شناسه خبر : 99512
سه شنبه 29 فروردين 1402 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«مهمانی مامان» با حضور خانواده شهدا تمام شد

مادر شهید عسگری در مراسم اختتامیه برنامه تلویزیونی «مهمانی مامان» گفت: یکی از دخترانم که به منزل من آمد، می‌گفت: فکر می‌کردم الان با یک حاج خانم اخمو و جدی مواجه می‌شوم که اگر ببیند ما می‌خندیم، ناراحت می‌شود.

«مهمانی مامان» با حضور خانواده شهدا تمام شد/ رئیس بنیاد شهید: غرب چون الگو ندارد مرد عنکبوتی می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه برنامه تلویزیونی «مهمانی مامان» ویژه مادران شهدا، با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و جمعی از خانواده شهدا و دانش آموزان برگزار شد.

مهمانی مامان تمام شد!

این برنامه که در ماه مبارک رمضان از شبکه ۵ سیما پخش شده بود، میزبانی ۳۰ تن از مادرن شهدا را نشان می‌داد که از ۲۷۰ دختر نوجوان پذیرایی کرده بودند و در یک جمع صمیمی، بچه‌ها با شهدای کشورشان بیشتر آشنا شدند. حالا با پایان ماه مبارک، جشنی برای خاتمه این برنامه برگزار شد. 

قاضی زاده هاشمی در این جمع گفت: پدر و مادر شهدا فرزندان خود را هدیه دادند تا ما امروز راحت کنار هم جمع شویم و از موهبت‌های زندگی لذت ببریم.

وی افزود: بعضی از کشورها بر اساس تاریخ دور خود و‌ بر اساس افسانه، اسطوره و قهرمان ساختند که ممکن است اصلا وجود نداشته باشد، اما ما در ایران می‌نشینیم و‌ در ذهن خود آن‌ها را بزرگتر می‌کنیم. غرب هم که از خلل این تاریخ برخوردار است، قهرمان‌های خیالی می‌سازد؛ مثل مرد عنکوبتی، برای اینکه بتوانند ذهن بشر را جذب خود کنند.

 رئیس بنیاد شهید بیان داشت: اما برای ما بهترین الگو شهدا هستند. آنها جوانانی بودند که در کنار ما زندگی می‌کردند و مشکلات ما را هم داشتند اما در یک بستر رشدی به کمال رسیدند. آنها راهی را رفتند که پدر و مادرشان برای آنها فراهم کردند.

درک دهه ۶۰ برای نوجوانان امروز کمی سخت است

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم بیان داشت: با توجه به اینکه سال‌ها از جنگ گذشته و شما درکی از جنگ ندارید، باید بدانید، در همین تهران جوانان و پیرمرد و پیرزن‌هایی در خیابان‌ها توسط منافقین ترور می‌شدند و شهرها بمباران می‌شدند. شاید چون ندیدید، سخت است درک کنید که چرا آن زمان جوانان به جبهه رفتند.

قاضی زاده هاشمی گفت: بدانید جوانان دهه ۶۰ با چه نوع تفکری زندگی کردند و از افراد عادی بودند که این مسیر سترگ را انتخاب کردند و قرار شد شما این مطالب ارزشمند را از زبان والدین شهدا بشنوید. به نظر من انتقال خوبی هم رخ داد و امیدواریم حرکت این کار رو به جلو باشد.

وی در پایان اظهار داشت: این تکلیفی بر گردن بنیاد است که با معرفی الگوهای درست جلوگیری کند از اینکه فرزندان ما به دنبال الگوهای بدلی باشند.

تصورات عجیب یک دختر دانش آموز از مادران شهدا

مادر شهید مدافع حرم مسعود عسگری نیز لحظاتی صحبت کرد و گفت: از اینکه امشب اینجا هستم بسیار خوشحالم زیرا دلم برای دخترانم تنگ شده بود.

وی در خصوص این دیدارها گفت: یکی از دخترانم که به منزل من آمد، می‌گفت فکر می‌کردم الان با یک حاج خانم اخمو و جدی مواجه می‌شوم که اگر ببیند ما می‌خندیم ناراحت می‌شود، اما تصورم خلاف آنچه بود که در واقعیت دیدم. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi