شناسه خبر : 88367
سه شنبه 12 بهمن 1400 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم میهمانی لاله‌ها پنج شنبه برگزار می شود

نشست خبری کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 
نشست خبری کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر برگزار شد/ برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در 19 هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور
محمدعلی فقیه روز دوشنبه 11 بهمن در نشست خبری کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر گفت: سال گذشته برنامه‌های گرامی‌داشت دهه مبارک فجر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و امیدواریم در سال جاری شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوان این برنامه‌ها را بدون مشکل برگزار کرد. این برنامه‌ها در دو بخش برگزار می‌شود که برنامه‌های ملی و نمادین و برنامه‌هایی در سراسر کشور هستند. نخستین برنامه نواختن زنگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن همزمان با زمان ورود امام خمینی (ره) به کشور در مدارس شاهد است. مراسم میهمانی لاله‌ها روز پنجشنبه 14 بهمن در 19 هزار گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود و مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) تهران به عنوان نماد ملی با حضور معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مقامات لشگری و کشوری برگزار می‌شود.
وی افزود: عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای شهر قزوین به عنوان نماد گلزارهای شهری، برگزاری آئین میهمانی لاله‌ها و تجلیل از شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان شهرستان اسلامشهر، مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و تعویض پرچم مزار مطهر شهدا و عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای روستای چندار در استان البرز به عنوان نماد گلزارهای روستایی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز هستند.
سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری مراسم تجدید عهد و میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدای گران‌قدر گفت: این مراسم روز یکشنبه 17 بهمن با حضور معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس‌بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونین و مدیران ستادی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. همچنین ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر تحت پوشش آموزش‌های معرفتی مرکز پژوهشی امام‌خمینی قم قرار می‌گیرند. اجرای طرح سپاس در سراسر کشور و عیادت از جامعه معظم ایثارگری در بیمارستان‌ها و آسایشگاه جانبازان در سراسر کشور، مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه نقاشی من سلیمانی‌ام در تاریخ ۲۴ بهمن، اهدای جوایز مربوط به حوزه ایثارگری و رونمایی از کتاب «هواییان حرم» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای برنامه‌های گرامی‌داشت ایام دهه فجر است.
فقیه افزود: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به این مناسبت می‌توان به اعزام بیش از ۱۰۰۰ نفر از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر به شکل انفرادی به شهر مشهد مقدس، تجلیل از کادر درمان، برپایی غرفه‌های ترویجی توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر، اعزام 3000 راوی پیام‌آور ایثار به حسینیه‌های شهید، مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها برای انجام روایتگری و ۲۵۰ برنامه دیگر در سطح کشور اشاره کرد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi