شناسه خبر : 89214
چهارشنبه 25 اسفند 1400 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا راهگشای جوانان ما هستند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره شهید پیشرفت معرفی یک الگو همانند شهید فخری‌زاده است که با وجود داشتن علم و دانش و فناوری همه آن عظمت‌ها را فدای آرمان انقلاب کردند و این شهدا راهگشا و هادی جوان‌های ما هستند.
 
هدف برگزاری جشنواره شهید پیشرفت معرفی شهدای عرصه علم به‌عنوان الگو به جامعه است/شهدا راهگشای جوانان ما هستند
دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه در اولین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت، یادواره دانشمند شهید دکتر فخری‌زاده و آیین تجلیل از سرآمدان شاهد و ایثارگر که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و گرامی‌داشت روز شهید گفت:  خدا را شاکر هستیم که بعد از ۴۲ سال از تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره)، اندیشه و آرمان تأسیس بنیاد به فراموشی سپرده نشده و درخت تناور انقلاب با وجود ناکارآمدی‌ها و نامهربانی‌ها با خون شهدا آبیاری شده است.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا همواره با محبت و فداکاری باعث حفظ جامعه ما شده‌اند؛ جامعه‌ای که در آن ایثار نباشد رو به فروپاشی است و مردمانی که حاضر به فداکاری برای تفکر و آرمان‌های جامعه نباشند دیر یا زود نابود خواهند شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان گفت: با نگاهی به تاریخ در می‌یابیم که هر زمان کشور ما به اشغال بیگانگان درآمد به خاطر ضعف و سستی جامعه بوده است. رزمندگان ما در جنگ تحمیلی در شهر خرمشهر ۳۵ روز با دشمن تا بن دندان مسلح جنگیدند اما نیروهای بعث عراق کشور کویت را در طول یک روز با وجود جمعیت بیشتر از شهر خرمشهر و با وجود ثروت فراوان و حمایت‌های کشورهای دیگر اشغال کردند.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه پرچم انقلاب اسلامی توسط شهدا در اختیار ما قرار داده شده است، عنوان کرد: شهدا، جانبازان و آزادگان انتظار بزرگی از ما دارند و آن جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. برای تمدن‌سازی در جامعه به مکتب، سبک زندگی و الگو نیاز داریم تا ارزش‌های خداوند به نمایش گذاشته شود.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در جریان احیای تمدن اسلامی باید مراجع خود را به عالم معرفی کنیم. هدف از برگزاری جشنواره شهید پیشرفت معرفی یک الگو همانند شهید فخری‌زاده است که با وجود داشتن علم و دانش و فناوری همه آن عظمت‌ها را فدای آرمان انقلاب کردند و این شهدا راهگشا و هادی جوان‌های ما هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهید فخری‌زاده، شهید شهریاری، شهید علی‌محمدی و همه دانشمندان هسته‌ای ما به جهان معرفی شده‌اند، افزود: کشور ما که سابق بر این جهان سوم بود امروز دانشمندان شناخته‌شده‌ای را در جهان دارد. صهیونیست‌ها سعی داشتند با ترور شهدای هسته‌ای آن‌ها را از میان بردارند اما ترور شهدای هسته‌ای باعث معرفی آن‌ها به دنیا شد و امیدواریم که با همت ما نسل‌های مثل این شهدا پرورش پیدا کنند.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: در زمان دفاع مقدس و اشغال خرمشهر هر دو رزمنده یک سلاح و پنج فشنگ داشتند و دشمنان ما را تحریم علمی کرده بودند. تحریم علمی از تحریم اقتصادی سخت‌تر است زیرا در تحریم اقتصادی می‌توان کالا را خرید اما در تحریم علمی بیگانگان ذره‌ای از دانششان را به ما نخواهند داد اما شهدای هسته‌ای ما مجهز به این دانش شدند و شما عزیزان پرچم‌دار این جنبش عظیم هستید.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: تلاش ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی نخبگان شاهد و ایثارگر به جامعه و نظام است و در همایش ملی ایثار رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری بدون سهمیه معرفی شدند و ما وظیفه خود می‌دانیم که این جشنواره که پایه‌گذاری شده است، ادامه پیدا کند تا به‌عنوان یک جایزه و مرجع جهانی تبدیل شود و مسیر سختی را پیش‌رو داریم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن تشکر از مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: از جوانان ایثارگر و انقلابی انتظار می‌رود در مسیر رشد انقلاب استوار باشند تا به قله‌های پیشرفت دست یابیم.
در پایان این مراسم نمونه کارت عضویت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، رونمایی و میثاق‌نامه شهدا امضا شد و از خانواده این شهید انرژی هسته‌ای و نخبگان  این جشنواره با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
در این جشنواره خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در ۱۴ شاخص با یکدیگر به رقابت پرداختند که با توجه به تعداد استان‌ها در نشست نهایی، ۱۵ ایثارگر در هر یک از این شاخص‌ها معرفی شدند که نفرات برگزیده اولین جایزه بزرگ علمی شهید فخری‌زاده را دریافت کردند.
در این جشنواره زهرا هدایتی، بهاره لرستانی، مصطفی مهین روستا، قاسم رضیعی فیجانی، حسن محسنی، زهرا لری، بهمن کرد تمینی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر زارعی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن حکیم، سیدرسول سیدعلی، طوبی ندری، سعید موذنی، نرگس ساعت، جلیل باقری جدی و آرش اسفنرم برگزیده شدند.
در ادامه مراسم، فرزند شهید فخری‌زاده به پاس تلاش‌های دکتر قاضی‌زاده هاشمی به عنوان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران از او تجلیل کرد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi