شناسه خبر : 97996
پنجشنبه 20 بهمن 1401 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی مصور از برگزاری جشنواره ورزشی جانبازان به مناسبت دهه فجر

حال و هوای چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، از فضای سالن نیز مشهود بود. جانبازان ورزشکار همواره نشان داده اند که در همه حال با شادابی و روحیه بالا پای کار نظام و انقلاب...

فاش نیوز - در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان، جشنواره ورزشی جانبازان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، این جشنواره و مسابقات ورزشی به همت باشگاه جانبازان شهید، دهکده نشاط و شهرداری تهران و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با حضور جانبازان نخاعی و غیرنخاعی ورزشکار70 درصد از بانوان و آقایان در 7 رشته شطرنج، تنیس روی میز، تیراندازی با طپانچه، فوتبال روی میز، دارت (ایردارت)، پرتاب توپ روی حلقه، بدمینتون و بیلیارد در روز 19بهمن ماه 1401 در دهکده نشاط برگزار گردید.
  حال و هوای چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، از فضای سالن نیز مشهود بود. جانبازان ورزشکار همواره نشان داده اند که در همه حال با شادابی و روحیه بالا پای کار نظام و انقلاب هستند. امروزهم علاوه بر ایجاد فضای ورزشی، از بار فرهنگی این ایام هم غافل نبوده و با نصب بنر و پخش سرودهای اوایل انقلاب و ایجاد فضای جشن پیروزی 22 بهمن، آن را گرامی داشتند.
با آن که طبق اطلاع برگزارکنندگان این مسابقات، سرساعت 8و30 دقیقه خود را به دهکده نشاط رسانده بودم، اما جانبازان ورزشکار که مدت زمان زیادی بود در سالن برگزاری مسابقات حضور داشتند، برای دست‌گرمی به سراغ تمرین ورزش مورد علاقه خود آمده بودند و چنان با نشاط و جدیت مشغول تمرین بودند که خیلی زود فضای سرد و یخ زده زمستانی سالن، سرمای خود را به گرمای وجود جانبازان ورزشکار "باخته" بود.
با آغازین لحظات صبح، مسئولان برگزاری مسابقات، ثبت نام جانبازان را به همراه رشته ورزشی موردنظر انجام می دادند.  چنانچه خیلی زود گوشه گوشه فضای برگزاری مسابقات، مملو از جانبازانی بود که یا به صورت "گروهی" و یا "انفرادی" جسم خود را به کش و قوس های صبحگاهی سپرده بودند تا خود را با آمادگی  جسمانی بیشتری در این مسابقات سالم و دوستانه محک بزنند. در این میان مربیان رشته های مختلف ورزشی نیز نحوه صحیح حرکات و اصلاح فیزیولوژیک بدن را به آنان یادآوری می کردند تا در طولانی مدت دچار آسیب نشوند.
هرآنچه بود عشق بود و صفای دل؛ گرچه به ظاهر فضای رقابت بود اما در میانشان "رفاقت" حرف اول را می زد. "توپ که در بالای حلقه" جای می گرفت به یکباره همه "یکصدا" می شدند و تشویق می کردند. "میخ" های دارت خود را "سخاوتمندانه" در اختیار یکدیگر می گذاشتند و "طپانچه" ای را که یکی از ورزشکاران به سلیقه و ابتکار خود، آن را برای خود کاربردی تر کرده بود، به دیگر بازیکنان این رشته نشان می داد و از آنان می خواست تا با آن به تمرین بپردازند. همه این دیدنی ها را که در ذهنم مرور می کردم با خود می اندیشیدم در کدام فضای ورزشی، این چنین رقابت سالم و سازنده ای می شود دید؟!
آنچه این فضا را زیباتر و چشم نوازتر ساخته بود، حضور بانوان جانباز تهران و همچنین استان البرز بود که بعضا به همراه خانواده خود به دهکده نشاط آمده بودند. بیشترشان برای دست گرمی ابتدا به سراغ "دارت" می رفتند که برای این منظور 5 حلقه دارت در سالن تعبیه شده بود.
 با پرتاب هر "میخ"ی که دل "سیبل" را می شکافت، "سالن" شور و هیجان و زندگی را  با هم فریاد می زد. جالب آنکه "فوتبال روی میز" هم که شاید به زعم بسیاری، یک ورزش و تفریح مردانه است، امروز علاقمندانی از جنس بانوان داشت. در بازی "شطرنج"، بانوان با اقتدار با جابه جایی و حرکت مهره ها، قدرت ذهن خود را محک می زدند. در طبقه دوم سالن برگزاری مسابقات رقابت "تیراندازی با طپانچه" در جریان بود. در آنجا هم استاد و قهرمان جانباز نخاعی "مهدی زمانی" در کمال آرامش، نحوه صحیح به دست گرفتن اسلحه و همچنین  دیگر تکنیک های این رشته خاص را به جانبازان علاقمند آموزش می داد.
ابتدا از برادر جانباز "مصطفی مسعودی" جانباز دفاع مقدس و مسئول ورزشی برگزار کننده مسابقات جانبازان در خصوص اهداف این مسابقات پرسیدم که وی  اظهارداشت:  طبق روال هرساله جشن پیروزی انقلاب اسلامی، این جشنواره به همت شهرداری، باشگاه جانبازان شهید و دهکده نشاط  برگزارشده که درکنار گرامیداشت ایام الله دهه فجر، یک دورهمی دوستانه جانبازان را هم درکنار هم داشته باشیم.
با گذشت 44سال از عمر انقلاب اسلامی، درکنار جانبازان 8 سال دفاع مقدس، پرسشی که در ذهنم نقش می بندد این که ارزیابی آنان از اقتدار و توانمندی های کشورمان تا چه میزان است؟
 جانباز مسعودی می گوید: آنچه که ما دیروز در اخبار شنیدیم و دیدیم، رونمایی ارتش جمهوری اسلامی از آشیانه هواپیماهای جنگنده کشورمان در عمق زمین بود که از عمق وجودم به ایرانی بودنم افتخار کردم.

جانباز نخاعی ارتش "حاجبانی" نیز صحبت های جالب و شنیدنی دارد. او می گوید: کشورما به لحاظ سلاح های نظامی بسیار مقتدر ظاهر می شود اما به لحاظ اقتصادی موفقیت چندانی ندارد.
وی در توضیحات بیشتر خود اضافه می کند: پایه و اساس استقلال هر کشور پس از عرصه نظامی، عرصه اقتصادی آن کشور است. اگر زمینه اشتغال و اقتصاد مطلوب برای مردم فراهم شود می توان امیدوار بود که در راستای اهداف آن نظام حرکت می کنیم.

بانو"مژگان طرفی نژاد" که با شرکت در مسابقات "فوتبال روی میز" عنوان نفر اول مسابقات را در رده بانوان کسب کرده، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اقتدار کشورمان را عالی توصیف کرد و گفت: ما هر آنچه داریم مدیون انقلاب و شهدایی که خون خود را در راه به ثمر رسیدن انقلاب داده اند هستیم و این اقتدار را مدیون خون شهدا هستیم.
جانبازنخاعی "مهری" نیز  اعتقاد دارد: پایه های نظام نیاز به حمایت های مردم دارد. هر کشوری که حمایت های مردمی را نداشته باشد در نهایت به بیراهه رفته است.
وی در ادامه اضافه کرد: "انقلاب ما انفجار نور بود". اگر مسئولین قدری خودخواهی ها را کنار گذاشته، کار گروهی را سرلوحه کار خود قرار دهند می توان امید داشت که حمایت های مردمی را هم همراه خود داشته باشند.
جانباز نخاعی"مهدی زمانی" هم اقتدار کشورمان را مثبت ارزیابی کرده و می گوید: بحمدالله آن چه روشن است روز به روز اقتدار کشورما بیشتر و پربارتر می شود و از این بابت همواره شاکر خداوند هستیم.
جانباز نخاعی "سید محمد موسوی" نیز با اشاره به قدمت طولانی دشمنی و کینه دشمنان داخلی و خارجی درطول تاریخ با جمهوری اسلامی و همچنین اغتشاشات اخیر کشورمان گفت: هجمه های اخیر که همانند حبابی بود و بحمدالله درحال افول است. چنانکه با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری "عفو پدرانه ایشان" شامل حال گول‌خوردگان شد. البته چنانچه شاهد هستیم همه رسانه های معاند و سردمدارانشان هم در مقابل این عفو و رحمت رهبری، سکوت کرده و حتی عصبانی هم هستند.
وی درخصوص اقتدار جمهوری اسلامی نیز تاکید کرد: پرچم کشور ما در تمام عرصه ها، بخصوص عرصه نظامی بالاست بویژه خبری مبنی بر حضور هواپیماهای جنگنده ایران صدها متر در زیر زمین، دستاورد کمی نیست و این تنها بخشی از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی بود و قطعا چندین برابر آن را سپاه پاسداران در آستین دارد. ما مطمین هستیم که پرچمی که در دست مقام معظم رهبری است، به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید.

گفت وگویمان را با بانو "صفیاری" از بانوان ورزشکار جانباز و قهرمان دارت کشورمان که به مناسبت ایام الله دهه فجر و جشن پیروزی شکوهمند انقلاب خود را به دهکده نشاط رسانده است پی می گیریم. او می گوید: من ابتدا در رشته دارت کار می کردم و قرار است امروز در رشته "فوتبال روی میز" شرکت کنم و با توجه به اینکه به تازگی چشمانم را جراحی کرده ام و بینایی ام بهتر شده، تصمیم دارم در آینده نزدیک در رشته "تیراندازی با طپانچه" نیز به تمرین بپردازم.
این جانباز قربانی ترور هم اعتقاد دارد: اقتدار کشورمان عالی است؛ چرا که من با 70 درصد جانبازی و 30 درصد سلامت جسم، اگر شرایطی فراهم شود، تا آخر پای کار می ایستم و این نه سخن من بلکه سخن جامعه ایثارگری اعم از خانواده شهدا و جانبازان و به قول معروف بچه هیئتی هاست.

نکته حایز اهمیت برنامه های ویژه جانبازان، نظم و برنامه ریزی صحیح و دقیق و حساب شده از سوی مسئوولان و برگزارکنندگان اینگونه مراسمات است.
ندای روح بخش "اذان" که با صوت دلنشین جانباز نخاعی "مهری" پخش می شود، به یکباره همه دست از کار و فعالیت می کشند و خود را برای نماز جماعت آماده می کنند. خیلی زود صف های نماز جماعت با حضور جانبازان ویلچری و دیگرجانبازان بسته می شود. قطعه فرشی هم برای بانوان پهن می گردد و نماز اول وقت در اولین لحظات ظهر به زیبایی اقامه می گردد.
در بخش دوم این جشنواره و پس از برپایی نماز جماعت و صرف ناهار، با حضور مسوولان و معاون ورزش شهرداری منطقه یک و همچنین جانبازان با پخش آیاتی از کلام حق آغاز و سرود پرافتخار جمهوری اسلامی نیز نواخته شد.
سپس جانباز "مهدی اسدزاده" درخصوص ارتقای رشته های ورزش جانبازان این باشگاه از 2 رشته ورزشی به 9 رشته و همچنین ارتقای سطح ورزش جانبازان در رشته های مختلف این باشگاه و صعود آنان به مقام های کشوری توضیحاتی ارایه کرد.
پایان‌بخش مراسم نیز توزیع جوایز نفرات برتر، دوم و سوم رشته های مختلف بود که با حضور مسوولان و معاونین شهرداری منطقه انجام گرفت و از تلاش ورزشکاران با توزیع مدال و لوح افتخار تقدیر به عمل آمد. همچنین عکس های یادگاری با جانبازان حاضر در سالن گرفته شد که درقاب دوربین‌ ها جاودانه شد.

|| صنوبر محمدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi