شناسه خبر : 88546
چهارشنبه 20 بهمن 1400 , 08:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان‌های نیایش و بوستان اهواز

«بخش چهار و اورژانس بیمارستان روانپزشکی نیایش» و «بخش بستری روزانه و کادر درمانی بیمارستان روانپزشکی بوستان اهواز» روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهید رسول‌زاده افتتاح شد.
 
افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان‌های روانپزشکی نیایش و بوستان اهواز/توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات روانپزشکی در کشور ضروری است/ نقش و اهمیت مددکاران برای خدمت به ایثارگران مهم است
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از شرکت متد برای ارائه خدمات به ایثارگران، گفت: خدمت به ایثارگران کار مقدسی است زیرا این قشر و خانواده آنها از مظلوم‌ترین‌ها هستند و خدمت به آنها اجر فراوانی دارد و امیدوار هستیم این خدمت خیر مادی و معنوی برای همه خدمتگزاران به جامعه ایثارگری به ارمغان داشته باشد.
معاون رئیس‌جمهور با تأکید به نیاز به گسترش تخت روانپزشکی در کشور گفت: بیش از ۲۳ هزار تخت روان‌پزشکی در کشور مورد نیاز است که تنها نیمی از این تخت‌ها در کشور وجود دارد لذا سرمایه‌گذاری در این بخش به‌ویژه برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران که باید عزت‌مندانه به آنها خدمات ارائه شود ضروری است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این بخش نیازهای کشور را مرتفع می‌کند و خیر درون‌سازمانی و برون‌سازمانی دارد زیرا بخش خصوصی وارد این حوزه نمی‌شود در حالی که لازم است که در سال ۱۴۰۱ حداقل دو هزار تخت جدید افزوده شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابزار امیدواری برای توسعه مرکز روانپزشکی ایثار اردبیل برای شمال غرب کشور، گفت: خدمت به جامعه ایثارگری کار بزرگی است و باید سطح خدمت در حوزه روان‌پزشکی ارتقا پیدا کند. همچنین مراکز روزانه خدمات به ایثارگران افزایش پیدا کند و ارتباط با خانواده ایثارگران به هیچ عنوان منقطع نشود. در این زمینه ایجاد و توسعه آسایشگاه‌ها و یا خانه‌های ایثار برای نگهداری برخی ایثارگران نیز ضرورت دارد.
معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر نقش و اهمیت مددکاران برای خدمت به جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان اعصاب و روان، گفت: نیاز به مددکاری برای خدمت به ایثارگران نباید نادیده گرفته شود و به ایثارگران و خانواده این عزیزان به صورت مستمر آموزش‌های لازم ارائه شود ضمن اینکه برگزاری برنامه‌های اردویی برای این عزیزان نیز ضرورت دارد. ‌
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جامعه ایثارگری نیاز به بیمارستان‌های ویژه‌ای مثل بیمارستان ساسان در کشور دارد و باید این نوع مراکز توسعه پیدا کند و بهتر است برای این نوع پروژه‌ها شرکت متد و یا دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کنند. مراکزی مثل شرکت‌های دارویی نیز می‌توانند با کمک شرکت متد احیا شوند تا در زمینه فراهم کردن داروی جامعه ایثارگری خودکفا شویم.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نقش شرکت متد برای ایجاد شبکه بزرگ بازاریابی و درآمدزایی در عرصه بین‌الملل گفت: شرکت متد می‌تواند وارد حوزه رقابت در عرصه بین‌المللی شود و نیاز است که تکنولوژی و فعالیت‌های ما در زمینه‌های مختلف درمانی از جمله پروتز، ساخت سمعک و ویلچر توسعه یابد و اگر در این حوزه‌ها تاکنون سرمایه‌گذاری شده بود زمینه خوداتکایی وجود داشت زیرا خوشبختانه کشور ما تنها کشور در غرب آسیا است که از این ظرفیت برخوردار است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان بر ظرفیت‌های شرکت متد برای سرمایه‌گذاری و مشارکت با سازمان‌های دیگر مثل هلال احمر در بخش‌های توسعه درمانی ویژه جامعه ایثارگری تأکید کرد.
ایرج عربی، مدیرعامل شرکت متد در این مراسم با اشاره به افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان روانپزشکی نیایش و بیمارستان روانپزشکی بوستان اهواز، گفت: یکی از خدمات استراتژیک که در بخش خصوصی کمتر مورد توجه قرار گرفته است ارائه خدمات در حوزه روان پزشکی است و باید طبق فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری به ارائه این خدمات درمانی توجه بیشتری شود.
محمد غفوری، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت جانبازان اعصاب و روان در تهران پرداخت و پس از آن بخش چهار و توسعه و راه‌اندازی اورژانس بیمارستان روانپزشکی نیایش افتتاح شد.
عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان نیز در این مراسم به ارائه آماری از تعداد ایثارگران استان خوزستان و نحوه خدمات‌رسانی به آن‌ها پرداخت و ‌پس از آن بخش بستری روزانه و کاردرمانی بیمارستان روانپزشکی بوستان اهواز افتتاح شد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi