شناسه خبر : 99217
جمعه 18 فروردين 1402 , 17:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرط عجیب پروفسور سمیعی برای عمل همسر یک جانباز

فاش نیوز - حمید داوودآبادی می‌گوید: پروفسور سمیعی در اقدامی عجیب تا همسر جانباز نابینا را دید، گفت: «تا همسرش نیاید، من عمل را شروع نمی‌کنم.» بالاجبار با رضا تماس گرفتند که با آژانس خودش را به بیمارستان رساند.

شرط عجیب پروفسور سمیعی برای عمل همسر یک جانباز

به گزارش خبرگزاری فارس، اسم پرفسور سمیعی را حتما شنیده‌اید. پزشکی که سال‌ها خارج از ایران زندگی و طباطت کرده، اما هنوز که هنوز است فراموش نکرده متعلق به چه آب و خاکی است و کشوری که تا به این حد برایش ارزشمند است توسط چه کسانی حفظ و صیانت شده و می‌شود. آقای پرفسور در کنار دیگر مریض‌هایش زمانی جدا برای کسانی می‌گذارد که می‌داند وقتش برسد جانشان را برای ایران می‌دهند. 

آنچه می‌خوانید خاطره ای است خواندنی به نقل از حمید داوود آبادی یکی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس که از برخورد جالب پرفسور سمیعی با یک جانباز نابینا روایت می‌کند: 


پرفسور مجید سمیعی

رضا از بچه محل‌های قدیمی ما، سال ۶۷ اواخر جنگ، در حالی که خدمت سربازی را در ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گذراند، چشمانش مورد اصابت ترکش قرار گرفتند و نابینا شد. ده ـ بیست سالی است که ازدواج کرده. خدا همسر و فرزندش را براش نگه داره.

چون می‌دونم شاکی می‌شه، اسم و رسمش رو نمی‌نویسم. حوصله قاط زدنش رو ندارم. چند سال پیش، خانمش دچار درد و مشکل عجیبی شد. وقتی به بیمارستان مراجعه کرد، جواب معاینات و آزمایش پزشکان خیلی بد بود. یک تومور بدخیم در سر همسر رضا جا خوش کرده بود. موقعیت اون قدر وخیم بود که ظاهرا از دکترهای ایرانی کاری برنمی‌اومد.

به پیشنهاد یکی از دکترها، مدارک رو برای پروفسور «مجید سمیعی» که خارج از ایران بود، ایمیل کردند. در کنار مدارک پزشکی، آقای دکتر توضیحی هم از وضعیت خانوادگی بیمار و این که شوهر وی جانباز نابیناست، نوشت.

پروفسور سمیعی که ظاهر در طول سال فقط چند روزی به ایران می‌آید، پذیرفت که همسر رضا را عمل کند. مدتی بعد، پروفسور سمیعی به تهران آمد و همسر رضا را بردند نزد او. پس از معاینات اولیه، برای عمل و برداشتن تومور وقت تعیین کرد.

آن طور که می‌گفتند، احتمال داشت عمل موفق نباشد و همسر آقا رضا... روز عمل، رضا که تحمل چنین مسئله‌ای نداشت، همراه خانمش به بیمارستان نرفت. کادر پزشکی و اتاق عمل آماده شدند. بیمار را که به اتاق عمل آوردند، پروفسور سمیعی مکثی کرد. از کادر پزشکی سراغ همسر بیمار یعنی آقا رضا را گرفت که به ایشان توضیح دادند به دلیل اینکه احتمال خطر برای همسرش هست، تحمل نداشته و نیامده است.

پروفسور سمیعی در اقدامی عجیب گفت: «تا همسر او نیاید، من عمل را شروع نمی‌کنم.» بالاجبار با رضا تماس گرفتند که با آژانس خودش را به بیمارستان رساند. وقتی رضا وارد بیمارستان شد، پروفسور سمیعی جلو رفت و پس از روبوسی با او گفت: «من فقط خواستم تو را ببینم تا بهت بگم کاری که تو و امثال تو برای کشور انجام دادید، از کارهای من خیلی باارزش تر و بزرگتره.»

و همسر رضا را بدون اخذ ریالی، عمل کرد که به لطف خدا و معجزه علم و عمل پروفسور سمیعی، خوب شد و همچنان در کنار خانواده خوش می‌گذراند.‏

اینستاگرام
سلام آدم وقتی این دکترمحترم جناب آقای سمیعی عزیزرامیبیند یه کمی به این دنیا وآدمهایش امیدوارمیشودکه بابااین آدم دههاسال بااین همه دک وپز به قول فیلم نون خ دک وپز هاهاهاهاها.نه دکپز که خیلی ازادم ها چندروزی رادراوردوگاهها خارج ازکشورشب رابه صبح می‌گذرانند دیگه خدارابنده نیستندووقتی صحبت می‌کنند یه گ داخل حرف هاشون میزارن یعنی من چندروزی دراوردوگاه خارجی ها درصف توالت بودم ولی این سالار ووطن پرست واقعی ببین چطور قدراین عزیزان رامیداند آدمی که سرسفره پدرمادربزرگ شده باشه یعنی این آقا که ماهمه ایرانی هاازته دل دوستش داریم امید وارم که خدا عمرطولانی به خودش وخانواده اش مرحمت بفرمایدان شاالله
احسن به شرفتان دکترجان کاش بعضی از مسولین هم چنین طرز تفکری داشتند لااقل هوا اونایی که برا این مملکت از جانشان گذشتن داشتند اون هم از بیت المال نه از جیب مبارکشان
شرافت خریدنی نیست بایددروجودانسان نهفته باشدبایددرژنتیک انسان باشداکتسابی نیست وهیج قدرتی قادرنیست یک گرم شرافت ومنش وانسانیت تولیدکنداین یک پزشک است وازکشورخارجی می آیدوتاجان بازرانبوسدوتکریمش نکنداقدامی نمیکندبعدپزشکان بنیادهم ازتهران باکلی نازوادامی آیندویک فرزندشهیدی که کنارجنازه پدرش بوده وهمه زندگیش رابرای این نظام داده یتیمی کشیده یتیمان رابزرگ کرده یگان اعزام کننده اش تائیدکرده ایشان دچارعوارضات شیمیایی شده حداقل بیست پزشک فوق تخصص همگی تائیدکرده اندشیمیایی بودنش رانزدیک به چهل سال است یک شب راحت نخوابیده بیشترین دارورادریافت میکندخیلی راحت میگویندشمامصرف سیگارداشته ایدونه تنهاکاری نمیکنندکه تهمت هم میزنندبکسیکه لب به سیگارنزده میگویندمصرف سیگارداری بعدسرداردلهای همه مردمان دنیاحاج قاسم میفرمایدوالله اگررزمنده ای فقط24ساعت درمنطقه جنگی بوده ویک لیوان آب مصرف نموده مشکل پیداکرده است .ازهمینجاخدمت پروفسورسمیعی سلام وعرض ادب واحترام دارم وازاینهمه انسانیت ایشان نهایت سپاس رادارم ودست شان رامیبوسم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi