شناسه خبر : 94937
یکشنبه 15 آبان 1401 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهار دانشجوی شهیدتسخیر لانه جاسوسی

چهارتن از دانشجوانی که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حضور داشتند در عملیات نصر هویزه به شهادت رسیدند.

 

در ماجرای فتح لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان مجموعا حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ دانشجوی پیرو خط امام حضور داشتند که پس از این اتفاق بیش از ۵۰ تن از آنان در دوران دفاع مقدس شهید شدند. از بین این تعداد شهدا، چهار تن از آنان در ماجرای هویزه و شهادت «سید محمدحسین علم الهدی» و دانشجویان در عملیات نصر هویزه مورخ ۱۶ دی سال ۱۳۵۹ به شهادت رسیدند.

شهید سید محمدحسین علم الهدی به عنوان پرچمدار شهدای دانشجوی هویزه خود از مبارزان رژیم پهلوی و از دانشجویانی بود که در جریان تسخیر لانه جاسوسی به اسناد مهمی درباره یکی از کاندیدا‌های ریاست جمهوری رسید.

 

چهار دانشجوی شهید هویزه درباره تسخیر لانه جاسوسی چه گفتند؟

دانشجویان شهید به نام‌های علی حاتمی (دانشجوی دامپزشکی - اهل تهران)، محمد فاضل (دانشجوی رشته مهندسی صنایع - اهل سبزوار) و فرخزاد سلحشور (دانشجوی مهندسی شیمی - اهل فسا در استان فارس) شهید جمال دهش‌ور (دانشجوی شیمی اهل اهواز) در این رویداد تاریخ‌ساز حضور داشتند و یکسال بعد در حماسه هویزه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید «فرحزاد سلحشور» در بخشی از وصیتنامه خود نوشته است: «هیچ نگران نباشید. ما مبارزه را شروع می‌کنیم. حالا نوبت آمریکاست. از لحاظ نظامی به قول امام: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.» اگر هم حمله کردند، مقاومت می‌کنیم و هیچ ترسی نداریم. این بار، پیروزی بزرگ در جهان، نصیب ما خواهد شد.»

دانشجوی شهید هویزه «محمد فاضل» نیز در بخشی از وصیتنامه خود نوشته است: «اگر جاسوسان آمریکایی به اسارت ما در نمی‌آمدند، اکنون ما همچنان در اسارت آمریکا بودیم.»

دانشجوی شهید «علی حاتمی» در وصیتنامه خود آورده است: «مى‌خواهم از محیطى که برادران و خواهران دانشجو در لانه جاسوسى به وجود آورده بودند، بنویسم. محیطى که مرا ساخت و باعث پرورش من شد... اول از نمازهاى جماعت بگویم. شاید بهترین نمازهایم را در لانه جاسوسى خوانده باشم.»

شهید دانشجو «جمال دهش‌ور» در بخشی از وصیتنامه خود اشاره کرده: «یکی از بزرگترین دلایل ضربه خوردن‌های «خط امام»، تفرقه و عدم تشکل اسلامی آن‌ها بوده است. این هم شاید ناشی از ضعف ایمان قلبی (در عمل) باشد... عمل اگر خالص باشد نتیجه آن پرثمر خواهد بود پس برای تمام موضعگیری‌ها خدا را به یاد آورید.»

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi