شناسه خبر : 100558
سه شنبه 09 خرداد 1402 , 19:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از حضور فعالانه نمایندگان تشکل‌های ایثارگری در مجلس و رایزنی با نمایندگان

نماینده محترم زنجان و رئیس کمیسیون صنایع و معادن قول موکد دادند؛ که پس از استقرار وزیرصنایع، موضوع واردات خودروی جانبازان را در اولویت اول قرار دهند و بجد پیگیری و به انجام برسانند...

فاش نیوز - تعدادی از اعضاء هیئت مدیره شبکه ملی ایثارگران(متشکل از تشکل های ایثارگری) با حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ها با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ما، پیرو هما هنگی های به عمل آمده توسط برادر جانباز، محسن برزگرمحمدی، معاون اجتماعی و پارلمانی شبکه ملی ایثارگران با جانباز و آزاده، حجةالاسلام والمسلمین نوروزی، رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت و با عنایتی که ایشان به جامعه ایثارگری داشته و دارند، آقایان حسین اسراافیلی رییس شبکه، حسن ابوطالبی رییس هیئت مدیره، امیر هوشنگ غفران و علیخانی از اعضاء شورای مرکزی و محسن برزگر محمدی، جهت طرح سه موضوع؛

۱- برنامه هفتم توسعه در خصوص مسائل ایثارگران

۲- اصلاح و بازنگری در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

۳- واردات خودرو برای جانبازان بالای پنجاه درصد

امروز ۸ /۳ / ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. در ابتدا و در ادامه جلسات مستمر با برادر جانباز آقای میرزایی، مدیر حوزه ایثارگران رییس محترم مجلس، در دفتر ایشان جلسه ای برگزار گردید؛ که طی آن، با حضور آقای باقری، مدیر نیروی انسانی مجلس شورای اسلامی که خود از فرزندان معزز شاهد هستند، پیرامون موضوعات فوق بحث و تبادل نظر به عمل آمد. وی قول پیگیری موارد فوق، خصوصاً پیگیری اصلاح برنامه هفتم پیشنهادی دولت را داد؛ و پس از آن، اعضای هیئت مدیره شبکه برای اقامه نماز، در محل ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی حاضر شدند و پس از اقامه نماز، نمایندگان، نامه های شبکه و اسناد مربوط به برنامه هفتم توسعه و خودرو را بین نمایندگان محترم توزیع کردند.

گفتنی‌ست پیش از این و در آبان سال ۱۴۰۱ نسخی از برنامه هفتم توسعه، اصلاح قانون جامع خدمات به ایثارگران و موضوع واردات خودرو، پیشنهادی شبکه ملی ایثاررگران به دولت و نمایندگان محترم مجلس تقدیم شده بود؛ که گزارش آن به اطلاع ایثاگران عزیز رسیده است. پس از توزیع اوراق میان نمایندگان، توسط نماینده محترم کلیبر، سردار معزز سپاه، آقای حسین حاتمی و حجت الاسلام والمسلمین آقای نوروزی از برادران جانباز جهت صرف ناهار در رستوران مجلس دعوت به عمل آمد؛ که توفیق مجالست با ایشان و آقای نوروزی نیز حاصل شد و هنگام صرف غذا پیرامون مسائل و مشکلات مختلف جامعه ایثارگری بحث و بررسی شد. در سالن غذا خوری همچنین با سایر نمایندگان محترم، از جمله حجت الاسلام و المسلمین آقای ذوالنور، نایب رئیس دوم مجلس، فرزند بزرگوار شهید، آقای ابراهیم عزیزی، نماینده محترم کرمانشاه، دکتر مهدی عیسی زاده، نماینده محترم میاندوآب و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، آقای مهندس نیکزاد، آقای دکتر حاج بابایی و تعداد دیگری از نمایندگان، رایزنی انجام گرفت.

سپس با دعوت آقای عیسی زاده، در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور یافتیم که تقریبا از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به طول انجامید. با درخواست از آقای گودرزی، نماینده محترم بروجرد و نایب رییس کمیسیون اجتماعی که خود از خانواده معزز شاهد هستند، جهت طرح مسائل کلی مربوط به ایثارگران فرصتی مهیا گردید؛ که پس از آن مقرر گردید در زمان و جلسه مستقلی که به شبکه اختصاص داده خواهد شد، موضوعات به صورت کارشناسی در کمیسیون اجتماعی مطرح گردد.

در ادامه در دفاتر تک تک روسای کمیسیون‌ها حضور یافتیم و ضمن طرح سه موضوع صدرالذکر، نسخی از اسناد مربوطه به روسای کمیسیون‌ها تقدیم گردید. به طور مشخص در زمینه خودرو، جناب آقای مهندس طاهری، نماینده محترم زنجان و رئیس کمیسیون صنایع و معادن قول موکد دادند؛ که پس از استقرار وزیرصنایع، موضوع واردات خودروی جانبازان را در اولویت اول قرار دهند و بجد پیگیری و به انجام برسانند.

همچنین با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات، با دکتر منادی، رییس محترم کمیسیون دیدار به عمل آمد؛ که ایشان در لحظه دو نامه تقدیمی را جهت پیگیری پاراف نمودند. پس از آن جلسه مفصلی با جناب آقای دکتر پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی و حجت الاسلام و المسلمین آقای تاج الدینی برگزار گردید؛ که طی آن ضمن گفتگو در باره برنامه هفتم و اصلاح قانون جامع، موانع و راهکارهای تسهیل واردات خودرو برای جانبازان واجد شرایط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با حجت الاسلام و المسلمین دکتر پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود نیز دیدار به عمل آمد و موضوعات مورد نظر مطرح و ایشان نیز ضمن این که قول دادند از موضع کمیسیون اصل نود مجلس موارد را پیگیری نمایند، مقرر فرموند با شبکه ملی ایثارگران جلسه ای اختصاصی داشته باشند. در حاشیه دیدارها همچنین نسخی از اسناد به کمیسیون‌های انرژی، امنیت ملی و... تقدیم شد.

 
حدود ساعت ۱۸ با حضور در دفتر هیئت رییسه، جلسه ای با حضور تعدادی از اعضاء محترم هیئت رئیسه از جمله آقایان "دکترمصری، نایب رییس اول مجلس، فرزندشهید بزرگوار آقای دکتر ابوالفضل ابوترابی، دکتر محمد وحیدی، دکتر روح الله متفکر، دکتر سید علی موسوی و دکتر علیرضا منادی که جملگی از خانواده معزز و محترم شاهد و ایثارگر هستند برگزار گردید؛ که ضمن طرح برخی از مشکلات، از جمله لوازم و تجهیزات پزشکی، صددرصد بیمه تکمیلی ایثارگران در برنامه هفتم توسعه، اصلاح و بازنگری قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، واردات خودرو و.......، با پیشنهاد آقای دکتر مصری، مقرر گردید در خصوص موضوع خودرو، به عنوان ترک فعل بنیاد و دولت، از طرف شبکه ملی ایثارگران به کمیسیون اصل نود شکایت و پیگیری شود.
همچنین با عنایت ویژه آقای دکتر ابوترابی، مقرر گردید جلسات بعدی جهت پیگیری امور مربوط به ایثارگران، با هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه یابد. نماینده گان محترم مجلس انقلابی از حضور دوستان و جانبازان استقبالی گرم و صمیمی داشتند و بر ادامه این حضور و استمرار برگزاری جلسات تأکید کردند.
در حاشیه این جلسات و گفتگو ها، نارضایتی جامعه ایثارگران ازکم‌کاری، کم توجهی و بی تفاوتی مجموعه بنیاد شهید و ریاست بنیاد به جامعه ایثارگری، به استحضار نمایندگان محترم رسید.
 
شبکه ملی ایثارگران ۹ / ۳ / ۱۴۰۲
اینستاگرام
سلام لطفا پیگیر دائمی شدن تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در هم باشید.
سلام لطفا پیگیر نیومدن کد برای ایثارگرای تبدیل وضعیتی با رشته غیر مرتبط آموزش و پرورش هم باشید
طرف میره فوتبال بازی میکنه،،، مجوز واردات خودرو میگیره!
طرف میره کشتی میگیره، والیبال بازی میکنه، شطرنج بازی میکنه، من بازی میکنه و...
مجوز واردات خودرو میگیره!
رزمنده ها، رفتن میدان جنگ...
هیچی به هیچی!!!
رزمنده ها و جانبازان رو تجزیه
می‌کنند!!!!!
جانباز 5% الی 70%
رزمندگان
آزادگان
بسیجیان
خانواده معظم شهدا
و...
معمولأ کسی که از میدان جنگ برمیگرده، دستخوش داره...
بخصوص که پیروز و سربلند هم برگرده...
بیش از این بین بچه های جنگ تفرقه نندازید.
با بهانه های مختلف مثل سابقه جبهه،، درصد،، مدت اسارت و...
همه جنگیدند.
همه پیروز و سر بلند شدند.
اگر هم قراره تفکیک کنید به این شکل که : به همه برسید...
به افراد خاص بیشتر برسید.
و..........
تبدیل وضعیت ایثارگران 1401رو اجرایی کنید تبعیض قائل نشید
از شبکه ملی ایثارگر ان خواهش می کنم به فکر معیشتی هم باشید جانبازان زیر ۲۵درصدها را خیلی ها خانوادش هم نگهداری نمی کنند هزینه ندارن دنبال کارشون بران نه توان مالی نه روحی ندارن خدا را در نظر بگیرید اجر تون با خدا
خواهشن و خواهشن و خواهشن تبدیل وضعیت نیروهای 1401رو درست کنید پیگیری کنید.ما هم مثل ورودی های قبلی پدرامون زحمت کشیدن جنگ کردن تفاوتمون چیه ..با توجه به تمدید توسعه ششم مارو تبدیل کنید تورو خدا
سلام خداقوت لطفاپیگیربرقراری کمک معیشت جانبازان بیکارومشکل داردرامورات زندگی حتی درتهیه داروراهم باشیدباامتنان
سلام.شبکه ملی ایثارگران اگرواقعامتعلق به همه جامعه هدف است بز45هزارجانبازحالت اشتغال تبصره یک بنیادکه حقشون پایمال شده درک وباوروجدی پیگیری کنند..مااین راجدی ازشبکه ملی محترم خواستاریم.
سلام علیکم. جای آقای یوسف مجتهد دراین جلسات خالی می بینیم،ایشان هم برمسائل حقوقی احاطه دارند،هم بابحث مدیریتی درسطح بالای بنیاد آشنابوده ودرسنوات قبل مسئولیتهایی داشتند،و تجزیه تحلیلهای خوبی درجهت رفع موانع اجرایی قانون جامع خدمترسانی به ایثارگران دارند. البته این مهم برعهده نمایندگان محترم مجلس خصوصا کمیسیونهای اجتماعی و بهداشت ودرمان و فراکسیون ایثارگران است تا نسبت به اصلاح بعضی تبصره ها و روان سازی مصوبات ایثارگری و همچنین پیگیری مصوبات دولتها درسنوات قبل ،همانند مصوبه هیئت وزیران درسال۱۳۸۸که پیشنهادوزارت دفاع وبنیادشهیدبود درمورداعطای درصدجانبازی به آزادگان برمبنای مدت اسارت(سال اول اسارت ۱۲درصد و سالهای بعدی هرسال۴درصد و هرسه ماه یک درصد)،و درسال۱۳۸۹به تاییدوامضای معاون اول ریاست جمهوروقت هم رسیده بود اما متاسفانه اجرانشد، اهتمام ورزند. توجه به مسائل درمانی ومعیشتی ایثارگران براساس قوانین ومصوبات مجلسها ودولتها درسی وچندسال گذشته دروحله اول تن دادن به قانون واجرای صحیح آن توسط مجریان و نهادهای نظارتی هست که باورقلبی مسئولان نسبت به فرهنگ ایثاروجهادوشهادت را دربطن خود دارد. امیدواربودیم و هستیم درمجلس انقلابی ودولت مردمی سیزدهم این امر بعنوان تعهددرقبال مقوله مقدس ایثاروجهادوشهادت بمنصه اجرای کامل وصحیح برسد.ان شاءا... .
نمایندگان مجلس دستان دردنکنه که قانون موردنیاز ایثار گران وکل مردم ایران درمورد اقتصاد انجام میدهید ایثارگران دوران دفاع مقدس عمرشان بسر امده پنج سال دیگه تمام میشوند از دنیا به امامشان ملحق مشوند خدمات پزشکی اقتصادی حقوق انجام بدید تا دیر نشده من لله توفیق
سلام لطفا برای پاداش بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال ماده 38.که نماینده محترم ورامین به آقای قاضی زاده گفته بودن دولت استفساریه بدهند ازتاریخ مجروحیت. سابقه سنوات محاسبه گرددپیگیری فرمائیدچون الان ده سال ازتاریخ بازنشستگی شان گذشته مگرچندسال دیگر دربین ماهستندتادیر نشده اقدام کنیدتالااقل آخرعمری برای پول دارو درمانشان درمضیقه نباشند
از کمک معیشت چه خبر خوردند و بردند
چون میگذرد غمی نیست و این دوران نیز بگذرد و بسیار متاسفم که قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی نوشته شده است اما دولتمردان بنیاد شهید اجرا نکرده و نمیکنند و نخواهند کرد در بنیاد پارتی باید داشته باشید والا ول معطلی
بنده جانباز ۵درصد هستم با ۵۳سال سن تا هنوز کمک معیشتی برای من تعلق نگرفته مگه ما چند سال دیگه عمر میکنیم که باید هنوز صبر کنیم.خداوند خودت قضاوت کن امیدمان به توهست.
سلام وقت بخیر انشالله بفکر خانواده های شهدای مدافعان وطن فراجا مظلوم میباشند و هيچ کسی برای رفع مشکلات قدمی برنمیدارد انشالله در دیدار با مسئولان محترم در باره مشکلات خانواده‌های شهدای مدافعان وطن فراجا قدمی بردارید اللهم عجل لولیک الفرج
باسلام ،
هر که به فکر خویش است خواجه به فکر ریش است .
شبکه ملی ایثارگران!!!! از اسمش چنین استنباط میشود که ملی است و برای رفع مشکلات همه ی جانبازان تلاش می‌کند!!!
اما آنطوری‌که از متن جلسه نمایندگان شبکه ملی ایثارگران با چند نفر از نمایندگان مجلس بر می‌آید، شبکه ملی ایثارگران خود عاملی برای ایجاد تمایز ، تعارض و تفاوت بین جانبازان می‌باشد!!!!
شبکه ملی ایثارگران باید از حق و حقوق کلیه ایثارگران دفاع کند . همه جانبازان در دورانی که خاک کشور و نظام مورد حمله دشمن قرار گرفت، عاشقانه جنگیدند و از حریم کشور و نظام دفاع کردند. جدا کردن جانبازان به ۷۰درصد ۵۰درصد ۲۵درصد و زیر۲۵درصد حرکت تبعیض آمیز خطرناکی است . جانبازانی هستند که حتی درصد ندارند اما از نظر اعصاب و روان از جانبازان ۷۰درصد قطع عضو نیز بیشتر درد می‌کشند!!!!! کدام شبکه ملی از این طیف از جانبازان دفاع می‌کند؟؟
خدا را و روز قیامت را در نظر بگیرید
با سلام . آیا یک جانبازان درصد بالا سهمیه ماشین چه خارجی چه ماشین ایرانی حداقل هر پنج سال یک ماشین تعویض بشود حالا بعضا که درصد بالا داشتند شاید دو ماشین از بنیاد گرفتند یا خیر اما درباره ایثارگران و جانبازان از پنج درصد تا چهل درصد و مدت جهبه امتیاز ماشین خیر تا حالا ماشین از بنیاد شهید و امور ایثارگران نگرفتند و جانبازان زیر بیست پنج.درصد هم قشر ضعیف ایثارگر هستند اگر حقوق معیشت قطع نکنند راضی هستند چرا حق ایثارگر داده نمی شود شمایی.که در صف اول نماینده این قشر هستید ان شالله که ایام محروم و صورت عاشورایی به فکر جامعه ایثارگران زیربیست بیست پنج.درصد و ایثارگران با معرفت دلاور هشت سال دفاع مقدس باشید ممنون تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi