شناسه خبر : 98277
سه شنبه 02 اسفند 1401 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید محلاتی چهره درخشان انقلاب بود

شهید محلاتی چهره درخشان انقلاب بود

 مرکزی امام جمعه شهرستان محلات گفت: شهید محلاتی به آرزوی خود که شهادت در لباس روحانیت بود رسید.

 دکتر مهدی ربانی، عصر روز گذشته یکم اسفندماه، در سالروز شهادت شهید محلاتی، در جوار آرامگاه این شهید، اظهار کرد: سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله محلاتی، نماینده امام(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم. هواپیمای حامل ایشان در اول اسفند ماه سال ۱۳۶۴ توسط مزدوران بعثی هدف قرار داده شده و در کنار همراهانش به شهادت رسید.

 وی ادامه داد: یاد و خاطره این مبارزه خستگی ناپذیر را گرامی می‌داریم. امام خمینی(ره) شهید محلاتی را چهره درخشان انقلاب می‌نامید. همچنین در پیامشان به مناسبت شهادت وی، شهید محلاتی را مبارزی خستگی ناپذیر خواند که در راه مبارزه و جهاد، سختی‌ها را متحمل شده‌ است.

 ربانی افزود: از شهید محلاتی نقل شده است که آرزو داشت در لباس روحانیت به شهادت رسیده و با همین لباس دفن شود که به این آرزوی خود نیز رسید. زیرا وقتی که پیکر ایشان پیدا شد، امکان غسل و کفن وجود نداشت و با همان لباس روحانیت به خاک سپرده شد.

 علی ساعدی، سرپرست فرمانداری محلات در این مراسم گفت: امروز به منظور ادای احترام به پیشگاه شهید محلاتی که یکی از روحانیون و چهره‌های شاخص، ماندگار و سرنوشت‌ساز در انقلاب ما است، در این مکان حضور پیدا کرده‌ایم. ما به خود می‌بالیم که چنین چهره شاخصی را در شهر خود پرورده ایم و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری با مسئولان شهر، سال‌های آینده، کنگره بزرگداشت این بزرگوار را برگزار کنیم.

 رفیعی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه محلات نیز گفت: حضور ما در این مکان برای عرض تسلیت به خانواده و گرامیداشت یاد و خاطره خاطره این شهید بزرگوار است. شهید محلاتی به تعبیر امام راحل(ره) یک شخصیت والا، اثرگذار و انقلابی بود و ان شاءالله بتوانیم راه این شهید را ادامه داده و از انقلاب و نظام دفاع کنیم.

 اول اسفند و همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله محلاتی، سرپرست فرمانداری، امام جمعه، شهردار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین شهرستان محلات با حضور در حرم حضرت معصومه(س) و آرامگاه شهید محلاتی، به این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

 شهید شیخ فضل‌الله مهدیزاده محلاتی در ۱۸ تیرماه ۱۳۰۹ در شهر محلات به دنیا آمد. شهید محلاتی نخستین سرپرست حجاج ایرانی بعد از انقلاب بود. اولین دبیر جامعه روحانیت مبارز، نماینده مردم محلات در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده بنیانگذار جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر پست‌های ایشان بود. شهید محلاتی در ابتدای اسفند سال ۱۳۶۴، به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس، نیروهای عالی رتبه ارتش و برخی مقامات قضایی در جریان عملیات والفجر ۸، عازم جبهه‌های جنگ بود که هواپیمای حامل آنها در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز هدف جنگنده‌های عراقی قرار گرفت و تمام ۵۰ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi