شناسه خبر : 103630
یکشنبه 26 شهريور 1402 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای ۱۱۸۶ برنامه و ۵ هزار و ۹۰۰ فعالیت در هفته دفاع مقدس

فاش نیوز - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اجرای ۱۱۸۶ برنامه و ۵ هزار و ۹۰۰ فعالیت در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همایش سراسری جهاد مقاومت با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیشکسوتان دفاع مقدس در روز ۲۹ شهریور در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۶۱۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ - 17September 2023
 

سردار کارگر:به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اصحاب رسانه به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

ملت ایران در دفاع مقدس به باور «ما می‌توانیم» رسیدند

سردار کارگر در این نشست، با بیان اینکه «دفاع مقدس» عینیت‌بخشی به اسلام ناب محمدی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جامعه امام زمانی بود، دفاع مقدس را اوج ایثار و فداکاری، مظهر وحدت ملت ایران و تحقق ولایت‌فقیه با رهبری حضرت امام (ره) دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس اوج عقلانیت و عالمیت در مقابله با تهاجم رژیم بعث عراق بود. ملت غیور ایران اسلامی در این دوران مقدس به باور «ما می‌توانیم» رسیدند. قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی به دنیا ثابت شد.

اجرای ۱۱۸۶ برنامه و ۵ هزار و ۹۰۰ فعالیت در هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: تمهیدات بسیاری در سراسر کشور اندیشیده شده و از ۳۱ شهریور برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود. کارها و برنامه‌ها در استان‌ها با مسئولیت استانداران، در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران و در نیروهای مسلح با رؤسای ستادها پیگیری می‌شود. در ۴۷۷ ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت شامل ۱۸ ستاد در نیروی‌های مسلح، ۲۸ ستاد در وزارتخانه‌ها ۳۱ ستاد در استان‌ها و ۴۰۰ ستاد شهرستانی در حال کار هستند. در هفته دفاع مقدس امسال ۱۱۸۶ برنامه و ۵ هزار و ۹۰۰ فعالیت تعریف شده که به تفکیک سازمان‌ها برنامه‌ها مشخص است.

همایش سراسری جهاد مقاومت با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

سردار کارگر گفت: رونمایی از ۴۴۴ کتاب و ۱۱۷ کتاب صوتی، تولید و پخش ۸۲ نماهنگ، برگزاری ۱۳۱۴ مراسم تکریم رزمندگان و ایثارگران و یادبود شهدا، برپایی ۴۲۹ نمایشگاه آثار هنری و برگزاری ۳۲۷ نشست تخصصی، برگزاری ۱۰۹ شب شعر و خاطره و ۲۴ نمایش و تئاتر خیابانی از سایر برنامه‌های پیش‌یینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز در تهران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۹ شهریور در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، بیان داشت: این همایش به‌صورت تصویری همزمان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، پادگان‌ها، مراکز بسیج، دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح و همه مراکزی که فعالیت فرهنگی دارند، برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مراسم که به‌صورت زنده پخش خواهد شد، پیشکسوتان، فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت، اقوام ایرانی و نمایندگان ادیان توحیدی، خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع امنیت و مدافع سلامت حضور خواهند داشت.

یک میلیون بانوی پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود

سردار کارگر با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس امسال یک میلیون نفر از زنان و همسران پیشکسوتان دفاع مقدس و شهدا در سراسر کشور تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: سال گذشته از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تقدیر شد، امسال نیز از یک میلیون همسر پیشکسوت تجلیل می‌شود که همه دستگاه‌های کشوری و لشکری، فرمانداران و بخشداران در این کار مساعدت خواهند کرد.

نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار ارزشمند است

وی نقش زنان را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار ارزشمند دانست و افزود: گفت:  نقش زنان در دفاع مقدس کمتر از مردان نیست و جایگاه مادران و خواهران جانبازان و شهدا بی‌بدیل است. سال گذشته نمایشگاهی در حاشیه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی برپا شد که معظم‌له در ۳۵ دقیقه بازدید خود از نمایشگاه مربوطه فرمودند: «به نقش زنان در دوران دفاع مقدس بیشتر اهتمام ورزید»؛ لذا نمایشگاهی که امسال در ۲۹ شهریور تدارک دیده شده است به نقش زنان در دفاع مقدس بیشتر توجه شده است و بحشی از اقدامات زنان در دفاع مقدس نمایش داده می‌شود. فیلم سینمایی «حوض خون» اکنون در حال تصویربرداری درباره زنان است.

رژه نیروهای مسلح در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: رژه نیروهای مسلح در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و مسئولیت آن برعهده سپاه پاسداران خواهد بود. این مراسم در تهران و در مرقد مطهر امام راحل انجام خواهد شد که یک رژه دریایی هم داریم و در صبح 31 شهریور در استان هرمزگان و توسط ارتش جمهوری اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

سردار کارگر با بیان اینکه رییس ستاد کل نیروهای مسلح سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود، گفت: در نمازهای جمعه نیز از فرماندهان دفاع مقدس دعوت می‌شود تا پیش از خطبه‌ها سخنرانی کنند. 

نباید اجازه بدهیم دفاع مقدس تحریف یا فراموش شود

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت عملیات «کمان ۹۹» و «ثامن‌الائمه» و شهدای منا، مراسم میثاق با شهدا و غبارروبی مزار آن‌ها، مراسم گرامیداشت سنگرسازان بی‌سنگر و یادواره شهدای زن هم جزو برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، گفت: دولت هم برنامه‌های مفصلی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواهد داشت. برنامه‌های هفته دفاع مقدس هر سال باید تکرار بشود. این تکرارها بسیار خوب است. ما روی مدل اجرای برنامه‌ها تغییراتی خواهیم داشت. اهالی رسانه هم باید پای کار بیایند و ذائقه سنجی کنند. ما نباید اجازه بدهیم دفاع مقدس تحریف یا فراموش شود. فیلمسازان درباره تجهیزات دفاع مقدس ترس و نگرانی نداشته باشند در ستاد کل دفاع نیروهای مسلح، منابع و امکانات را در اختیارشان خواهیم گذاشت و در این راستا ستاد پشتیبانی از فیلم سازان ایجاد شده است.

ادامه دارد ... 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi