شناسه خبر : 92026
چهارشنبه 12 مرداد 1401 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش خطیر پدافند هوایی در استحکام قدرت ملی ایران

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش نقش خطیر و ارزنده‌ای در استحکام جایگاه و قدرت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند، گفت: سایت‌ها و مواضع پدافندی اجازه ورود بدون مجوز هر پرنده‌ای را به حریم هوایی کشورمان نمی‌دهند.

 

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز در ادامه‌ی بازدید از یگان‌های پدافندی شرق کشور از سایت فرماندهی اطلاعات شناسایی (پَل محمود) و سایت راداری ولایت (تپه‌سبز) بازدید کرد و توان رزم و همچنین آمادگی دفاعی این سایت‌های حساس و کلیدی را مورد ارزیابی قرار داد.

سرتیپ صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: سایت اطلاعات شناسایی( پَل محمود) و نیز سایت راداری ولایت (تپه‌سبز) از سایت‌های درخور توجه پدافند هوایی ارتش است که رصد و پوشش بسیار وسیعی در شرق کشور و کویر مرکزی ایران ایجاد می‌کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش نقش خطیر و ارزنده‌ای در استحکام جایگاه و قدرت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند، گفت: سایت‌ها و مواضع پدافندی اجازه ورود بدون مجوز هر پرنده‌ای را به حریم هوایی کشورمان نمی‌دهند.

وی، اضافه کرد: رصد یک فروند پهپاد پیشرفته RQ-170 آمریکایی، بخشی از عملکرد کم‌نظیر سایت‌های پدافندی شرق کشور بود.

سرتیپ صباحی‌فرد تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش به عنوان یک نیروی اولویت‌دار در تأمین امنیت و دفاع کشورمان آن قدر اهمیت دارد که فرمانده‌معظم‌کل‌قوا (مدظله‌العالی) در طی سالیان اخیر، بیش از 600 کلام نورانی درباره‌ی نقش راهبردی، حساس و ارزشمند پدافند هوایی مطرح فرمودند که نشان از جایگاه والا و برتر پدافند در عرصه‌ی بین المللی دارد و با توجه به فرامین داهیانه ایشان باید قدر این جایگاه حساس را بیشتر بدانیم.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi