شناسه خبر : 97182
پنجشنبه 22 دي 1401 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صهیونیست‌ها مثل سگ و گربه به جان هم افتاده‌اند

با به قدرت رسیدن افراطی‌ترین دولت صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اختلافات سیاسی نیز در بین سران رژیم به اوج خود رسیده است به طوری که این اختلافات به یک جنگ تمام عیار بین این مقامات تبدیل شده است.
بسیاری از کارشناسان حتی پیش از تشکیل دولت جدید صهیونیستی به ریاست نتانیاهو هشدار داده بودند که کابینه ائتلافی جدید با حضور افراطی‌ترین و نژادپرست‌ترین سیاستمداران تاریخ دولت صهیونیستی می‌تواند به بروز جنگ داخلی و تسریع در فروپاشی این رژیم منجر شود. کابینه جدید رژیم صهیونیستی در 29 دسامبر(8 دی ماه)، یعنی حدود دو هفته پیش به صورت رسمی سوگند یاد کند اما در همین مدت کم اختلافات چنان در درون و بیرون دولت ائتلافی شدت گرفته که همگان از شروع یک بحران تمام عیار در این رژیم سخنن می‌گویند. جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در آخرین مورد، ۲ عضو کنِسِت این رژیم نتانیاهو را فردی ضعیف توصیف کردند که برای فرار از محاکمه همه چیز را به جناح راست دینی فروخت.جناح اپوزیسیون به ریاست «لاپید» و «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند که نتانیاهو برای کسب قدرت و تصدی کابینه جدید این رژیم و فرار از محاکمه به خاطر پرونده‌های فساد و رشوه خواری راضی شد تا بخش اعظم کابینه و پست‌های آن و مناصب پارلمان را به احزاب دینی صهیونیستی و حریدی بفروشد. از «بن گویر» وزیر امنیت ملی، «آریه دری» وزیر داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی به عنوان نژادپرست‌ترین اعضای کابینه دولت جدید یاد می‌شود و عملکرد این سه نیز در طول 2 هفته گذشته اختلافات را در تل‌آویو به اوج خود رسانده است. برخی کارشناسان متفق‌القول هستند که با وجود روی کارآمدن تندروهای صهیونیست، اما تل آویو چندان تغییری نکرده است، بلکه این عادت همیشگی صهیونیست‌هاست که همواره کابینه‌های بعدی تندروتر و افراطی‌تر می شوند. در سال 2016 نیز وقتی «آویگدور لیبرمن»، سیاستمدار راست افراطی پست وزارت جنگ را در دست گرفت، نشریه‌های غربی مانند پولیتیکو نسبت به روی کارآمدن تندروها هشدار دادند و سناریوی قدرت گیری تندروها دوباره تکرار شده است. اما این بار یک تفاوت جدی میان تندروهای فعلی و دوران قبلی وجود دارد و آن این که تندروهای فعلی در کابینه نتانیاهو به‌دنبال اجرایی کردن عقاید مذهبی خود در فلسطین اشغالی هستند و همین هدف آنهاست که حتی دیگر صهیونیست‌ها در تل آویو را نیز نگران ساخته است. همین تندروی است که باعث شده تا روزنامه عبری زبان‌هاآرتص در شماره روز سه شنبه خود به نقل از یک تحلیلگر صهیونیستی خواستار سرنگونی کابینه راست‌گرا و انحرافی نتانیاهو شود. «یحیام وایس» در مقاله خود در روزنامه عبری «هاآرتص» می‌نویسد: ««احساساتی که بلافاصله پس از تشکیل دولت جدید توسط نتانیاهو به وجود آمد، احساسات کاملاً متفاوتی است. احساس خشم، شرم و انزجار نسبت به حکومتی که بی‌سابقه، غیرقابل تحمل و بیگانه با تمام دولت‌های قبلی است و دلایل بسیاری برای سرنگونی اش وجود دارد.»
فراخوان مقامات صهیونیست علیه نتانیاهو
با تشدید اختلافات داخلی بر سر ادامه کار دولت نتانیاهو همه مقامات صهیونیست نیز علیه وی به خط شده‌اند.«بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در فراخوانی خواستار ادامه مقابله بدون ترس با دولت افراطی نتانیاهو شده است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»‌، گانتس مدعی شد:« از تمام کسانی که دموکراسی اسرائیل برایشان مهم است، می‌خواهم که به مبازه برای آنها با همه راه‌های قانونی و دموکراسی ادامه دهند.»وی افزود:«بدون خشونت و بدون تحریک فردی، اما بدون ترس به این کار ادامه خواهیم داد».گانتس خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر تندرو رژیم صهیونیستی گفت:« نتانیاهو؛ اسرائیل دیگر به ادامه تحریک نیازی ندارد.»در همین راستا، «میراو میخائیلی» وزیر پیشین صهیونیست نیز گفت:« از شما به همراه خانواده و کودکانتان دعوت می‌کنیم که روز شنبه در میدان‌هابیما در تل‌آویو جمع شده و علیه باند نتانیاهو که موجب ارعاب مردم اسرائیل شده و منطقه را به آتش می‌کشد، دست به تظاهرات بزنند.» «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان کنونی دولت نتانیاهو نیز دیروز خطاب به وی در توئیتی نوشت:« اینچنین دولتی در یک روز دچار فروپاشی می‌شود» وی خطاب به دولت نتانیاهو گفت: «هرگز به آنها [کابینه افراطی نتانیاهو] اجازه نخواهیم داد که ما و اسرائیل را له و نابود کنند.«لاپید» پیشتر نیز با هشدار به کابینه راست افراطی «بنیامین نتانیاهو»درباره اقدامات اخیر «بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم گفته بود که رفتارهای وی ممکن است به انتفاضه سوم منجر شود. اظهارات« لاپید» و «گانتس» درحالی مطرح می‌شود که «زویکا فوگل» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی و هم حزبی« گویر» خواستار بازداشت گانتس به همراه لاپید و موشه یعلون وزیر امنیت داخلی پیشین اسرائیل به همراه «یائیر گولان» نماینده حزب چپگرای «میرتس» شد.«گولان» در حساب رسمی‌اش در توئیتر خواستار نافرمانی مدنی در اسرائیل در اعتراض به سیاست دولت بی‌بی شده است. وی خواستار بستن خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و برگزاری تظاهرات در طول روز و هفته برای سرنگونی نتانیاهو شد که وی از آن به حکومت «فاسد، خبیث و شرور»یاد می‌کند.
از دستورات پیروی نکنید!
«موشه یعلون» رئیس‌سابق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی نیز روز سه شنبه از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی خواست که از دستورات وزیر امنیت داخلی جدید پیروی نکنند.وی در پیامی توئیتری از «کوبی شباتی» رئیس‌پلیس این رژیم خواست از نیروهایش در مقابل تصمیمات و دستورات وزیر جدید امنیت داخلی حمایت کند.»وی، دستورات بن گویر را عامل هرج و مرج و ناامنی دانست و افزود: «گناه شما نیست که کسی را به عنوان وزیر انتخاب کرده‌اند که یک مجرم است.» اقدامات کابینه افراطی و تندروی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از جمله دستور جمع‌آوری پرچم‌های فلسطین به تشدید تنش‌ها در سرزمین‌‌های اشغالی منجر شده و حتی واکنش اعضای عرب کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به رئیس‌پلیس صهیونیست‌ها دستور داد که پرچم‌های فلسطین از اماکن عمومی سرزمین‌های اشغالی جمع‌آوری شود.تصمیم« بن گویر» به دنبال به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در مراسمی در شهرک «عاره» در اواخر هفته گذشته بود که مردم این منطقه آزادی «کریم یونس» اسیر فلسطینی را پس از ۴۰ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی جشن گرفته بودند.
جار نزنید اسرائیل نابود می‌شود
از سوی دیگر در پی بالا گرفتن جدال و درگیری شدید بین سران رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ رئیس‌این رژیم نیز وارد معرکه شد و از آنها خواست تا خویشتنداری کنند. 
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی «۲۱»، اسحاق هرتزوگ رئیس‌رژیم صهیونیستی با «یاریو لوین» وزیر دادگستری این رژیم دیدار کرد تا تغییرات گسترده‌ای را که کابینه جدید و افراطی نتانیاهو به دنبال ایجاد آن در دستگاه قضایی و رسانه‌ها است، مهار کند.هرتزوگ به لوین پیشنهاد داد که پیش از آغاز تغییرات که شامل محدود کردن قدرت دادگاه عالی می‌شود، گفت وگوهای گسترده‌ای را با نیروهای سیاسی مختلف این رژیم آغاز کند. هرتزوگ شامگاه سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «در چند روز گذشته با طرف‌های سیاسی بسیاری صحبت کرده با این هدف که بتوان یک گفت‌وگوی مبتنی بر احترام و رسیدن به گسترده‌ترین تفاهم ممکن، را شکل داد» به گزارش ایرنا اسحاق هرتزوگ هشدار داد که نباید به شکلی رفتار شود که منجر به نابودی رژیم اسرائیل شود و کسی جار نزند که این رژیم محکوم به فنا است. وی با اشاره به نگرانی‌ها و حضور تندروهای افراطی در ترکیب کابینه جدید گفت: «هیچ کس این حق را ندارد که طوری رفتار یا صحبت کند که انگار اسرائیل محکوم به فنا و نابودی است.»

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi