شناسه خبر : 91802
چهارشنبه 05 مرداد 1401 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انگشتری که از حاج قاسم سلیمانی به شهید مدافع حرم رسید

به دلیل رشادت‌های شهید علیزاده در نبرد با داعشیان بعد از عنوان عباس به او لقب «باز شکاری» دادند و حاج قاسم به پاس شجاعت‌هایش پیشانی‌ او را بوسید و انگشتر متبرک به انگشتان حضرت آقا را به عباسعلی علیزاده پیشکش کرد.

 

شهید مدافع حرم «عباسعلی علیزاده» نخستین شهید مدافع حرم جویبار است که روز ۲۹ آذر سال ۱۳۹۴ قبل از آنکه ۵۰ ساله شود، در حالی که ذکر یا حسین (ع) بر لب داشت در جاده خان‌طومان به آرزویش رسید.

او از یادگاران دفاع مقدس بود و تمام آموزش‌های سخت چریکی را در اصفهان گذرانده بود. از طریق قرارگاه رمضان در مأموریت‌های مختلف برون‌ مرزی در عمق خاک عراق حضوری فعال داشت.

همرزمان این شهید نقل می‌کنند که «عباسعلی علیزاده» در درگیری با گروهک‌های تروریستی در سوریه توانسته بود تانک خودی را که بین نیرو‌های خودی و داعشی‌ها گیر افتاده بود به تنهایی به عقب برگرداند و جان ۱۷ تن از مستشاران ایرانی را نجات دهد.

انگشتری که از حاج قاسم سلیمانی به شهید مدافع حرم و پسرش رسید+عکس

به دلیل رشادت‌هایش در نبرد با داعشیان بعد از عنوان عباس به او لقب «باز شکاری» دادند و حاج قاسم به پاس شجاعت‌هایش پیشانی‌ او را بوسید و انگشتر متبرک به انگشتان حضرت آقا را به عباسعلی علیزاده پیشکش کرد و گفت: من فعلاً چیزی به همراه ندارم که به عنوان هدیه بدهم، ولی این انگشترم برای شما باشد.

این انگشتر به ‎عنوان یادگاری در دست شهید علیزاده بود تا اینکه شب عملیات انگشترش را درآورد و به هم‌رزمش داد و به او گفت: من فردا در سیلو شهید می‌شوم. این انگشتر را بعد از شهادت به پسرم سینا بده.

انگشتری که از حاج قاسم سلیمانی به شهید مدافع حرم و پسرش رسید+عکس

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi