شناسه خبر : 94042
شنبه 23 مهر 1401 , 13:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری اولین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» در سمنان

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری اولین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» در سمنان خبر داد.

 

یادواره شهدا

فاطمه مصطفوی‌فر، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، عصر روز گذشته، ۲۲ مهر در جمع خبرنگاران از اجرای اولین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» در سمنان خبر داد و گفت: این دفتر با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی این استان و نهادها و سازمان‌های مرتبط، با هدف تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این جشنواره را در چهار بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، خانواده شهدا و ایثارگران و مستقل در قالب داستان کوتاه برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار، از یکم مهر تا پانزدهم آذر ۱۴۰۱ است که اختتامیه این جشنواره چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

مصطفوی‌فر میهن‌دوستی و باورهای دینی شهیدان سرافراز، سلوک عارفانه و حیات معنوی شهدا، دغدغه‌های شهیدان، بصیرت و نبوغ فرماندهی شهدا به استناد روایات، خاطرات، وصایا، انتظارات خانواده‌های شهدا با توجه به مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از جنگ، غریبانه‌های مادران و همسران شهدا، مناجات‌نامه‌ها و عاشقانه‌های شبهای عملیات، از موضوعات این جشنواره است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه اطاعت از رهبر، مسئولیت‌پذیری و عشق شهادت، مجاهدت زنان امدادرسان در خط مقدم و نقش مادران و همسران شهدا در پشت جبهه، تأثیر فرهنگ عاشورایی، سفر در زمان و رسیدن به واقعه کربلا، همراه با بازتولید حالات و کلمات یاران حسین ابن علی(ع)، هم‌ذات پنداری با یکی از شهیدان سر افراز کربلا و باز آفرینی در جهان امروز، از دیگر موضوع‌های جشنواره است.

به گفته وی در هر بخش، جایزه نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پنج میلیون تومان هدیه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و سه میلیون تومان هدیه نقدی و نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ۲ میلیون تومان هدیه نقدی است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان متذکر شد: ارسال آثار از طریق تارنما به نشانی semnaniau.ac.ir، تلفن ثابت: ۰۲۳۳۳۶۵۴۰۰۷ و شماره همراه ۰۹۲۲۳۸۹۷۴۲۶ امکان‌پذیر است.

 

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi