شناسه خبر : 90337
چهارشنبه 04 خرداد 1401 , 12:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی کتاب«زندگی‌نامه فرماندهان شهید شهرستان‌های تهران»

آیین تجلیل و تکریم از خانواده شهدای فتح خرمشهر و رونمایی از کتاب زندگی‌نامه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران در چهل سالگی سالروز حماسه فتح خرمشهر با عنوان«فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ»در مسجد پیامبراعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس برگزار شد.
 
کتاب«زندگی‌نامه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران»رونمایی شد

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و تبریک چهلمین سالگرد حماسه فتح خرمشهرگفت: امسال یکصد برنامه فرهنگی مرتبط با چهلمین سالگرد حماسه سوم خرداد در شهرستان‌های استان تهران با محوریت تبیین حماسه شهدا و دستاورد‌های نظامی دوران دفاع مقدس در حال برگزاری است که امروز در دانشگاه آزاد شهرقدس و در روز ملی مقاومت، از کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ با موضوع زندگی‌نامه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران رونمایی شد.
وی افزود: با انتشار زندگینامه شهدا و ایثار و فداکاری آنان باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل نوجوان و جوان منتقل کرد و با اسطوره‌های مدافعین حرم و دفاع مقدس آشنا کرد تا نیازی به جایگزینی اسطوره‌های خیالی نداشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: زندگی‌نامه هر یک از شهدا می تواند الگو و نمونه‌ای برای نسل امروز باشد و باید بتوانیم این فرهنگ را به نسل‌های آینده انتقال داد. 
مرتضوی استفاده از ابتکار و خلاقیت در تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را مهم و اثربخش برشمرد و تصریح کرد: نسل امروز به لحاظ سلیقه و دیدگاه دارای هوشمندی‌های خاصی هستند و اگر هنرمندانی که دغدغه‌ فرهنگی دارند بتوانند با شناخت صحیح از این سلیقه‌ها، خوراک فرهنگی مطلوبی را تهیه و منتشر کنند، فضای فرهنگی کشور را به سمت و سوی صحیح هدایت می‌کنند و این نیازمند نگاه هنرمندانه، خلاقانه و یک عزم ملی است.
گفتنی است به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی آیین رونمایی از کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ؛ زندگی‌نامه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران با حضور سردار علی نصیری از یادگاران دوران دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا، جمعی از مسؤولان شهرستانی و دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار و از خانواده شهدای عملیات الی بیت المقدس تجلیل شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi