شناسه خبر : 98385
سه شنبه 09 اسفند 1401 , 08:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با وزیر فرهنگ لبنان

فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 8 اسفند ماه در حاشیه یادواره شهدای رسانه مقاومت با وزیر فرهنگ لبنان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دیدار قاضی‌زاده هاشمی با وزیر فرهنگ لبنان/ضرورت جبهه سازی جریان مقاومت در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با بیان اینکه پاسداشت شهدای رسانه آمادگی جبهه مقاومت در حوزه جنگ نرم و جبهه فرهنگی را به نمایش می‌گذارد، گفت: در شرایط کنونی مهم اندیشه مردم منطقه است و دشمن به خوبی این موضوع را درک کرده است. اگر دشمن بر اندیشه مردم مسلط شود، مقاومت از درون گسسته خواهد شد اما اگر جریان مقاومت بر افکار مردم حاکم شود مردم از جبهه مقاومت حمایت کرده و دشمنان را به عقب می‌رانند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جریان مقاومت نیز باید به جبهه سازی روی آورد، گفت: این جبهه قبلاً در حوزه‌های نظامی و امنیتی شکل گرفته است اما هم‌اکنون وقت آن است که در حوزه اقتصادی و فرهنگی نیز این همکاری‌ها عمیق شود. همکاری‌هایی که باید دو جانبه و چندجانبه باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نشست وزیر فرهنگ لبنان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امیدواریم با همکاری سوریه، فلسطین و سایر کشورهای محور مقاومت، جبهه و همکاری فرهنگی گسترده‌ای ایجاد شود. این همکاری‌ها باید از شبکه‌های خبری و همکاری‌های خبری شروع و در حوزه‌های هنری مانند موسیقی، سینما و غیره توسعه یابد. امیدوارم این یادواره مقدمه همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای بین ایران و لبنان باشد. نباید فراموش کرد که به برکت خون شهدا است که ما هم اکنون در کنار یکدیگر جمع شده‌ایم.
محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار گفت: نظرات شما در مورد اهداف دشمنان بسیار دقیق است. با توفیق خداوند متعال و پشتیبانی جمهوری اسلامی، مقاومت و حزب‌الله در برابر هجمه‌ها و حملات بسیار گسترده رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ پیروز شد. در آن مرحله رژیم غاصب اسرائیل و دشمنان تلاش کردند فتنه مذهبی را بین اهل تسنن و شیعیان لبنان برای تضعیف مقاومت ایجاد کنند که خوشبختانه توانستیم در برابر فتنه آنان مقابله کرده و به پیروزی برسیم.
وزیر فرهنگ لبنان افزود: دشمن با ایجاد داعش به دنبال ضربه زدن به جبهه مقاومت بود اما شهدا با اهدای خون خود مانع از تحقق نقشه‌های آنان شدند. دشمنان که دیدند نتوانستند به اهداف خود دست یابند لبنان را با تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی رو به رو کردند و ارزش پول ملی ما را به شدت کاهش دادند. همزمان با این هجمه تلاش کردند از نظر رسانه‌ای و فرهنگی مردم را علیه مقاومت تحریک کنند که موفق نشدند.
محمد وسام المرتضی خاطرنشان کرد: ما تجربه بسیار خوبی در رویارویی با دشمنان داریم و بر این باوریم که اگر ایستادگی و مقاومت کنیم به اهداف خود دست پیدا می‌کنیم. اعتقاد کامل داریم که در جنگ رسانه‌ای پیش رویمان نیز حتماً پیروز هستیم.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi