شناسه خبر : 97233
شنبه 24 دي 1401 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادران فاطمی شهدای فاطمیون در قاب تصاویر

 

مادر، مادر است، اما هنگامی که پای اعتقاد و دفاع از آرمان باشد، حاضر است پسرش را راهی دفاع از حرم کند تا در پیشگاه حضرت زهرا (س) روسفید باشد.

مادران فاطمی شهدای فاطمیون در قاب تصاویر

به گزارش برگزاری فارس،‌ دفاع از حرم ملیت و قومیت نمی‌شناسد، وقتی حرم دختر حضرت فاطمه زهرا (س)، زینب کبری (س) در معرض حمله تروریست‌های تکفیری قرار گرفت، برخی مادران افغانستانی با رهسپار کردن پسران رشیدشان به خط مقدم مبارزه با داعش نامشان را در زمره یاری‌دهندگان حضرت زهرا (س) ثبت کردند و برخی نیز مفتخر به مدال مادری شهید در راه زینب (س) شدند.

امروز به بهانه روز مادر بر آن شدیم تصاویری از شهدای لشکر فاطمیون با مادرانشان را منتشر کنیم. شهدایی که هنگام اعزام این شعر بر لب جاری می‌کردند: به روز محشر در دل‌های محزون، شود هول قیامت هر دم افزون/ رسد چون نوبت عفو و شهادت، ندا آید که أین فاطمیون.


شهید حسین علیزاده

 


شهید محمود حیدری

 


شهید سیدمحمدحسن حسینی (سیدحکیم)

 


شهید رضا بخشی (فاتح)

 


شهید احمد شکیب احمدی

 


شهید محمد محمودیان

 


شهید محمد نسیم محمدی

 


شهید محمد وطنی

درباره این شهیدان بیش‌تر بدانید

شهید سیدمحمدحسن حسینی معروف به سیدحکیم از فرماندهان ارشد فاطمیون است که آزادسازی شهر پالمیرا (تدمر) را برعهده داشت و به خاطر دقت عملش در این علمیات، فاطمیون در این نبرد یک شهید هم نداد، اما در مقابل، کلی تلفات از داعش گرفت. به همین خاطر او سردار  پالمیراست.

شهید رضا بخشی در ۹ مهرماه سال ۱۳۶۵ در مشهد متولد شد و در نهم اسفندماه سال ۱۳۹۳ به شهادت رسید. او جانشین فرمانده لشکر فاطمیون بود که در تل قرین سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. او جانشین جوان فرمانده‌ فاطمیون بود. جوانی که بورسیه تحصیلی مسکو را به بهای شهادت رها کرد و خود را برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) رساند. او تحصیلات حوزوی را در مقطع کارشناسی ارشد، رشته فقه و معارف اسلامی در جامعةالمصطفی العالمیه و تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی، رشته حقوق در دانشگاه پیام نور فریمان گذراند و به عنوان پژوهشگر و دانشجوی برتر معرفی شد.

نبردهای رودر رویش با تکفیری‌ها و رشادت‌ها و دلیری‌های شهید، بخشی همچنان در عتیبه، ملیحه، درعا، غوطه شرقی و حلب بر زبان رزمنده‌های مقاومت جاری است. سرانجام سردار جوان فاطمیون شهید رضا بخشی بعد از ۲ سال خدمات خالصانه در جبهه دفاع از حریم اهل بیت (ع) توانست ثمره تمام زحمات خود را با شهادت بچشد. او در حال و هوای ایام فاطمیه سال ۹۳، در تل قرین؛ ۱۵ کیلومتری حائل مرز اسرائیل همراه با فرمانده خود ابوحامد هم زمان در یک مکان به شهادت رسیدند.

شهید حسین علیزاده متولد سال ۱۳۶۲ بود که از سال ۱۳۹۲ راهی سوریه می‌شود و سرانجام بعد از پنج سال حضور در جبهه مقاومت سوریه در البوکمال به شهادت می‌رسد. از شهید علیزاده ۲ فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است که سرپرستی آن‌ها را عمویشان بر عهده گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi