شناسه خبر : 89124
پنجشنبه 19 اسفند 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جهاد تبیین باید مردمی و فراگیر باشد

در بین دو واقعه بزرگ بعثت آخرین پیامبر الهی و میلادآخرین امام الهی قرار داریم ...

فاش نیوز - در بین دو واقعه بزرگ بعثت آخرین پیامبر الهی و میلاد آخرین امام الهی قرار داریم که هر دو از اعیاد تحول آفرین جهان هستند.

خدا را شاکریم که بین دو فجر انقلاب اسلامی و فجر طلوع مهدوی درعصر بعثت انقلاب اسلامی - که احیارگر اسلام ناب محمدی و زمینه ساز ظهور مهدوی است- قرار داریم. انقلابی که ایران و اسلام را از غربت نجات داد و شکوفا کرد؛ در حالی که کشور در دوران ستم شاهی قاجار و پهلوی رو به قهقرا کشانده می شد و کشورهای اسلامی نیز در حال له شدن زیر فشار نظام سلطه جهانی بودند.

انقلاب اسلامی در میان بهت و حیرت ناظران سیاسی به پیروزی رسید و بیش از چهار دهه نیز تحت انواع تحریم ها و فتنه ها نه تنها به حیات خود ادامه داد؛ بلکه دستاوردهای بی بدیلی را نیز به همراه آورد. رهبر فرزانه انقلاب در چله انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را صادر و دستاوردهای انقلاب را درخشان و مایه افتخار و مباهات دانستند و تحت عنوان برکات انقلاب مصادیق آنرا ذکر نموده و چهل سال راه کمال و پیشرفت، همراه با ایستادگی و مقاومت را ستودند.

 بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند با مضامین دقیق مجمل گذشته، حال و آینده و تبیین راهبردهایی برای آینده  انقلاب در ورود به دومین مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد.

این بیانیه شروع انقلاب را از نقطه صفر توضیح و دستاوردهای بزرگ آن را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده است و آنرا عظیم، درخشان،  بی نظیر و افتخار افرین دانسته است. همچنین در بیانیه علل عمده مشکلاتی که هم اکنون کشور به ان دچار است بیان شده است، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالش ها و عیوب درونی کشور نیز بیان شده است.

در نهایت برای کشور در گام دوم، هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشور تبیین و توصیه شده است. خطاب بیانیه به مردم است، اما تاکید آن بر جوانان مومن انقلابی‌ست. این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور است که برای آینده انقلاب، راهبردهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش»؛ »معنویّت و اخلاق»؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، »عدالت و مبارزه با فساد»، »استقلال و آزادی»؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن» و »سبک زندگی» در گام دوم انقلاب، جهت تحقق تمدن نوین اسلامی ترسیم شده است.

بر این اساس بیانیه بایستی مورد توجه و اهتمام همه آحاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته شود. به نحویی که به عنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات و بخش های مختلف جامعه ساری و جاری شود. از سوی دیگر شهروندان نیز باید همواره آن را رصد و مطالبه نمایند.

نوع سبک زندگی در شوون مختلف کار، خانه؛ اجتماع و... تاثیر بسزایی در رفتار و ظاهر کالبدی و بصری داشته است و از اهمیت زیادی در دین مبین اسلام برخودار می باشد. اسلامی شدن سبک زندگی در حوزه های فردی و اجتماعی ضروری بوده و زمینه ساز و تعیین کننده سیرکمال دنیوی و اخروی است.

همچنین باید هویت اسلامی در سیمای شهر و محله توسط شهرداری ها و مردم رعایت شود تا بستر و فضا ها دارای هویت اسلامی شده و خود نیز هویت ساز جامعه گردند.

غرب با روش های مختلف و از راه های مختلف دهها سال است که در حال ترویج و تحمیل سبک زندگی منحط خود به جوامع مختلف می باشد، تا بازار مصرف را بدست گرفته و افکار را همسو با اهداف سلطه جویانه خود بکار گیرد.

لذا براساس این بیانیه باید سبک زندگی اسلامی را در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی مانند تغذیه، پوشش، معماری، شهرسازی اقتصاد، محیط کسب و کار، نوع و میزان مصرف و... نهادینه کرده و در گام دوم انقلاب شاهد جامعه اسلامی نمونه باشیم.

 نماز محل مبارزه با دشمن درون و پناه به خدای متعال است و امام جمعه سلاح در دست، خطبه های خویش را می خواند- که آماده رزم علیه دشمنان بهمراه مامونین هستیم. از آنجا که تهاجم دشمنان همه جانبه است لذا نمازگزاران باید گوش به فرمان امام جمعه -به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی -سیاست های ابلاغی رهبری و توصیه های بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان مطالبات از مدیران شهرستان خود پیگیری کنند.

بر این اساس ان‌شالله  شهرستان رباط کریم در افق گام دوم انقلاب به  "رباطِ الْخَیْل" استان مبدل و به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دست یابد. در این صورت جهاد تبیین مقوم و متضمن فراگیری راهبردهای 7 گانه گام دوم انقلاب با راهبری فرمانده قرارگاه فرهنگی نماز جمعه خواهد بود.

با توجه به اینکه دشمنان خارجی و داخلی به صورت جنگ ترکیبی با جریان تحریف و انحراف، با استفاده از همه روشها و ابزارها بدنبال وارونه نمایی واقعیت های جامعه و ترویج سبک غربی، به دنبال مأیوس‌سازی مردم از نظام و انقلاب است، لذا مومنین انقلابی نیز باید براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین، در همه رده های سنی، در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام ورزند و با جریان تحریف و انحراف مقابله کنند.

مجلس شورای اسلامی به دنبال اختصاص بودجه زیادی برای اجرای جهاد تبیین بود؛ ولی رهبر انقلاب روز گذشته با آن مخالفت کردند، چرا که جهاد تبیین نباید صرفا دولتی و با نگاه مادی باشد بلکه باید بر اساس تکلیف آحاد جامعه، عمومی و فراگیر باشد.

دشمنان از وقوع ظهور نگران اند و مانع تراشی می کنند؛ اما آرمان گام دوم انقلاب، مسلما زمینه سازی ظهور مهدی(عج) است. لذا جهادگران گام دوم انقلاب در زمره منتظران واقعی و سربازان امام عصر (عج) هستند. ان‌شالله هم در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته باشند.

سخن آخر اینکه باید در حد اعلای توان خود، توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را کسب نمائیم تا به عنوان منتظر واقعی آن حضرت تلقی شویم.

| دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
سلام بر دلاور مردان مرد .هم‌رزمان هشت سال دفاع مقدس بدون درصد%...هم‌رزمان گرانقدر که امروز در مسند مسولیت خطیر تصمیم‌گیری ها وگذر از دوران مشکلات تحریم و هزاران دغدغه برای بهتر شدن معیشت ملت بخصوص رزمندگان ایثارگر .که باید نام.زیبای (قهرمانان تاریخ بشریت )بر آنان نهاد ..نه معسر ...مارزمندگان خواهشمندیم مواظب عده ای افراد که به نوعی درمسند ریاست باکلمه زیر ۲۵درصد%وبالای ۲۵% بین ایثارگران نفاق نیندازند ..وطبق سنوات خدمت ومجروحیت درج در پرونده از تهسیلات برخوردار شوند...من الله توفیق
سلام بر همه.همرزمان گله مند از نام معسر نباشید...چرا؟ یادمان باشد.ما در جنگ هم معسر بودیم ..دربعدجنگ در باز سازی هم معسر بودیم...در جنگ فرهنگی هم معسر بودیم.در دوران تبدیل کشور سنتی به صنعتی هم معسر بودیم ...امروز هم بامشکلات اقتصادی معسر هستیم..اما با تدابیر رهبر فرزانه امام خامنه ای وباتوکل بر خداوند از عسرت وسختیها گذر کردیم وپوزه دشمنان را جانانه لجن مال کردیم ...طوری که ابرقدرتها جرأت نگاه به آب و. خاک ایران را ندارند.وکسانی که آب به آسیاب دشمن میریزند .یکی یکی از صحنه فرار میکنند پس مواظب باشیم..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi