شناسه خبر : 99801
یکشنبه 10 ارديبهشت 1402 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای حضور چند باره یک قاری در جبهه

فاش نیوز - سال ۱۳۶۲ موفق شد دیپلم خود را با معدل بالایی بگیرد و در همان سال در کنکور دانشگاه امام صادق (ع) شرکت کرد و با قبولی در این مجموعه، مشغول به تحصیل شد. او علاقه شدیدی به جبهه رفتن داشت و می‌خواست به جبهه برود. سرانجام در فروردین ماه ۱۳۶۴ در منطقه حضور یافت و پس از آن مجدد درسش را پی گرفت.

 

ماجرای حضور چند باره یک قاری در جبههبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، جواد غفارزاده در بهمن ماه سال ۱۳۴۳ در ارومیه متولد شد. در همان اوایل کودکی به همراه خانواده‌اش به تهران مهاجرت کرد. در سال ۱۳۵۰ وارد مدرسه ابتدایی شد. در تمام دوران دبستان جزو شاگردان ممتاز بود. در همین دوران، همیشه در مجالس عزاداری و تلاوت قرآن شرکت می‌کرد و بسیار زود یکی از قاریان قرآن شد.

دوران ابتدایی را با موفقیت سپری کرد. با پایان گرفتن دوران ابتدایی وارد مقطع راهنمایی شد. در سال سوم راهنمایی بود که انقلاب اسلامی، لحظات حساسی را پشت سر می‌گذاشت، او نیز همانند دیگر دانش آموزان به صف مبارزه علیه رژیم پیوست و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضوری فعال داشت، تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. او همچنان به تحصیل ادامه داد تا وارد مقطع دبیرستان شد. در این دوران ضمن فعالیت تبلیغاتی و تربیتی در دبیرستان در گروه مسجد پنج تن آ ل عبا (ع) نیز فعالیت‌های فرهنگی تبلیغاتی بسیار چشمگیری، از جمله تشکیل کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی و تدریس این دروس داشت.

او علاقه شدیدی نسبت به حفظ قرآن از خود نشان داد و به زودی یکی از حافظان قرآن شد. جواد بعد از مدتی در حدود ۲۰ جزء از قرآن را کاملاً حفظ کرد و در مسابقات حفظ قرآن به مقام نخست رسید. در سال‌های آخر دبیرستان او را به عنوان امام جماعت مدرسه انتخاب کردند.

در سال ۱۳۶۲ موفق شد دیپلم خود را با معدل بالایی بگیرد و در همان سال در کنکور دانشگاه امام صادق (ع) شرکت کرد و با قبولی در این مجموعه، مشغول به تحصیل شد. او علاقه شدیدی به جبهه رفتن داشت و می‌خواست به جبهه برود. سرانجام در فروردین ماه ۱۳۶۴ در منطقه حضور یافت و پس از آن مجدد درسش را پی گرفت.

سپس برای دومین بار، در شهریور ماه همان سال به جبهه اعزام شد و در روز ۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۴ در عملیات «والفجر۸» شرکت کرد و با دیگر همرزمانش به سوی متجاوزان بعثی حمله کرد. جواد در این عملیات به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi