شناسه خبر : 87750
دوشنبه 13 دي 1400 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مکتب شهید سلیمانی باید برنامه درسی‌ مدارس شود

مهرزاد حمیدی ، یوسف نوری ، ،، شهید ابراهیم هادی ،

نخستین یادواره شهدای معلم ورزش صبح امروز (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این برنامه با بیان اینکه در فقه گفته می‌شود که مقدمه واجب، واجب است، اظهار داشت: اگر بخواهیم خدمت کنیم باید توانایی لازم را داشته باشیم و رهبری به همین علت بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید کردند. باید عرصه را برای ورزش فراهم کرده و نتیجه بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس افزود: ۷۳ شهید والامقام در حوزه تربیت بدنی داریم که امروز به طور ویژه از شهید «ابراهیم هادی» که معلم ورزش بود یادی شد. شهید سلیمانی نیز خود دارای اوصاف بسیاری بود اما همین فرد به جایی می‌رسد که تبدیل به یک مکتب می‌شود. ولایت پذیری و ترویج ولایت، بصیرت، معنویت، عقلانیت، گسترش عدالت و در عین حال عطوفت ویژگی‌های این مکتب هستند که باید برنامه درسی ما بشود.

وی با بیان اینکه منطق و پنداره این برنامه درسی باید مشخص باشد، گفت: در برنامه درسی شهید سلیمانی چیستی و چرایی مبارزه مشخص است. اهداف مشخص است. محتوا هم معلوم است، باید چه چیزی به دانش آموز یاد داد؟ هم‌رزم شهید سلیمانی یاد می‌گرفت؟ او یاد می‌گرفت که انفاق، ایثار، عطوفت و خودسازی داشته باشد، این یادگیری یک یادگیری تعاملی و نزدیک بود.

نوری افزود: در اینجا نقش معلم و راهبر چه بود؟ شهید سلیمانی تسهیل کننده بود و از ظرفیت بچه‌ها استفاده می‌کرد. اکنون به حدی رسیدیم که قدرت‌های جهانی به برکت خون شهیدان جرات چپ نگاه کردن به ما را ندارند. مکان باید کجا باشد؟ هر کجا که نیاز وجود دارد و مظلومی آنجا باشد. نیرو‌ها چه کسانی بودند؟ زینبیون، فاطمیون و. همه بودند. گروه بندی از ارکان مهم یادگیری است که در مکتب شهید سلیمانی هم دیده می‌شود.

وی ادامه داد: زمان کجاست؟ زمانی وجود ندارد، شب است، روز است، هر زمان می‌شود یاد گرفت. وقتی این مکتب را به عنوان یک برنامه تربیتی و یک مکتب ارزیابی می‌کنید می‌بینید که چه ارزش‌های والایی در آن نهفته است. دشمن از شهید سلیمانی بیش‌تر از سردار سلیمانی که زنده بود می‌ترسد، زیرا مکتب وی انتشار یافت. اگر خود را به نشر و تکثیر افکار، آراء، نظرات و عقاید شهدا موظف بدانیم جامعه ما مصون و پیشرفته خواهد بود. امیدوارم مدیون شهدا نباشیم و بتوانیم قدردان زحمات آن‌ها باشیم و در راه مکتب تربیتی آن‌ها با قوت قدم برداریم.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم اظهار داشت: اولین اقدام برای برگزاری این یادواره به سال ۱۳۹۶ برمی‌گردد که اطلاعات و آمار مربوط به شهدا در دستورکار قرار گرفت و کار اصلی از دو سال قبل آغاز شد. امروز اطلاعات و مستندات شهدا احصاء شده است.

وی افزود: شهید ابراهیم هادی از این جمله است و باید این شهدا را با سیره اخلاقی و رفتاری شهدا و منش آن‌ها در زندگی آشنا کنیم. مجموعه آثار واصله به دبیرخانه یادواره بیش از یک هزار و ۳۰۰ اثر است که نتایج آن اعلام خواهد شد. برگزاری یادواره‌های استانی برای ۷۳ شهید شناسایی شده حوزه تربیت بدنی، تجلیل از خانواده‌های شهدا، برگزاری رویداد‌های ورزشی به نام شهدا و تولید محتوا در شبکه شاد از جمله اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi