «ایرانی‌ها در حمله به عین‌الاسد هرجا را که خواستند مورد هدف قرار دادند» تصریح کرد: «درس عین‌الاسد این است که موشک‌های ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای آن تبدیل شده‌اند.»

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بار دیگر با اذعان درخصوص دقت موشک‌های ایران اظهار داشت ایرانی‌ها در عین‌الاسد، هر نقطه‌ای را که می‌خواستند، هدف قرار دادند.
این فرمانده نظامی آمریکایی این مطلب را در گفت و گو با پایگاه خبری آمریکایی نیویورکر بیان کرده که همزمان با شروع دور هشتم مذاکرات ایران و گروه 4+1 در وین اتریش منتشر شده است. مک کنزی در تداوم سیاست‌های ایران‌هراسی آمریکا و هراس از پیشرفت‌های ایران در زمینه برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و دفاعی بازدارندگی، درخصوص حمله موشکی ایران به پایگاه الاسد آمریکا گفت: درس الاسد این است که موشک‌های ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای آن تبدیل شده‌اند.
فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) افزود: در الاسد، آنها تقریباً هر نقطه ای را که می‌خواستند هدف قرار دادند.
وی گفت: آنها اکنون می‌توانند به‌طور مؤثر در بخش وسیع و عمق خاورمیانه ضربه بزنند. آن‌ها می‌توانند حملاتشان را با دقت و در حجم بالا انجام بدهند.
به گفته فرمانده سنتکام، ایران به سطحی از توانایی‌ها دست یافته است که شکست دادنش دشوار می‌باشد.
فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این رابطه عنوان کرد: توانایی‌های راهبردی ایران هم‌اکنون عظیم است. آن‌ها در این زمینه سرتر هستند.
وی در رابطه با درگیری احتمالی با ایران گفت: اگر آنها ناگهانی حمله کنند، جنگی خونین رخ می‌دهد. ما به شدت آسیب می‌بینیم.
مک‌کنزی همچنین مدعی شد که احتمالا آمریکا پیروز این نبرد خواهد بود اما این جنگ یک سال به طول خواهد انجامید.
تارنمای نشریه نیویورکر با بیان اینکه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمرکزش را بر توسعه موشک‌هایی با برد طولانی‌تر، دقت بیشتر و قدرت تخریبی عظیم‌تر قرار داده است، نوشت که پیشرفت‌های ایران درعرصه موشکی هم متحدان و هم دشمنان این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.
این رسانه آمریکایی بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برنامه بازدارندگی دفاعی ایران ادامه داد ایران اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موشک در جهان است. آژانس اطلاعات دفاعی گزارش داد که زرادخانه موشکی ایران، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین در خاورمیانه است.
رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) پیش از این در اوایل آذرماه امسال در گفت‌وگو با نشریه تایم اذعان کرده بود ایران نشان داده است که موشک‌هایش توان اثبات‌شده‌ای برای حمله دقیق به اهداف دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi