شناسه خبر : 92684
شنبه 05 شهريور 1401 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم تبیین اندیشه‌های شهید فخری‌زاده

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران هندسه قدرت را در سطح منطقه و نظام بین الملل با اقتدار و عزت تغییر داده است.

 

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش در منزل شهید فخری‌زاده حضور یافت و با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

لزوم تبیین اندیشه‌های شهید فخری‌زاده/ ایران مقتدرانه هندسه قدرت را در منطقه تغییر داده است

امیر حاتمی در این دیدار اظهار داشت: در طول دوره حضورم در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از نزدیک با سجایای اخلاقی، روحیه‌ی ولایی، انقلابی، تلاشگر و با پشتکار این شهید بیشتر آشنا شدم و همواره این دلسوزی و خیرخواهی خالصانه ایشان برای نظام و نیرو‌های مسلح را می‌ستودم.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش ادامه داد: رژیم نامشروع صهیونیستی چنین تصور کرد که با حذف فیزیکی این دانشمند برجسته، ضربه مهلکی به توان علمی جمهوری اسلامی ایران خواهد زد، لیکن همان‌گونه که فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) بعد از شهـ‌ادت این عنصر بی نظیر هسته‌ای و دفاعی بیان فرمودند، برنامه‌ها و راه این شهید سعید بلافاصله با قدرت و گستردگی هر چه بیشتر توسط سایر دانشمندان و شاگردان متعهدش ادامه یافت و خون پاک شهید دکتر فخری‌زاده منشأ تحولات و پیشرفت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های علمی، پژوهشی و نوآوری دفاعی شد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قـ‌دس و شیطان بزرگ آمریکا با ریختن خون پاک دانشمندان مظلوم ملت ایران، میزان ترس، وحشت و ناامیدی خود را از پیشرفت‌های علمی کشور نشان دادند و ثابت کرده‌اند به هیچ اندازه و میزان از رشد، پیشرفت، رفاه و آسایش این ملت رضایت ندارند و هدف اصلی‌شان نابودی و از هم گسیختگی این کشور متحد و یکپارچه است.

امیر حاتمی اضافه کرد: بیش از چهار دهه دشمنی، ظلم، جنایت و جنگ نظام سلطه با ملت رشید ایران اسلامی به ما آموخت که در تمامی حوزه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای و دفاعی فقط به ظرفیت‌های داخلی و ملی و استعداد جوانان این مرز و بوم تکیه کنیم و به هیچ وجه به تعهد، قول، وعده، لبخند و رضایت دروغین دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی دل نبندیم.

لزوم تبیین اندیشه‌های شهید فخری‌زاده/ ایران مقتدرانه هندسه قدرت را در منطقه تغییر داده است

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش یادآور شد: بحمدلله به برکت خون پاک شهدای والامقامی همچون مر‌د میدان و شهید محسن فخری‌زاده‌ها، نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی در عرصه‌های مختلف، هندسه قدرت را در سطح منطقه و نظام بین الملل با اقتدار و عزت تغییر داده است.

وی عنوان کرد: توطئه‌هایی نظیر هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه، ترور دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی و شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی و انواع فشار‌های سیاسی و اقتصادی هرگز نخواهد توانست ذره‌ای از اراده و عشق ملت شریف ایران نسبت به اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بکاهد.

امیر حاتمی تصریح کرد: فرزندان غیور و مبارز ملت ایران در تمامی سنگر‌های علمی، دفاعی، اقتصادی و سیاسی از هیچ تلاشی برای اقتدار روزافزون نظام اسلامی فروگذار نخواهند کرد و ان‌شاءالله ملت بزرگ ایران هرچه زودتر به قله‌های پیشرفت و تعالی خواهد رسید.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش در پایان گفت: تبیین اندیشه والای شهید فخری‌زاده را برای مردم عالِم‌دوست ایران اسلامی، ضروری است و باید با استفاده از ساز و کار‌های مناسب فرهنگی و علمی اندیشه این شهید هسته‌ای و دفاعی کشور که برای ملت ایران به‌عنوان اسطوره و نماد علمی مطرح است، بیش از پیش تبیین گردد تا مسیر پر تلألو شهید دکتر فخری‌زاده به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، پرشتاب شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi