شناسه خبر : 93197
سه شنبه 10 آبان 1401 , 16:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره ۴۹ شهید دانش آموز قرچک و شهدای دانش آموز شاهچراغ

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و روز ۱۳ آبان یادواره ۴۹ شهید دانش آموز شهرستان قرچک و شهدای دانش آموز حادثه شاهچراغ شیراز در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه امام رضا(ع) شهرستان قرچک برگزار شد.

برگزاری یادواره ۴۹ شهید دانش آموز قرچک و شهدای دانش آموز شاهچراغ

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و روز ۱۳ آبان، یادواره ۴۹ شهید دانش آموز شهرستان قرچک و شهدای دانش آموز حادثه شاهچراغ شیراز با حضور مسؤولان در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه امام رضا(ع) شهرستان قرچک برگزار شد.

رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم اظهار کرد: نام و یاد ۴۹ شهید دانش آموز شهرستان قرچک را که در مسیر ولایت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کردند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، گرامی می‌داریم.

وی گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران ذخایر ماندگار در تاریخ و افتخار آفرینان کشور هستند.

مدیر آموزش و پرورش قرچک افزود: برگزاری یادواره شهدا در مدرسه باید دقیق و به طور مداوم باشد، زیرا باید فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس ترویج داده شود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و معرفی شهدا باعث انس گرفتن بیشتر دانش آموزان با شهدا می‌شود.

داورزنی تصریح کرد: خون شهیدان عامل مهم در امر عزت و سربلندی کشور است و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموزی نقش بسیار مهمی در الگوبرداری نسل نوپا و آینده سازان این مرز و بوم دارد.

سید یاسر موسوی رئیس امور مساجد شهرستان‌های قرچک و ورامین نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: خدا بر همه اعمال ما نظارت دارد، هر کاری که در زمین رخ می دهد با اراده اوست و بدون اراده خداوند انجام نمی شود، حادثه کربلا که در ۱۴۰۰ سال پیش رخ داده در حال حاضر به عنوان موتور محرک تمام نهضت های آزادی خواه در جهان است.

وی گفت: استکبار جهانی که امروز شعار حقوق بشر سر می‌دهند همه در جنگ تحمیلی سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار عراق قرار می داد تا علیه ملت ایران استفاده کنند، در جنگ ۸ سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران با ۴۴ کشور دنیا درگیر جنگ بود، کشورهایی که شعار دموکراسی می دهند، همه در حد شعار است، هدف دشمن تعضیف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام موسوی افزود: ملت ایران در حال پیشرفت و توسعه است، جمهوری اسلامی ایران در ۵ حوزه علمی، دفاعی، فرهنگی، ورزشی و هسته ای جزوه ده کشور برتر دنیا است.

رئیس امور مساجد شهرستان‌های قرچک و ورامین تصریح کرد: ابرقدرت بودن ایران در جهان آماری است که توسط کشورهای ابرقدرت می باشد که نشان دهنده پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: شعارهایی که استکبار جهانی می‌دهد با اقداماتی که در کشورشان رخ می‌دهد همخوانی ندارد، اگر زنان برای آنها معنا و مفهوم واقعی داشت دموکراسی را درست انجام می‌دادند.

 

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi