شناسه خبر : 94527
چهارشنبه 04 آبان 1401 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میزبانی تمام قد کیش از شهدای غواص

کنگره ملی شهدای غواص به همت سازمان‌های خصوصی و دولتی شهر کیش سوم و چهارم دی با حضور خانواده ۱۷۵ شهید غواص برگزار می‌شود.

 

میزبانی تمام قد کیش از شهدای غواص«بهرام عرب‌وند» دبیر اجرایی کنگره شهدای غواص در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش با عنوان «معبر عشق» اظهار داشت: این کنگره برای اولین به همت شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، شهرداری کیش، با حمایت مالی بخش خصوصی و حمایت معنوی سازمان‌های دولتی د ر روز‌های سوم و چهارم دی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری این کنگره در شهر کیش و جغرافیای خاص منطقه به لحاظ دسترسی به آب و غواصی سایت غواصی با نام شهدای غواص ایجاد خواهد شد. بخشی از ادوات جنگی در محلی از جزیره با هماهنگی اداره محیط زیست جانمایی و نصب خواهد شد و گردشگران پس از پایان کنگره از این سایت غواصی و فضاسازی بازدید و استفاده کنند.

مدیر اجرایی کنگره شهدای غواص از دعوت ۱۷۵ خانواده شهید غواص برای شرکت در این کنگره خبر داد و افزود: به صورت نمادین به ۱۷۵ بسیجی آموزش غواصی به همراه مدرک ملی غواصی داده می‌شود و در یکی از روز‌های برگزاری این کنگره مانور غواصی انجام خواهند داد.

عرب‌وند با اشاره به اعلام فراخوان پنج جشنواره ادبی و فرهنگی با موضوع شهدای غواص در جریان این کنگره بیان کرد: جشنواره فیلم مستند و داستانی با بررسی آثار توسط داوران فیلمساز رسول صدر عاملی، محمد علی باشه آهنگر و نرگس آبیار برگزار می‌شود. جشنواره رسانه در چند بخش برگزار می‌شود. جشنواره عکس خلاق، پوستر و شعر نیز در بخش‌های مختلف پذیرای آثار هنرمندان و اصحاب رسانه در موضوع شهدای غواص است که در تمامی جشنواره‌ها از حضور داوران مطرح در حوزه‌های مختلف بهره می‌بریم.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه‌های متنوع در دو روز برگزاری کنگره در جزیره کیش افزود: کمیته بانوان جشنواره مسابقات متنوعی برای کودکان، دانش آموزان و بانوان در شهر کیش تدارک دیده است. حجت اشرف زاده از خوانندگان خوب کشور در حال ساخت ترانه‌ای با موضوع شهدای غواص است که در روز همایش اجر خواهد شد. مهمانان کشوری و لشکری در این همایش حضور خواهند داشت و ازز رئیس جمهوری نیز برای شرکت در مراسم دعوت خواهیم کرد.

دبیر اجرایی کنگره شهدای غواص تصریح کرد: در پایان همایش از برندگان با تقدیم دیپلم اففتخار و تندیس و جایزه نقدسی تجلیل می‌شود. همچنین آثار عکس و پوستر برگزیدگان در قالب نمایشگاهی در شهر کیش برپا شده و در معرض دید گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد. آثار ادبی نیز در قالب کتاب یادمان کنگره به چاپ خواهد رسید. در خصوص چگونگی پخش فیلم‌های برگزیده نیز هیئت داوران بخش فیلم تصمیم گیری خواهد کرد.

عرب‌وند همچنین درباره تغییر فضای شهر کیش طی دو روز برگزاری جشنواره شهدای غواص گفت: مسافرانی که در ایام برگزاری همایش به کیش سفر کنند از زمان حضور در فرودگاه با فضاسازی در موضوع همایش رو به رو خواهند شد. تیم‌های تشریفات مستقر در فرودگاه به پذیرایی از مسافران می‌روند و همه بیلبورد‌ها و آذین بندی‌های شهر به موضوع شهدای غواص اختصاص می‌یابد. با توجه به نام این همایش یعنی «معبر عشق» سعی خواهد شد خیابان‌ها و فضای جزیره تداعی کننده این عنوان باشد.

 

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi