شناسه خبر : 87691
شنبه 11 دي 1400 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکایت منزل حاج قاسم سلیمانی در منطقه ناامن کرمان

همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار شد/ حکایت منزل حاج قاسم سلیمانی در منطقه ناامن کرمان

همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت (یارای حاج قاسم) به همت سپاه محمد رسول الله(ص) با حضور سردار حاجی‌زاده برگزار شد.

همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت شامگاه امروز جمعه به همت سپاه محمد رسول الله(ص) با حضور سردار محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، سردار سرتیپ حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد.

ابتدای این مراسم سردار محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سابق سپاه حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم ضمن خیر مقدم به پیشکسوتان دفاع مقدس، بیان اینکه مرداد ماه سال 1358 به پادگان ولیعصر(عج) آمده‌ام تا به پاوه بروم؛ تصریح کرد: سپاه محمد رسول الله نه تشکیل داد که قبل از جنگ پنج گردان به مقابله با ضد انقلاب در اقصی نقاط کشور می‌پرداختند همچنین بحث حفاظت از مقرها مثل بیت امام و مکان های دیگر نیز بر عهده آنها بود.

وی با تاکید بر اینکه عمر متوسط حضور  رزمندگان در این پادگان قریب به 3 سال بود؛ افزود: هر کسی به این پادگان وارد می‌شد می دانست که هر لحظه امکان شهادت یا جانبازی دارد ولی آنها حضور جدی در این پادگان داشتند چرا که در آن زمان حضور رزمندگان نه برای درجه و نه برای پست و مقام بود بلکه فقط برای خدا و انجام تکالیف الهی بود.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به دستور حضرت امام نسبت به تشکیل سپاه از عملکرد بسیار عالی سپاه محمد رسول الله(ص) در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به نظر من شاخص ترین نیروی عملیاتی در کل کشور رزمندگان پادگان ولیعصر بودند. آنها کسانی بودند که از همان ابتدا با خدای خود معامله کردند و پشت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و اکنون مقام معظم رهبری ایستاده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به جنگ هشت ساله اشاره کرد و گفت رژیم بعث عراق به همراه کل جهان به کشور ما حمله کردند اما به همت شما پیشکسوتان جهاد و شهادت و شهدای گرانقدر گرانمایه ما حتی یک وجب از خاک کشورمان شد که این لطف خدا و حضور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بالای سر رزمندگان بود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل سعادت نژاد مشاور فرهنگی سپاه قدس پاسداران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ایام شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی وی با اشاره به وصیت نامه و سخنان شهید سلیمانی مبنی بر حضور در مسیر ولایت برای عاقبت بخیری وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهید آخرت عاقبت بخیر شوید و همیشه در صراط مستقیم ثابت‌قدم باشیم، باید دست به دامن ولایت باشیم. انحراف از مسیر ولایت باعث عاقبت به شر شدن میشود.
وی مراقبت از خیمه ولایت را همچون مراقبت از حرم عنوان کرد و گفت: حاج قاسم همواره نسبت به دنیا و مقام گریزان بود و هیچ وقت گول دنیا را نخورد و دست رد به آن زد.

مشاور فرهنگی حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس با اشاره به خاطره‌ای از ساده زیستی حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: به عنوان نماینده از منزل حاج قاسم در کرمان بازدید کردم دیدم منزل ایشان در منطقه‌ای ناامن از نظر اقتصادی فرهنگی و اشرار است. با هماهنگی دوستان مکانی را تهیه کردم. چرا که می‌خواستم به عنوان فرمانده لشکر خیالش نسبت به زن و بچه خود آسوده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت وی ادامه داد: گفتم منزل جدیدی برای شما فراهم شده و شما اسباب کشی کنید و به آن منزل تشریف ببرید. ایشان پس از شنیدن این نکته به من تشر زدند و بسیار ناراحت شدند. استدلال های متفاوتی برای ایشان آوردن ایشان پس از این اصرار ها گریه کرد و گفت من از خانواده شهدا خجالت میکشم چگونه منزل خودم را جابجا کنم.

وی به عملیات والفجر 8 و پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات اشاره کرد و افزود: پس از عملیات والفجر 8 رزمندگان لشکر 41 به سمت استان خود رفتند و قرار شد در جمعی که استاندار، ائمه جمعه و مسئولان محلی حسن از ایشان تقدیر به عمل بیاید. در این مراسم می‌خواستند یک قالیچه کوچک ابریشم کاشان به ایشان هدیه دهند اما حاج قاسم آن را نپذیرفت و گفت این هدیه را باید به حاج مهدی زندی فرمانده ادبیات لشکر 41 بدهید چرا که این جایزه حق اوست.

این رزمنده دفاع مقدس به ماجرای از خود گذشتگی حاج مهدی زندی در عملیات والفجر 8 پرداخت و گفت در این عملیات دختر حاج مهدی زندی مرحوم می شود و ایشان در تماس با خانواده خود می‌گوید دفنش کنید چرا که عملیات است و نمی‌توانم خودم را با منطقه برسانم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت با بیان اینکه این ماجرا را برای حاج قاسم تعریف نکرده بود ابراز کرد: حاج قاسم به دلیل این از خود گذشتگی حاج مهدی زندی در آن جلسه تقاضا کرد که این هدیه را به ایشان بدهد و زمانی که آسم از ایشان جویا شد که چرا این موضوع را به من نگفتی در پاسخ گفت اگر می‌گفتم اصرار می‌کردید که به شهر خود بازگردم.

وی به اهدای مدال نصر حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان پس از آنکه متوجه شد قرار است مدال نصر را دریافت کنند قبول نکرد و گفت من برای خدا جنگیدم. پس از اصرار دوستان که این مدال توسط مقام معظم رهبری برای شما تدارک دیده شده است؛فرمود دست رهبر انقلاب را رد نمی‌کنم اما نباید این ماجرا رسانه‌ای شود.

مشاور فرهنگی سردار سلیمانی در سپاه قدس با بیان اینکه هیچگاه فریفته دنیا نشد ابراز امیدواری کرد که در مسیر حاج قاسم سلیمانی باشیم.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi