شناسه خبر : 93724
شنبه 16 مهر 1401 , 09:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هر هفته حداقل یک شهید از فراجا تقدیم اسلام و کشور می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنج‌شنبه 14 مهر در آیین عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا در بهشت رضای مشهد مقدس به مناسبت هفته فراجا، گفت: درب شهادت همچنان باز است و هر هفته شاهد شهادت عزیزانی هستیم که مسئول حراست و محافظت از جان، مال و ناموس مردم هستند.
 
رشد کشور در حوزه‌های گوناگون در بستر امنیت محقق می‌شود/هر هفته حداقل یک شهید از فراجا تقدیم اسلام و کشور می‌شود

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، ضمن ادای احترام به مقام شهدا، گفت: ممکن است جامعه‌ای قصد دنیاطلبی داشته و در امور روزانه فسق کند، یعنی عموم مردم فاسد باشند که طبق بیان قرآن کریم مورد عذاب الهی واقع شده و خواهند شد که نمونه‌های آن در قرآن کریم آمده است و در مقابل آن جوامعی بودند که برای خدا قیام کردند تا مفهوم توحید و بندگی خدا را در جامعه جاری و ساری کنند، نوع نگاه این مردم، ارزش‌های حاکم و سبک زندگی شخصی و اجتماعی این دو گروه کاملاً با یکدیگر مختلف است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: مشکلات و کشاکش‌های جامعه جهانی امروز، برگرفته از تقابل این دو گروه است، افتخار یک طرف بندگی خداوند و طرف دیگر بندگی هوا و هوس است و آزادی را در هوس می‌بینند، یک سو می‌گوید جامعه باید از خود من آزاد و بنده خدا شود، طرف مقابل می‌گوید جامعه باید از خدا و بندگی خدا آزاد شود و بنده خود شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قیام حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: وقتی امام راحل قیام کردند، در همان زمان 400 سال پس از رنسانس در غرب تلاش می‌شد به جوامع القا شود که خدا مرده است، خدایی وجود ندارد و اگر وجود دارد امر شخصی و در خلوت مردم است، اجازه ندارید خدا را در جامعه مطرح کنید، امام خمینی (ره) دقیقاً در مقابل این تفکر و جریان ایستاد که بگوید خدا دینی به مردم عرضه کرده و این دین آمده تا جامعه انسانی را بسازد.
وی تصریح کرد: حکومت به معنای اجتماعی‌سازی مردم است و این یک ارزش است، آن لبیکی که به امام گفتند در برابر استکبار و استبداد؛ یک «نه» تنها نبود، بلکه یک «بله» به روش زندگی جدید بود. در این 40 سال پس از انقلاب اسلامی، دشمنی دشمنان تمام نمی‌شود زیرا این تقابل گفتمانی وجود دارد و انرژی هسته‌ای، قدرت ایران در منطقه، موضوعات اقتصادی، موضوع زن، حقوق بشر و غیره همه بهانه است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خدمت در نیروی انتظامی بسیار بزرگ و سخت است، افزود: در این چندین سال موضوعات مختلفی را تجربه کردیم که پس از مدتی ماهیت اصلی آن روشن می‌شود، به بیان رهبران فکری، اغتشاشات اخیر به فوت یک خانم مربوط نمی‌شود و اصل نظام و اسلام مسئله اصلی است.
وی به روش‌ها و ترفندهای مختلف اشاره کرد و گفت: دشمن با دروغ‌سازی‌های پی در پی سعی دارد موضوع و جریان اصلی را تغییر دهد، به عنوان مثال در همه کشورهای جهان، امنیت خط قرمز است و توهین و ضرب و شتم پلیس در همه جا جرم است. اگر عده‌ای بخواهند به پاسگاه پلیس که اسلحه در آن است، حمله کنند، هیچ کشوری آن را نمی‌پذیرد. اعتراض قابل طرح و بیان است اما اگر از مسیر خود خارج شود و به جان و مال مردم صدمه بزند، قطعاً باید با آن برخورد جدی شود که نمونه این موضوع را در اغتشاشات سیستان و بلوچستان مشاهده کردیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تعدادی از ایرانی‌های مقیم خارج از کشور، در کشورهایی که کاملاً با ایران اسلامی مخالف هستند، تظاهرات و اعتراض‌هایی برگزار کردند، پلیس با آنان برخورد جدی کرد زیرا در کنار این اعتراض به پلیس حمله کرده و امنیت مردم را به خطر انداخته بودند و پلیس با قاطعیت با آنان برخورد و افراد متخلف را بازداشت کرد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نیروی انتظامی در این اغتشاشات انعطاف داشته است، گفت: یگان امداد در این اغتشاشات بدون اسلحه وارد میدان می‌شوند که از جان، مال و ناموس مردم محافظت کنند و خود بیش از دیگران آسیب می‌بینند. رشد در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علم و دانش و غیره در بستر امنیت رخ می‌دهد و این نیاز به پلیس مقتدر دارد. در هر سازمانی ممکن است اشتباهاتی رخ دهد ولی اگر امنیت تضعیف شود برای همه جامعه مشکلات متعدد ایجاد می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه قوه قضاییه باید با قاطعیت کامل به این موضوعات واکنش نشان دهد، افزود: باب شهادت در نیروی انتظامی باز است، در بنیاد شهید و امور ایثارگران هر هفته شاهد حداقل یک شهید جدید از نیروی انتظامی هستیم که جان خود را فدای اسلام و امنیت مردم کرده است و این شهادت‌ها به نیروی انتظامی عزت می‌دهد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: نیروی انتظامی جان خود را کف دست گرفته و برای حراست از مردم و این مرز و بوم فدا می‌کند، همه دولت، مجلس و ارکان جمهوری اسلامی قدردان تلاش و زحمات نیروی انتظامی هستند و عموم مردم سپاسگزار فعالیت نیروی انتظامی است.
وی به ریشه برخی مشکلات در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات جامعه به علت کم‌کاری در برخی از دستگاه‌هاست و آثار و نتایج این کم‌کاری به شکل دیگر در جامعه دیده می‌شود که نیروی انتظامی در این زمینه مجبور به اصلاح و پاسخگویی می‌شود.
در این مراسم سردار شجاعی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، سردار تقوی فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، امیر سید رضا طباطبایی نیک فرمانده نیروی هوایی ارتش شمال شرق، حجت الاسلام مهدی حسن زاده مدیرکل بنیاد خراسان رضوی و تنی چند از فرماندهان نظامی و انتظامی مزار شهیدان در قطعه 30 بهشت رضای مشهد که میزبان پیکر مطهر شهیدان نیروی انتظامی است را عطرافشانی و گلباران کردند.

منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi