شناسه خبر : 88555
چهارشنبه 20 بهمن 1400 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی نجباء:

بعد از جنگ جهانی دوم فقط ایران توانست جلوی آمریکا بایستد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت، بعد از جنگ‌جهانی دوم فقط جمهوری اسلامی توانست مقابل آمریکا بایستد...تسخیر لانه جاسوسی و حمله به عین‌الاسد دو سیلی عَلَنی ایران به آمریکا بود.

مهندس «نصر الشَمَّری»، سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق طی سخنرانی ویدئویی در وبینار «گفتمان انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان» که به میزبانی خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برگزار شد، «طلوع سپیده‌دم انقلاب اسلامی ایران را پایان‌بخش اعصار پی‌درپی ظلم و ظلمت خواند» که «به‌مثابه خورشیدی درخشان، دوران ما و ادوار بعدی را منوّر می‌کند.» او این را هم گفت که، بعد از جنگ‌جهانی دوم فقط جمهوری اسلامی توانست مقابل آمریکا بایستد. سخنگوی نُجَباء با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در تهران) اظهار داشت: «دنیا چیزی شبیه این حرکت مبارک را به‌خود ندیده بود. به‌گونه‌ای که دهان شجاع‌ترین افراد نیز از تعجب باز ماند؛ چرا که تصور نمی‌کردند در دنیا پس از جنگ جهانی دوم کشوری قادر به مواجهه علنی با آمریکا باشد.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس الشَمَّری دومین سیلی ایران به آمریکا را حمله به پایگاه آمریکایی
عین‌الاسد عنوان کرد؛ زمانی که پس از جنایت بزرگ ترامپ و ترور فرماندهان شهید، حاج‌ «قاسم سلیمانی» و حاج «ابومهدی المهندس»، به‌صورت آشکار پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق را هدف قرار‌داد. مهندس الشَمَّری با تجلیل از رهبری
امام خمینی(ره) گفت که از روز‌های اول پیروزی این انقلابِ مبارک، دغدغه و دل‌نگرانی همه دنیا آن بود که از ماهیت این انقلاب آگاهی پیدا کنند. با این وجود، صدایی نیک ندا سر داد که «این [انقلاب]نه شرقی و نه غربی، بلکه انقلابی اسلامی است که از دل اسلام و آموزه‌ها و اصول آن نشأت گرفته است.»
سخنگوی نُجَباء نیروی محرکه انقلاب را «خون جوانان مؤمن و مسلمان» دانست و خط مشی این انقلاب، اسلام و پایگاه‌های آن را کشور‌های اسلامی دانست. الشَمَّری اعلام کرد دشمن انقلاب اسلامی ایران نیز استکبار جهانی است، در هرکجا که شاخِ شیطانی‌اش نفوذ پیدا کرده باشد. وی ضمن یادآوری این واقعیت که دنیا در دوره منتهی به انقلاب اسلامی ایران، بین دو بلوک کمونیسم سوسیالیستی و غرب سرمایه‌داری تقسیم شده بود، اضافه کرد هردو بلوک نیز جهان اسلام را دشمنی برمی‌شمردند که باید آن را تضعیف کرده و در کنترل خود در‌آورند. الشَمَّری با ذکر مصادیقی از تاخت‌وتاز ستمکارانه دو قطب یادشده در اقصی‌نقاط جهان، اظهار داشت در آن مقطع که هیچ‌کس حتی جرأت اعتراض نداشت به‌واسطه طلوع سپیده‌دم این انقلاب مبارک، ملت‌های دنیا با اصطلاحات جدیدی مانند مقاومت و پایداری و مقابله با استکبار جهانی آشنا شدند.
وی در راستای تلاش جوانان انقلابی برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد دنیا همچنین جوانانی با سیمای صالحان را مشاهده کرد که سفارت رژیم صهیونیستی را تعطیل کردند و پرچم دولت فلسطین را برافراشتند. این امر پس از آن صورت گرفت که حکومت‌های عربی در دهلیز‌های تسلیم و سازش در راستای وانهادن قضیه فلسطین مبادرت ورزیده و در شُرُف آن قرار گرفته بودند. عضو عالیرتبه مقاومت عراق در بخش دیگری از سخنرانی خود اعلام کرد بدون شک دستان مبارک جمهوری اسلامی و روح مؤسس بزرگ آن و همچنین تأیید رهبر (حفظه‌الله) هرجا نبردی با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و یا اشغالگری و سلطه‌جویی آمریکا وجود داشته باشد، می‌توان یافت. وی در پایان ضمن ادای احترام به امام راحل، رهبری معظم انقلاب و شهدای اسلام، تصریح کرد مقاومت اسلامی هرآنچه در اختیار دارد از جمله موضع‌گیری، سلاح و قوت‌قلب در مواجهه با مستکبران را مدیون این انقلاب بزرگ است. انقلابی که شهید «سید محمدباقر صدر» (قدس‌سره) آن را رؤیای انبیا توصیف می‌کرد و خطاب به فرزندان اسلام، بر لزوم ذوب شدن در این انقلاب و مؤسس آن، امام‌خمینی (قدس‌سره) تأکید می‌ورزید. گفتنی است علاوه‌بر سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق، دکتر «منوچهر متکی» وزیر اسبق امور خارجه ایران، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه و «سید صادق الشرفی» فعال سیاسی یمنی، در این نشست مجازی حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi