شناسه خبر : 94730
دوشنبه 09 آبان 1401 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار وزیر دفاع یمن به متجاوزان:

ائتلاف سعودی منتظر پهپادها و موشک‌های ما باشد

وزیر دفاع یمن با اعلام هشدار به متجاوزان سعودی-اماراتی تاکید کرده که اگر آنها تجاوزات خود را متوقف نکنند، با پاسخ موشکی و پهپادی ارتش یمن مواجه خواهند شد.

ادامه غارت منابع نفتی و انرژی یمن با واکنش تند مقامات دولت صنعا مواجه شده و طی چند هفته گذشته بسیاری از مقامات سیاسی و نظامی یمن نسبت به غارت منابع نفتی این کشور هشدار داده‌اند.
این هشدارها حتی در آستانه فاز عملی هم قرار گرفته است و هفته گذشته انصارالله یمن با اعزام یک پهپاد به بندر الضبه در جنوب استان حضرموت و حمله به یک نفتکش در حال بارگیری نفت، اعلام کرد که اجازه غارت منابع نفتی را نخواهد داد. این بندر در اشغال نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی است و حمله پهپادی اخیر انصارالله به نفتکشی که برای غارت دو میلیون بشکه نفت آمده بود، در واقع اقدامی در دفاع از منابع این کشور و ممانعت از غارت این منابع ارزیابی می‌شود.تازه‌ترین هشدار به متجاوزان نیز وزیر دفاع یمن اعلام کرد و گفته است که ائتلاف متجاوز یا باید به توقف تجاوز بی‌فایده خود علیه یمن تن دهد یا آن که پذیرای موشک‌ها و پهپادهای کوبنده نیروهای مسلح یمن باشد. به گزارش وبگاه المسیره، سرلشکر ستاد محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن در جریان بازدید از خطوط مقدم در استان مارب، به خبرنگاران گفت: «منابع نفتی و دیگر منابع، ثروت‌ها و دارایی‌ها یمن بوده و جز جمهوری یمن به پایتختی صنعاء هیچ کس حق حاکمیت بر آن را ندارد.» وزیر دفاع یمن افزود: «کشورهای ائتلاف متجاوز همان‌گونه که منابع و ثروت‌های یمن را به یغما بردند، برای به سرقت بردن (لوث کردن) پیروزی‌‌هایی که ملت یمن و نیروهای مسلحش به دست آورده، حاضر به پذیرش آتش بس شده بودند، اما از این‌جا از استان مارب به آنها می‌گوییم، شما فقط دو راه دارید یا آتش‌بس را می‌پذیرید یا موشک‌ها و پهپادها را پذیرا خواهید شد.»
او تاکید کرد: «با وجود آن که متجاوزان تلاش کردند با سوءاستفاده از دوره آتش بس، اوضاع خود را سامان داده و سامانه‌های پدافندی در مناطق مختلفی مستقر کنند، اما باید بدانند که این سامانه‌ها قادر نخواهند بود تا آنان را از ضربات دردناک نیروهای مسلح یمن در امان نگه دارند.» او خطاب به ائتلاف متجاوز گفت: «اگر به خصومت و محاصره ملت ما ادامه دهید، موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین همانند موج ملخ در آسمان شما پدیدار خواهند شد.»
او در پایان سخنانش همچنین تاکید کرد که اولویت ماموریت مبارزین دفاع از منافع ملت و حفاظت و صیانت از تمامیت ارضی یمن و تحقق پیروزی فراگیر برای جمهوری یمن است. اگرچه امارات و عربستان سعودی در حال غارت منابع انرژی یمن هستند، اما به نظر می‌رسد که امارات در زمینه غارت نفت به شدت فعال است و حتی پای رژیم اشغالگر قدس را نیز به یمن باز کرده است. استان حضرموت، بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت در یمن است و نیروهای اماراتی و سعودی‌ها تا کنون بارها بر سر کنترل و غارت منابع نفت این منطقه در جنوب یمن به جان هم افتاده‌اند. هفته گذشته وزارت نفت دولت نجات ملی یمن خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است. 

اینستاگرام
الله اکبر . الموت لامریکا . الموت لاسراییل .العنه علی الیهود .النصر للاسلام .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi