شناسه خبر : 96746
شنبه 10 دي 1401 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی سردار دل‌ها زمینه ملاقات پدر شهید را با رهبری فراهم کرد

پدر شهید خانزاده گفت: بیست روز بعد از دیدار با سردار سلیمانی در یادواره شهدای بابل این مرد بزرگ بنابر درخواست من ملاقات با مقام معظم رهبری را برای من و خانواده‌ام فراهم کرد.

جان‌فدا| وقتی سردار دل‌ها زمینه ملاقات پدر شهید را با رهبری فراهم کرد

 در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار گفت و گو با پدر شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده درباره سردار دلها و دلتنگی‌های این روزها را گذاشتیم.

هفت سال پس از شهادت فرزندش کماکان پنجشنبه‌ها میهمان پسرش در گلزار شهدای روستای زنگی کلا بخش سرخ‌رود محمودآباد بود تا با فرزندش همکلام شود و من هم در جوار مزار شهدا قرار این مصاحبه را با حاج حسن خانزاده پدر این شهید گذاشتم که اینجوری به سوالاتم پاسخ داد.

از فرزند خود برای خوانندگان ما بگویید: شهید اسماعیل خانزاده در ۱۹ شهریور ۱۳۶۳ در این روستا متولد شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای زنگی کلا به اتمام رساند و دوران دبیرستان خودش را در روستای ملاکلا و سپس محمودآباد به پایان رساند تا دیپلم را بگیرد.

وی افزود: بعد از گرفتن دیپلم به سپاه پاسداران مراجعه و ثبت نام کرده و به عضویت درآمد و دوران آموزشی را در تبریز و همدان به پایان رسانده و بعد از آن در تیپ امامت چالوس به مدت ۱۰ سال خدمت کرده و بعد از آن به سپاه کربلا مازندران رفته و سرانجام در لشگر ویژه ۲۵ کربلا مازندران خدمت کرده که در ۱۱ آذر ۱۳۹۴ به سوریه اعزام شدند و در ۲۹ آذر همان سال در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

پدر شهید خانزاده درباره سردار سلیمانی قبل از رفتن اسماعیل به سوریه یا بعد از آن عنوان کرد: سردار سلیمانی را به عنوان فرمانده سپاه قدس ایران و سرباز ولایت می‌شناختم و او را تنها کسی می دانستم که عراق و سوریه را از شر داعش فتح کرده تا اینکه در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ خبر شهادت او را شنیدم که این خبر عزای عمومی جهان اسلام بود.

وی در خصوص اینکه آیا با سردار دیداری داشته یا خیر گفت: در اسفند سال 1397 در یادواره 1747 شهید شهرستان بابل که سردار سخنران این یادواره بودند با سردار ملاقات داشتیم که بعد از مراسم من و سایر خانواده‌های شهدای مدافع حرم در سپاه بابل دعوت بودیم که شام مهمان سردار سلیمانی بودیم که خواسته خودم زیارت و دیدار با مقام معظم رهبری که جان من به فدای او باد را گفتم و سردار در 22 اسفند 1397 در یک روز خوب مقدمات این دیدار را فراهم کرده که نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه کردیم و ناهار را هم مهمان حضرت آقا بودیم که این از خاطرات با سردار سلیمانی بود.

حاج حسن خانزداه درباره اعزام اسماعیل به سوریه گفت: شهید اسماعیل زمانی که می‌خواست به سوریه اعزام شود من با مادرش در سفر زیارتی کربلا بودیم وقتی از سفر برگشتیم و به منزل آمدیم متوجه شدیم که اسماعیل در سوریه هست و فقط سه بار از سوریه اسماعیل با ما تماس داشت و تمام.

این پدر شهید درخصوص شنیدن خبرشهادت سردار بیان کرد: خبر شهادت سردار را صبحگاه از تلویزیون شنیدم که همانند همه ملت ایران بسیار ناراحت و متاسف شدم.

وی با اشاره به نزدیکی سومین سالگرد شهادت سردار درباره این فرمانده عنوان کرد: بنده معتقد هستم ما هنوز سردار سلیمانی را خوب نشناختیم و اگر بخواهیم در مورد حاج قاسم سلیمانی حرف بزنیم او کمتر از حضرت ابوالفضل کربلا برای انقلاب نبود چون مانند حضرت ابوالفضل دستش از بدن جدا شد و مانند آن حضرت برای دشمنان اسلام خطرناک بوده که عاقبت او را به این شکل شهید کردند.

حاج حسن خانزاده در پایان درخصوص اتفاقات این روزهای کشور گفت: امروز آن کسانی که در جامعه ایران عده بسیار کمی هستند دست به اغتشاش و آشوب زدند کسانی هستند که اولا جنگ را ندیدند و هیچ چیزی از جنگ نمی‌دانند و دیگر اینکه بچه‌های کم سن و سال ایران را به اغتشاش و آشوب دعوت می‌کنند که آنها مغرض به انقلاب اسلامی ایران هستند که جواب خود را در دهه اول دی ماه ۱۴۰۱ در تشییع جنازه شهیدان گمنام با حضور انبوه مردم گرفتند.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi