شناسه خبر : 99843
دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طمع ضد انقلاب برای مصادره فیلم انقلابی «دسته دختران»

فاش نیوز - رسانه‌های ضد انقلاب پس از مصاحبه تهیه کننده فیلم «دسته دختران» به کارگردانی منیریه قیدی تلاش کردند تا سخنان محمدرضا منصوری را در مسیر غیرواقعی قرار دهند و این فیلم را به نفع خودشان مصادره کنند.

 

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دسته دختران به کارگردانی «منیر قیدی»، فیلمی با موضوع دفاع مقدس در مورد هفته‌های ابتدایی جنگ تحمیلی و یورش ارتش بعثی به شهر خرمشهر و دفاع زنان غیور این شهر در کنار مردان از ناموس و خاک وطنشان است. در این فیلم می‌بینیم که زنانی با جهان‌بینی‌ها؛ ویژگی‌ها و اهداف مختلف مصمم می‌شوند تا در مقابل این یورش خصمانه دوشادوش مردان مبارزه کنند.

محمدرضا منصوری تهیه کننده فیلم دسته دختران اخیرا در گفت‌وگو با امیرعباس صباغ در برنامه این هفته سینما معیار در خصوص سختی‌ها و مشکلات اکران فیلم دفاع مقدسی «دسته دختران» مصاحبه‌‌ای انجام داد و از ناملایمتی‌های که در این مسیر دیده گلایه کرد.

 

 

پس از آن رسانه‌های ضدانقلاب با برنامه همیشگی تفرقه افکنی خود با تقطیع صحبت‌های او و استفاده از برخی کلید واژه‌های خاص، تلاش کردند با جوسازی بر علیه انقلاب، موجی از تفرقه افکنی ایجاد کنند تا بتوانند برخی را با خود همراه کنند.

این در حالی است که منصوری در مصاحبه خود علاوه بر تاکید بر جدا بودن مشکلات فعلی از دیدگاه حاکمیتی کشور، از حمایت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شرکا و سرمایه گذارن تولید این اثر تقدیر کرده است ولی به دلیل اینکه این مجموعه یکی از مهمترین و شاخص‌ترین نهادهای انقلابی طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بوده و هست، به شکل جالبی از گزیده صحبت‌ها حذف شده و سپس با تکیه بر اعتراض منصوری به این موضوع که «بعضی‌ها» گفته‌اند تهیه کننده فیلم «بچه حزب اللهی» نیست، تلاش کردند تا شرایط اکران این فیلم را به گونه‌ای به نمایش بگذراند که منصوری در این شرایط کاملا تنها و در مقابل حاکمیت و دولت قرار گرفته است!

طمع ضد انقلاب برای مصادره فیلم انقلابی «دسته دختران»

جالب اینجاست که تهیه کننده «دسته دختران» بارها بر این موضوع که این فیلم با بودجه بیت المال و با تایید دولت، تولید شده تاکید داشت و تنها به این موضوع اشاره و تاکید داشت که به دلیل تغییر مدیران در دولت سیزدهم، حمایت‌های کافی از این اثر در اکران صورت نگرفته است.

منصوری در ادامه صحبت‌های خود از اثر خود دفاع می‌کند و با وجود پذیرش نقدها درباره خود فیلم، آن را ثمره تحقیق و تلاش در خصوص دفاع مقدس و استفاده از رفرنس‌های تاریخی می‌داند.

طمع ضد انقلاب برای مصادره فیلم انقلابی «دسته دختران»

همینطور تاکید دارد که با وجود اینکه کارگردان اثر یک خانم (منیر قیدی) است و محدودیت‌هایی برای برخی زنان در ساخت اینگونه آثار وجود دارد، باید از تلاش این تیم کارگردانی تقدیر شود. این نکته را می‌توان یکی از نقاط تمایز اصلی دسته دختران دانست که کارگردانی چنین فیلم بزرگی به یک زن هنرمند سپرده شده است که خود نشانه بها دادن انقلاب اسلامی به زنان ایرانی است.

منصوری در ادامه مصاحبه خود تاکید می‌کند که امروز وقت اختلاف نظر نیست و باید برای اینگونه آثار مربوط به دفاع مقدس و معرفی آن به نسل جوان همه نهادها و ارگان‌ها پای کار بیایند. منصوری از خط کشی‌های امروزی درباره نمایش روایت روزهای سخت حمله دشمن به مرزهای کشور و دفاع جانانه زنان در مقاومت خرمشهر نیز گله کرد و با اشاره به این موضوع که در آن سال‌ها هیچ خط کشی در جامعه وجود نداشتیم خاطر نشان کرد که با وجود نظرات و عقاید مختلف میان مردم توجه و اصرار به نوع پوشش زنان امر درستی نیست.

هفته اول جنگ خانم‌ها چه گرایشاتی داشتند (حالا چه درست و چه اشتباه که در فیلم سراغ اینگونه افراد هم نرفته‌اند)، از چه طبقاتی بودند و چگونه جنگیدند و حالا یک خانم این‌ها را نشان داده تا به نسل امروز بگوید با هر پوشش و از هر طبقه و قشری در سختی‌ها کنار هم بودیم و اگر باز هم اتفاقی برای این کشور بیافتد باز هم همه از آن دفاع خواهند کرد.

طمع ضد انقلاب برای مصادره فیلم انقلابی «دسته دختران»

موضوعی که در این گفت‌وگو مد نظر منصوری بود بیشتر به این بحث می‌پرداخت که در دنیا نگاه به زنان فیلمساز متفاوت است و باید از آنها حمایت و برایشان ایجاد انگیزه شود. وی در طی گفت‌وگوی خود تلاش فراوانی داشت تا از فیلم دسته دختران به عنوان یک اثر دفاع مقدس دفاع کند و اجازه ندهد تا برخی آن را به نفع خودشان مصادره کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi