شناسه خبر : 97040
یکشنبه 18 دي 1401 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آستانه سالروز شهادت بچه محل های غیور محله امامزاده حسن(ع)

پوستر برادران شهید «مایلی» و شهید «شاعری» رونمایی شد

حاج احمد مایلی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و آموزش نیروهای جبهه مقاومت، نقش موثری داشت. او همچنین از رکوردداران پرش چتربازی(سقوط آزاد) بود و در علوم و فنون هوایی و پرواز با هواپیماهای فوق سبک تخصص داشت...

فاش نیوز - پوستر برادران شهید «مایلی» و شهید «شاعری» با عنوان «بچه محل های غیور محله امامزاده حسن(ع)» که توسط هنرمند «علیرضا باقری» تصویرسازی شده، رونمایی شد.

بر پایه این گزارش، همزمان با سالگرد شهید غواص «جواد شاعری» و شهید «داود مایلی» از شهدای عملیات کربلای 5 از پوستر تصویر سازی شده این شهدا به همراه تصویر استاد خلبان، شهید حاج«احمد مایلی» که توسط هنرمند«علیرضا باقری» طراحی و ترسیم شده، رونمایی به عمل آمد.

خلبان شهید حاج«احمد مایلی» فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. پس از پایان جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات های مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی «کردستان» و مناطق مرزی «سیستان و بلوچستان» حضور داشت. وی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و آموزش نیروهای جبهه مقاومت، نقش موثری داشت. او همچنین از رکوردداران پرش چتربازی(سقوط آزاد) بود و در علوم و فنون هوایی و پرواز با هواپیماهای فوق سبک تخصص داشت. شهید حاج «احمد مایلی» سرانجام پس از سال ها مجاهدت و رشادت، در شب تاسوعای حسینی سال ۱۳۹۵ طی یک عملیات شناسایی و در دفاع از تمامیت ارضی، در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

شهید «داود مایلی» متولد بیستمین روز سال 1345 در تهران و بزرگ شده محله امامزاده حسن(ع) بود. همزمان با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد که به دلیل شجاعت های فراوان در لشکر ۳۱ عاشورا به «شیر نخلستان های شلمچه» معروف شده بود. سپس پس از رشادت های فراوان در 26 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه 53 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده است.

شهید «جواد شاعری‌زاده» نیز متولد مردادماه سال 1341 در تهران و بزرگ شده محله امامزاده حسن(ع) بود. این شهید والامقام در عملیات های شکست حصر آبادان، فتح المبین، عملیات الی بیت المقدس(که به درجه جانبازی رسید)، کربلای ۴ و ۵ حضور داشت و پس از رشادت های بسیار، به عنوان غواص خط شکن گردان حضرت علی اکبر(ع) لشکر 10 سیدالشهدا(ع)، بامداد 19 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل گردید. پیکر مطهر این شهید در قطعه 53 بهشت زهرا(س) آرمیده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi