شناسه خبر : 92517
یکشنبه 30 مرداد 1401 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتبارات فرهنگی دستگاه‌هابرای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

«شهیدی» گفت: 20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود، لذا انتظار داریم که به این مسئله توجه داشته باشند و آن را اجرایی کنند.

 

20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه های اجرایی استان باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود«خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در استانداری برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، اظهار داشت: یکی از این اقدامات تنظیم 1400 برنامه تاریخ شفاهی است که در آن خاطرات شفاهی والدین، همسران و نزدیکان شهدا و جانبازان را به شکل یک برنامه ضبط و ثبت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با صدا و سیما منعقد شده، تاکنون حدود 50 قسمت از این برنامه در صدا و سیما پخش شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه بکارگیری پیام آوران ایثار و شهادت را از دیگر اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: در استان کرمانشاه 73 پیام آور آموزش دیده داریم که در مناسبت ها و مراسمات اداری، دانش آموزی، دانشجویی و مردمی به بیان گوشه هایی از زندگینامه شهدا و ایثارگران می پردازند.   

وی اشاره ای هم به اجرای طرح سپاس در استان داشت و افزود: در استان حدود 33 هزار خانواده شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده داریم که بنیاد شهید به تنهایی قادر به دیدار و سرکشی از همه این خانواده‌ها نیست، بنابراین قرار است در قالب طرحی با عنوان سپاس با همراهی دستگاه‌های اجرایی دیگر هرسال حداقل یک بار از هر کدام از این خانواده‌ها سرکشی داشته باشیم.

شهیدی با بیان اینکه در سالجاری باید از حدود 30 هزار خانواده شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده استان سرکشی صورت گیرد، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 9 هزار سرکشی انجام شده و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی این برنامه تکریم تا پایان سال تحقق پیدا کند.  

وی در ادامه خواستار مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد و گفت: 20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه های اجرایی باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود، لذا انتظار داریم که به این مسئله توجه داشته باشند و آن را اجرایی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه به قانونی اجرا نشده در کرمانشاه در خصوص استفاده رایگان ایثارگران از خدمات شهری پرداخت و گفت: براساس قانون، ایثارگران باید از خدماتی همچون ترددهای درون شهری بصورت رایگان استفاده کنند که این مسئله تاکنون در چند شهر ایران اجرایی شده، اما در کرمانشاه  هنوز اتفاق نیفتاده، لذا پیگیری هایی را از طریق شورای شهر و شهرداری داشتیم که به نتیجه نرسیده و اعلام کرده اند که به دلیل نداشتن زیرساخت ها و واگذاری حمل و نقل عمومی درون شهری کرمانشاه به بخش خصوصی این مسئله فعلا امکانپذیر نیست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi