شناسه خبر : 99388
شنبه 26 فروردين 1402 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اطمینانی که ۴۰ سال پیش سپهبد صیاد شیرازی به انقلاب داشت

فاش نیوز - 40 سال پیش شهید علی صیادشیرازی در «عملیات والفجر ا» گفت: ما برای جنگ با این دشمن مفسدی که در جلویمان هست و دست نشانده شیطان‌های بزرگ هست، یک اطمینان داریم از اینکه پایبند این اصلیم، اصل ما چیه؟

اطمینانی که ۴۰ سال پیش سپهبد صیاد شیرازی به انقلاب داشت+صوت منتشرنشده

خبرگزاری فارس: شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش موثری ایفا کرد. او فرماندهی عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌‌المبین و بیت‌المقدس در جنگ تحمیلی را بر عهده داشت. این شهید همچنین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، عضویت در شورای عالی دفاع ملی، معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

شهید علی صیاد شیرازی در ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۸ همزمان با عید خجسته غدیر با حکم مقام معظم فرماندهی کل قوا به درجه سرلشکری نائل آمد و یک هفته پس از آن در روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه در حوالی خانه‌اش مورد سوء قصد عوامل منافق قرار گرفت و به شهادت رسید. 

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده شهید علی صیاد شیرازی است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را به مناسبت بیست‌ و چهارمین سالگرد شهادت این سردار رشید اسلام برای نخستین بار منتشر می‌کند.

اطمینانی که ۴۰ سال پیش سپهبد صیاد شیرازی داشت

شهید علی صیاد شیرازی در جمع رزمندگان لشکر۵ نصر و تیپ  ۵۸ تکاور ذوالفقار در ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ در مقر تیپ امام صادق(ع) در بحبوحه عملیات والفجر۱ بیان داشت:

ما بـرای جنگ با این دشمن مفسدی که در جلویمان هست و دست نشانده شیطان‌های بزرگ هست، یک اطمینان داریم از اینکه پایبند این اصلیم، اصل ما چیه؟ اصل ما این است کـه بـه تبعیت از فرمان امام، به تبعیت از سیاست جمهوری اسلامی و به پیروی از راهی که شهدا رفتند، ما بر دوشمان مسؤولیتی است که تا این مسؤولیت را انجام ندهیم نمی‌توانیم از پای بنشینیم.

خودمان را در مقابل خدا مکلف می‌دانیم که این مسؤولیت را انجام بدهیم و آن هم چیزی نیست جز اینکه با مـا، دشمنان مـا طوری رفتار کردند که جای صحبت و جای مذاکره و جای صلح را بر ما بستند. اصلاً ما جنگی با کسی نداشتیم ولـی طوری شد که ما قبلاً فکر می‌کردیم که انقلاب اسلامی باید صادر بشود، جـزو هدف‌های انقلاب است، ولی نمی‌دانستیم آیا باید لشکرکشی کنیم به کشورها؟ چه جوری است؟

سیاست جمهوری اسلامی هـم چیزی نیست که به کشوری تجاوز بشود. ولی امروز به ما جنگ را تحمیل کردند و به کشور اسلامی مـا تجاوز کردند، غافل از اینکه این راهی بود که خداوند مقدر کرد که از این طریق انقلاب به یاری خدا با قدرت صادر بشود و امروز ما می‌بینیم راهمان آشکار است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi