شناسه خبر : 94759
دوشنبه 09 آبان 1401 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به ایثارگران معسر را تصویب کرد

به موجب این آیین‌نامه، کمک معیشت موضوع این آیین‌نامه معادل حداکثر ۱/۶ برابر حداقل حقوق کارکنان ...

فاش نیوز - هیئت دولت با تصویب آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان، آزادگان و رزمندگان غیر حالت اشتغال و معسر موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیئت وزیران در اجرای تکلیف قانونی مندرج در بند (هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره پرداخت کمک معیشت ماهانه بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال و معسر بدون شغل و درآمد، آیین‌نامه اجرایی آن را به تصویب رساند.

به موجب این آیین‌نامه، کمک معیشت مصوب معادل حداکثر ۱/۶ برابر حداقل حقوق کارکنان شاغل دولت در سال ۱۴۰۰ است.

همچنین متقاضیان برخورداری از کمک معیشت موضوع این آیین نامه، باید درخواست خود را در سامانه اعلامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت و سپس اقرارنامه محضری مبنی بر بدون شغل و درآمد بودن را در سامانه یادشده بارگذاری کنند و بنیاد نیز مکلف است حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز کاری پس از ثبت نام متقاضی، به منظور احراز استحقاق متقاضی برای برخورداری از کمک معیشت و احراز بدون شغل بودن اقدام کند.

بر اساس آیین‌نامه یاد شده، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است نسبت به برقراری کمک معیشت که میزان آن از حداقل حقوق کارکنان دولت کمتر نباشد، برای مشمولان این آیین‌نامه بر اساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب‌العلاج و افراد مشمول دارای محدودیت‌های جسمی حرکتی و ضایعات غیر جانبازی و با اولویت سه دهک اول و در چارچوب اعتبارات مصوب، اقدام کند.

همچنین هیئت وزیران با هدف تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی درباره مصوبه مربوط به اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مجدد مصوبه یاد شده موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، دستگاه‌های اجرایی مکلفند که پاداش پایان خدمت کارکنان خود را از محل فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد، در صورت وجود مجوز قانونی و همچنین صرفه‌جویی در اعتبارات هزینه ای، از محل درآمد اختصاصی تأمین و پرداخت کنند.

اینستاگرام
شمارا به قرآن قسم رزمندگان زیرشش ماه معسروفاقددرامدرازیرپوشش قراردهیداخه رزمنده پنج ماه چه گناهی کرده که حمایت نمی شوند مسولان به دادمابرسیدچراتبعیض گذاشتیدبرای چندروزکمترمارامحروم کردیدلطفاماراهم حمایت کنیدچه کسی دلش میادبارزمندگان خودش چنین کاری کندشمارا به خون شهداماراازبدبختی ونداری نجات دهیدباافتخارجنگیدیم سن بالاداریم هرروزمنتظرخبرخوب شماهستیم
اجرا هم میکنه !!!!
عمل به وعده و اعتماد از دست رفته مردم
عجب !!!
جناب رییسی پس کو عمل به وعدهات
تو نبودی به اوحدی رییس سابق بنیاد شهید گفتی باید دغدغه ایثارگران برطرف شود
این حرفا پیش کش قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی رو داخل صنایع مهمهات سازی کشور انجام بده
شرکت سوری زدید در مشاغل حاکمیتی
جانبازان زیر ۲۵درصد که معسر نباشند حقوق دریافتی دارند؟
با حقوق 5 میلیونی و حتی 6 میلیونی نمیشه یک زندگی را اداره کرد. خود آقایان هم اینرا می دانند . باید اجازه دهند تا سقف ده میلیون تومان در ماه ( خط فقر )خود ایثارگر اجازه داشته باشد کار و فعالیت کند و این مبلغ هم کمک معیشت باشد.یا باید این کمک معیشت را ده میلیون تومان کنند یا اینکه برای جبران آن خود ایثارگر هم فعالیت اقتصادی کند. مگر برای کسانیکه شغل دولتی و حقوق ثابت دارند .
این پاداش پایان خدمت ماده ۳۸ که قاضی زاده گفت شهریور پرداخت میشه چی شد پس؟
به کدوم دسته از رزمنوگان میخوان برسن بعد از قطعنامه ها چی ما هم بیکاریم بخدا نه خونه داریم نه درامد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi