شناسه خبر : 96221
چهارشنبه 23 آذر 1401 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدالی که یک مدافع حرم در ۱۲ سالگی برای گرفتنش اشک ریخته بود

از کودکی عشق به امام حسین (ع) در احمد قنبری شعله‌ور بود. حتی زمانی که مسجد محله‌شان هنوز ساخته نشده بود، با فرغون برای عزاداران حسینی چایی می‌برد تا اینکه روزی یک خانم هیأتی به او حرفی زد که اشک او را درآورد!

مدالی که یک مدافع حرم در 12 سالگی برای گرفتنش اشک ریخته بود+عکس

حجت‌الاسلام شهید احمد قنبری نخستین شهید روحانی مدافع حرم اصفهان است که در سال ۱۳۹۴ هنگام نبرد با تروریست‌های داعش همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت «عصائب اهل الحق» عراق در پالایشگاه بیجی به شهادت رسید. با آزادسازی ارتفاعات حمرین در شهرستان الحویجه عراق از دست تروریست‌های داعش، پیکر مطهر این شهید بعد از ۲ سال کشف و شناسایی شد.

جمله‌ای که خانم هیأتی به کودک گفت و اشک او را درآورد

مادر روحانی شهید مدافع حرم احمد قنبری درباره میزان ارادت و عشق فرزندش به امام حسین (ع) اینچنین روایت کرده است: محله‌مان مسجدی نداشت. زمینی را وقف ساخت‌ مسجد صاحب‌ الزمان(عج) کرده بودند. مردم محل از این موضوع خیلی خوشحال بودند. شب‌های جمعه تکه‌موکتی را در همان زمین پهن می‌کردند و زنان و مردان محل برای اقامه نماز به آنجا می‌رفتند.  

احمد هم که از ۶ سالگی اهل نماز خواندن بود. در آن زمان ۱۲سال بیشتر نداشت.

شب‌‌های جمعه کتری بزرگ آب‌جوش و لیوان و چایی را روی فرغونی می‌گذاشت و به آنجا می‌رفت تا به نمازگزاران چایی بدهد. همیشه نگران دستان کوچک و جثه‌ کودکانه‌ی احمد بودم که‌ مبادا آبجوش روی او بریزد.

یک شب، نمازم را تمام کردم که با صدای گریه‌ احمد، هراسان به حیاط رفتم. گفتم: احمدجان! مادر به فدایت! چه شده؟ چقدر گفتم مراقب باش! آخرش آبجوش روی‌ات ریخت؟ بدنش را وارسی کردم و خبری از سوختگی نبود، اما یک‌بند گریه می‌کرد.

گفتم: مادر! دلم هزار راه رفت! چه شده؟ چرا گریه‌ می‌کنی؟ احمد گفت: مادرجان! وقتی به خانم‌ها چایی می‌دادم، یکی از خانم‌ها به من گفت: خادم الحسین!

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

روحانی شهید احمد قنبری در سال ۱۳۶۵ در اصفهان به دنیا آمد. او در سال ۱۳۸۸ و در سن ۲۳ سالگی با تحصیلات دیپلم رشته ریاضی فیزیک وارد حوزه علمیه اصفهان شد پیکر مطهر این شهید روحانی بعد از تفحص در حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین در حرم حضرت امیرالمومنین(ع) تشییع و بعد پیکر مطهر او به ایران منتقل شد و از طریق آزمایش DNA هویتش مورد تایید قرار گرفت. مزار این شهید در گلستان شهدای اصفهان قرار دارد. 

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi