شناسه خبر : 89542
دوشنبه 22 فروردين 1401 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده‌ای که از نظر شهید سلیمانی اسطوره اخلاق بود

حاج حسین کاجی رزمنده دوران دفاع مقدس خاطره‌ای از حاج قاسم و گریه‌اش برای شهدا را روایت کرد.

 

 حاج «حسین کاجی» از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس این ایام مهمان سحرگاهان رمضان در برنامه ماه من است. او خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی را روایت کرد که همچنان به یاد شهدا زندگی می‌کرد. در ادامه روایت وی را می‌خوانید.

وقتی حاج قاسم هق هق گریه کرد/ صدای شهدا در گوش حاج قاسم گم نشد

با حاج قاسم مکه بودم. با هم لباس احرام پوشیده بودیم که کنار خانه خدا مُحرم شویم. از من سوال کرد حالت چطور است؟ چه حسی داری؟ گفتم خداراشکر میلیون‌ها آدم دوست دارند بیایند کنار خانه خدا طواف کنند، دوباره این سوال را پرسید و من همین را گفتم، حس کردم حاجی می‌خواهد حرف دیگری بزند در آن لباس احرام و در آن حالت ملکوتی پرسیدم حاجی شما چه حس و حالی داری؟

وقتی حسش را گفت از خودم خیلی خجالت کشیدم. گفت من حس شب‌های کربلای ۵ را دارم، حس سنگر‌های شلمچه را دارم، من صدا و حرف‌های شهدا در گوشم است. حاج قاسم در لباس احرام در کنار خانه خدا شهیدان را فراموش نکرد.

قبل از شهادت حاج قاسم در جلسه‌ای خصوصی پیش او بودم. من از شهید زین الدین خاطره‌ای گفتم، حاج قاسم معقتد بود زین الدین اسطوره اخلاق است. وقتی از زین الدین گفتم حاج قاسم چنان بلند بلند گریه می‌کرد که شانه‌اش تکان می‌خورد. تعجب کردم این حاج قاسم فرمانده جبهه مقاومت است که اینطور زنانه گریه می‌کند. سالن بزرگی بود که صدای گریه شهید حاج قاسم در سالن می‌پیچید. اشکش را پاک کرد، ادامه جلسه را صحبت کردیم، سپس خودش خاطره‌ای گفت و تعریف کرد «در والفجر ۴ در دره شیلر حرکت می‌کردیم، مهدی بالای تپه بود، صدا زد قاسم، قاسم، صدا در کوه پیچید، گفت «خبر برام آوردن خدا بهم دختر داده»، حاج قاسم این را گفت و باز بلند بلند گریه کرد، گفت هنوز صدای زین الدین در گوشم هست که می‌گفت خدا به من دختر داده است. حاج قاسم اگر حاج قاسم شد صدای شهدا در گوشش گم نشد صدای شهدا یعنی صدای خدا و اهل بیت (ع).

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi