شناسه خبر : 99623
دوشنبه 04 ارديبهشت 1402 , 11:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «صمد الستی»: شهادت عزت رزمندگان است

فاش نیوز - شهید «صمد الستی» می‌گفت: خدا به شما رزمندگان توفیق شهادت و توفیق عزت دهد، چرا که شهادت عزت شما است.

 

از خدا توفیق شهادت بخواهید چراکه شهادت عزت شماست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «صمد الستی» 16 آبان سال 1333 در شهرستان تکاب متولد شد و در یک خانواده کشاورز و مومن پرورش یافت. تحصیلات وی در حد خواندن و نوشتن بود و در نهضت سواد آموزی تحصیل کرده بود.

وی فردی آرام و ساکت و مطیع والدین بود و در تمام کارها ابتدا رضایت پروردگار را در نظر می‌گرفت. او به جمیع مضامین نیکو معروف بود و اکنون نیز به خوبی از شهید یاد می کنند و از ایمان والایش می گویند.

رفتارش با همسر و فرزندان بسیار خوب و صمیمی بود و به خواسته‌های خانواده بسیار توجه می‌کرد. همیشه به حال شهدا غبطه می‌خورد و می‌گفت کاش این سعادت نصیب ما هم بشود.

از بدو تشکیل سپاه آگاهانه و داوطلبانه در این راه قدم گذاشت و البته دوستانش نیز اکثرا در این راه مقدس بودند و به این خاطر به عضویت سپاه درآمد و خالصانه در آنجا خدمت می‌کرد. تغییر و تحولش از زمانی مشهود شد که برای اسلام و پیروزی مسلمین از جان و مال و فرزند خود گذشت و به مبارزه در راه حق بر باطل شتافت.

دوبار قبل از شهادت مجروح شده بود که یک مرتبه آن بر اثر ترکش خمپاره صورت گرفته بود. وی در 21 تیر 1366 در مسیر بین شاهین دژ و تکاب در درگیری توسط ضد انقلاب ماشینش با اصابت آرپی‌چی آتش می گیرد و به شهادت می‌رسد و پیکر مطهرش در گلزار تکاب دفن می شود.

این شهید والامقام تکه کلامش قبل از شهادت همواره این بود: از خدا بخواهید که شما را توفیق شهادت و توفیق عزت دهد، چرا که شهادت عزت رزمندگان است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi