شناسه خبر : 91657
شنبه 01 مرداد 1401 , 08:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره ملی شهدای بهزیستی برگزار شد

یادواره ملی شهدای بهزیستی کشور با عنوان «غریب‌تر از هر غریب» روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
 
یادواره ملی شهدای بهزیستی برگزار شد/ شهدای غریب بهزیستی حجت‌های بارز پیروی از راه خدا هستند/ بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال جریان‌سازی بزرگ فرهنگی برای پاسداشت شهدا است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با اشاره به پیام‌های پاسداشت شهدای بهزیستی گفت: شهدای عزیز بهزیستی در کانون گرم خانواده نبوده و درد بی پدری را چشیدند و به نوعی تحت سرپرستی سازمان بهزیستی بودند اما با تمامی این مشکلات شخصیت‌های قوی و ممتازی داشتند و با درک این مسئله که دین خدا نیاز به یاری دارد در مسیر فرمان نائب امام زمان (عج) حرکت کرده و جان خود را در این راه فدا کردند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: این شهیدان عزیز با وجود همه محرومیت‌ها و رنج‌ها، همانند چراغ‌های فروزانی همه معادلات ظاهری انسانی را شکستند و در شرایط دشواری نشان دادند که راه رسیدن به سعادت برای همه فراهم و مسیر باز است. در جامعه امروز ما، به ظاهر هنگامی که به خانواده شهدا نگریسته می‌شود اینگونه برداشت می‌شود که این عزیزان با مسائلی از جمله مشکلات اقتصادی مواجه نیستند اما در حقیقت شهدا در بستر ناهمواری که داشتند رشد یافتند.
وی با اشاره به اهمیت ایثارگری شهدای بهزیستی افزود: این شهدا همواره به ما نشان می‌دهند که مسیر خدا باز است، طوری که اگر در قیامت از ما سؤال شود که چرا از مسیر درست غافل شدید بهانه‌ای نداریم زیرا این شهدا حجت‌هایی برای ما بودند که با وجود زندگی سخت می‌توان به این درجه رسید و با وجود این شهدا نمی‌توانیم نداشته‌هایمان را برای عدول از فرمان الهی بهانه قرار دهیم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: چهره‌های ممتاز این یادواره مادران مکرمه شهدا هستند که امروز به یاد شهدایی که غریب و یتیم بوده‌اند و کسی نبوده بر مزار آنان گریه کند، با آنان درد و دل کند و روضه بخواند در این یادواره حاضر شدند که بگویند ما پسری در راه خدا داده‌ایم و این شهید غریب هم فرزند ماست مانند مادر شهیدان خالقی پور که با داشتن سه فرزند شهید سرپرستی یک شهید بهزیستی را برعهده گرفت و گفت از امروز من مادر ۴ شهید خواهم بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد زنده بودن شهدا تصریح کرد: هر بار که توفیق پیدا می‌کنیم برای سر زدن به خانواده‌های معظم شهدا زنده بودن شهدا را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که شهدا با خانواده‌هایشان در ارتباط هستند و آنها را دستگیری می‌کنند که نمونه‌های بسیاری را هم مشاهده کرده‌ایم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف برای یک جریان‌سازی بزرگ فرهنگی در سطح جامعه در حال برنامه‌ریزی هستیم و در هر دستگاه و بخشی به تجلیل از شهدای آنان خواهیم پرداخت. خوشبختانه دولت متکی به کانون‌های انقلابی اسلامی است و این جریان‌سازی فرهنگی امکان دارد.  دشمن هرگاه در عرصه‌ای هجمه‌ای به انقلاب و ملت ایران می‌کند می‌بینیم که شهدا می‌آیند و بشارت می‌دهند. مسیرها را باز می‌کنند. باید چشممان به پرچم شهدا باشد و غافل نشویم و راه را گم نکنیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از سازمان بهزیستی برای برپایی این گردهمایی گفت: برگزاری این یادواره‌ها باعث جریان‌سازی خواهد بود تا راه شهدا همچنان ادامه یابد.
اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران نیز در این مراسم گفت: امروز این محفل با حضور خانواده‌ها و بخصوص مادران معظم شهدا برگزار شد و این مادران برای این شهدایی که مادر ندارند مادری خواهند کرد.
کریمی خطاب به مادران شهدا ادامه داد: شما بزرگواران با وجود کهولت سن و سختی راه در اینجا حاضر شدید که به این شهدای عزیز اعلام کنید که اگر پدران و مادران شما نبودند، ما آمدیم تا به شما اثبات کنیم که ما هستیم و مثل مادر شهیدان خالقی پور که امروز علاوه بر سه شهید خودش، شهدای دیگر را مادری می‌کند.
وی ضمن تشکر از خانواده‌های معظم شهدا که از ۱۲ منطقه تهران بزرگ در این مراسم یادواره حضور یافتند، از آنها خواست که روزهای پنجشنبه در دفتر بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهشت‌زهرا (س) حضور یافته و به خادمان خود سر بزنند و مشکلات و مسائل خود را با آنها در میان بگذارند.
در این مراسم که مادران شهدای گمنام حضور داشتند، به صورت نمادین 62 شهید بهزیستی توسط مادران شهدای گمنام به فرزند خواندگی پذیرفته شدند.
مادر شهیدان خالقی پور پس از به سرپرستی گرفتن یک شهید بهزیستی گفت: 37 سال از شهادت فرزند اولم و 34 سال از شهادت 2 فرزند دیگرم می‌گذرد که شب عید قربان در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند، فرزندانم را با دستان خودم دفن کردم و می‌دانم روزی دوباره آن‌ها را خواهم دید، امروز می‌خواهم یک شهید دیگر را به فرزندی بپذیرم و مانند 3 شهیدم برای او مادری کنم.
در پایان این مراسم با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی و اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از تعدادی از مادران و همسران شهدا تجلیل به عمل آمد. خانم «فروغ منهی» مادر شهیدان خالقی پور میهمان ویژه این مراسم بود.
یادواره ملی شهدای بهزیستی با مشارکت سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری تهران، سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و کنگره ملی شهدای استان تهران در فرهنگسرای بهمن شهر تهران با حضور خانواده‌های معظم شهدا، فرزندان سازمان بهزیستی و مسئولان سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi