شناسه خبر : 104212
شنبه 15 مهر 1402 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرگ سه هزار آلمانی در «تابستان داغ اروپا»

فاش نیوز - بیش از سه هزار آلمانی ظرف ۹ ماه گذشته بر اثر گرما جان باختند. «موسسه روبرت کخ» آلمان مرگ و میر ناشی از گرما در آلمان طی ۹ ماه گذشته را بیش از سه‌هزار مورد برآورد کرد که درصد زنان جان‌باخته به‌مراتب بیشتر از مردان بوده است.
براساس برآوردهای موسسه روبرت کخ در سال جاری میلادی در آلمان، سه‌هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر گرما جان خود را از دست داده‌اند. یک سخنگوی موسسه روبرت کخ به روزنامه آلمانی «راینیشه پست» گفت: «هفته آینده این موسسه تازه‌ترین گزارش هفتگی سال ۲۰۲۳ را منتشر خواهد کرد. در این گزارش شرح کامل مرگ و میر ناشی از گرما آمده است. احتمالا  نسخه خلاصه شده‌ای از گزارش مربوط به موج گرمای تابستان ۲۰۲۳ در پائیز امسال ارائه خواهد شد.»
بر اساس داده‌های موسسه روبرت کخ، در بیشتر موارد ترکیبی از گرما و بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای منجر به مرگ افراد می‌شود اما به طور معمول، در گواهی فوت آنها، گرما به عنوان عامل اصلی مرگ قید نمی‌شود. موسسه روبرت کخ میزان مرگ و میرهای مرتبط با گرما را با استفاده از روش‌های آماری که در آنها دمای هوا و جزئیات بیماری درگذشتگان ثبت شده، برآورد می‌کند.
در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که آلمان گرم‌ترین ماه سپتامبر
(۱۰ شهریور تا ۸ مهر ۱۴۰۲) را تجربه کرد. به گزارش دویچه وله، در برخی نقاط این کشور برای اولین بار گرما از ۳۰ درجه گذشت و کل کشور دومین سپتامبر پرآفتاب‌ را تجربه کرد. متوسط گرما در سپتامبر امسال ۱۷.۲ درجه سانتیگراد بوده است.
توبیاس فوکس، مدیر امور اجرایی بخش اقلیمی و محیط زیست اداره هواشناسی آلمان می‌گوید که «دمای بی‌سابقه سپتامبر نشانه دیگری از این است که ما در بحبوبه تغییرات غیرمتعارف اقلیمی قرار داریم».
گرمای بالای سپتامبر از جمله به خاطر روزهای متعددی بوده است که درجه گرما در بسیاری از نقاط آلمان از ۲۵ درجه فراتر رفته است. در برخی نقاط این کشور برای اولین‌بار در سپتامبر، درجه هوا از ۳۰ درجه سانتیگراد فراتر رفت.
انتشار خبر مرگ سه هزار آلمانی در اثر گرما در حالی است که طبق گزارش شبکه CNN: «تابستان سال گذشته،۶۲ هزار نفر در اروپا در اثر گرما جان باختند».
همچنین نشریه اکونومیست چند ماه قبل نوشت: «زمستان گذشته،
۶۸ هزار اروپایی به خاطر سهمیه‌بندی برق یا ناتوانی در پرداخت هزینه‌های گرمایش، جان خود را از دست دادند. بیشتر از تلفاتِ ۵۹ هزار نفر کرونا در اروپا. این، گزارش نشریه Economist چاپ لندن بود».
به عبارت دیگر، «زمستان سخت» و «تابستان داغ اروپا» طی سال گذشته، مجموعا ۱۳۰ هزار نفر قربانی بر جای گذاشت که در مقام مقایسه، بیش از یک سوم شمار کشته‌های اوکراین، در جنگ با روسیه است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi