شناسه خبر : 100254
دوشنبه 01 خرداد 1402 , 13:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضورقاضی زاده هاشمی دردو فراکسیون مجلس

فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه پس از حضور در نشست مشترک فراکسیون ایثارگران و فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی از تدوین و تقدیم آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین حوزه ایثار و شهادت به دولت خبر داد.
 
تلاش برای رفع مشکلات ایثارگران در برنامه هفتم توسعه/تدوین و تقدیم 25 آیین‌نامه به دولت برای اجرای قوانین حوزه ایثار و شهادت

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی با اشاره به توجه برنامه هفتم توسعه به ایثارگران، گفت: در زمان تدوین و ارائه بودجه و برنامه‌های توسعه و همچنین طرح‌ها و لوایح مرتبط با دعوت نمایندگان در مجلس و فراکسیون ایثارگران حضور می‌یابیم و در این نشست‌ها مسائل و دغدغه‌های جامعه ایثارگری مطرح می‌شود.
معاون رئیس جمهور افزود: نمایندگان در نشست امروز مسائل و مشکلات خانواده بزرگ ایثار و شهادت که کمتر مورد توجه قرار گرفته را مطرح کردند و البته در برنامه هفتم توسعه 17 تا 18 حکم در رابطه با موضوعات مرتبط با ایثارگران پیش‌بینی شده و البته بعضی از این احکام تنفیذ قانون برنامه قبلی است.
وی با اشاره به همکاری و توجه نمایندگان مجلس به ویژه اعضای فراکسیون ایثارگران که همیشه یار و یاور ایثارگران بوده‌اند، گفت: تلاش می‌شود که در برنامه هفتم توسعه قواعد و مقررات روشن و شفاف و با پشتوانه مالی مدنظر قرار گیرد تا احکام به درستی اجرا شود و شرمنده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نشویم.
قاضی‌زاده هاشمی در مورد میزان تأثیر احکام برنامه هفتم توسعه در رفع مشکلات ایثارگران، گفت: با توجه به محدودیت‌های دولت و مشکلات بودجه‌ای ممکن است انتظارات متفاوت باشد و به نظر می‌رسد که به ابعاد مختلف توجه شده ولی پس از بررسی کامل و انتشار در مجلس می‌توان به صورت دقیق‌تر و قوی‌تر در این رابطه اظهارنظر کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد موضوع درمان و حق پرستاری ایثارگران، افزود: این موضوع در قانون برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته و تلاش شده که احکام شفاف شود تا اختلاف نظری در اجرا پیش نیاید و تکلیف مجلس و دولت در تصویب قوانین، بودجه و اجرا روشن و شفاف شود.
وی در مورد عدم تکمیل آیین‌نامه‌های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: در 18 ماه گذشته حدود 25 آیین‌نامه تقدیم دولت شده است و بسیاری از آیین‌نامه‌ها در حال تدوین هستند و در مورد ابهامات اجرایی قانون جامع ایثارگران، در قانون برنامه هفتم توسعه بسته تنقیحی در نظر گرفته شده و به دنبال این هستیم هیچ قانونی باقی نماند که آیین‌نامه اجرایی نداشته باشد.

اینستاگرام
خداییش چقدر شما به فکر ایثارگران هستید خسته نشدید از این همه کار کردن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi