شناسه خبر : 104262
یکشنبه 16 مهر 1402 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکل مسکن ایثارگران تا پایان دولت سیزدهم حل می‌شود

فاش نیوز - امیرآبادی فرهانی گفت: به نظرم بخش عمده مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه محقق شده است و مشکل مسکن ایثارگران تا پایان دولت سیزدهم حل می‌شود.

کد خبر: ۶۲۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ - دولت سیزه07October 2023
 

مشکل مسکن ایثارگران تا پایان دولت سیزدهم حل می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «احمد امیرآبادی فراهانی» رئیس فراکسیون ایثارگران درباره وضعیت مسکن ایثارگران اظهار داشت: به نظرم بخش عمده مربوط به ایثارگران در برنامه ششم توسعه محقق شده است البته چند مورد آن به دلیل نداشتن آئین نامه اجرایی عملیاتی نشد.

وی افزود: امیدواریم احکام عملیاتی نشده که مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد، در برنامه هفتم توسعه عملیاتی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار شد احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه بررسی شود که این جلسات برگزار شد و به جمع بندی خوبی رسیده ایم. موارد پیشنهادی را به کمیسیون تلفیق ارائه خواهیم کرد تا در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران یکی از احکام ایثارگران در برنامه هفتم توسعه را بحث مدافعان حرم عنوان و اظهار کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه، همان خدماتی که به رزمندگان مجروح و جانباز دوران دفاع مقدس و همچنین شهدا ارائه می‌شود، شهدا، جانبازان و ایثارگران مدافع حرم هم برخوردار خواهند شد.

امیرآبادی فراهانی خبر خوشی هم برای مسکن جانبازان داشت که در این باره گفت: اقداماتی در خصوص مسکن جانبازان در سراسر کشور انجام می‌شود و قدم‌های خوبی هم در این زمینه برداشته شد.

وی ادامه داد: هماهنگی خوبی میان بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزرات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده و تا زمان فعالیت این دولت مشکل مسکن ایثارگران رفع خواهد شد.

اینستاگرام
سلام ، در دولت احمدی نژاد به هر ایثارگر یکصد متر مربع زمین اختصاص دادند و عده زیادی از ایثارگران خانه دار شدند اما این روند در دولت قبل قطع شد و تبدیل به وام مسکن شد که لازم بود ایثارگر حداقل به اندازه مبلغ وام آورده تامین کند که اکثریت ایثارگرانی که از وام مسکن استفاده کردند برای تبدیل به احسنت بود یعنی خانه موجود را بزرگتر یا بهتر کردند از اینرو از یکصد هزار وام مسکن چهار درصد که در هر سال تصویب شد حدود شصت هزار وام مسکن دریافت نشد در حالیکه مابه التفاوت چهار درصد از وام مسکن هجده درصد به میزان 14 درصد سود بانکی در بودجه سالانه پرداخت شده بود و معلوم نشد باقیمانده 14 درصد وام های دریافت نشده کجا هزینه شدند.
چهار سال قبل در شهر مشهد زمینی برای مسکن جانبازان اختصاص یافت اما رییس قبلی بنیاد گفته بود سری که درد نمیکند دستمال نمی بندند منظورش این بود که چرا بنیاد خودش را درگیر خانه سازی برای جانبازان کند؟!!!!
باعث تاسف است که دولت قبل حداکثر تلاش وزیرانش برای نابودی کشور بود و خسارات هنگفتی بجا گذاشته که دولت انقلابی با همت انقلابی توانسته بخشی از خسارات نجومی بجا مانده از دولت قبل را پوشش دهد.
یقین داریم دولت یا مجلسی میتواند انقلابی باشد که توجه ویژه نسبت به خانواده های شهدا و جانبازان داشته باشد تا خساراتی که دولت قبل به اقشار ایثارگر و فرهنگ ایثار و شهادت وارد کرده جبران شود و هرگز پا جای پای مسئولان دولت قبل نگذارند در غیر اینصورت پس از چهار سال نمیتواند ادعا کند دولت انقلابی بوده است.
از سوی دیگر مدافعان حرم نیز جزو ارتش و سپاه اسلام محسوب میشوند و جدای از ملی گرایی در جهان اسلام وظیفه دولت و مجلس است که حمایت کند اما اولویت را به ایثارگران ایرانی قرار دهند که بیش از چهل سال خانه به دوش بودند و مشکلات فراوانی را تحمل کردند در حالیکه حق جانبازان تحمل مستاجری نبود.
این دولت کار واقعی نداشته همش وعده
حتی امسال بر خلاف دهها سال گذشته ، در قانون برای وام مسکن جانبازان چیزی دیده نشده !
از ریاست فراکسیون انتظار داریم برای حمایت از دولت ضعیف، ایثارگران را فدا نکند
شوک وارد نکنید!
درمان کنید،، نه اینکه داروی مسکن جهت درمان موقت!
خیلی از ایثارگران باصطلاح امتیازات مسکن گرفته اند!!!
مثال : همین الآن 1 میلیارد تومان به من بدهید،، حتی بلاعوض،،، که خانه بخرم!!!
آیا می‌شود؟! خیر
و.....
ایثارگران را صاحبخانه کنید.
نه در روی کاغذ......!!!
نه در فضای مجازی...!!!!!
بلکه به شکل واقعی...
توان باز پرداخت را تقویت کنید...
بلاعوض های کارآمد...
و.....
تا حالا که حرف بوده!!!
قانون ن ن ن بوده...
اما ضعیف بوده!!!
و همان قانون ضعیف هم اجرا نشده ه ه است!
........
سلام من کارت ایثار دارم و حقوق ۵۲۰۰ میگیرم .. سال گذشته برای اجاره منزل ۴۰ میلیون پول پیش داده بودم در نصیر آباد .. امسال هر کجا میرم نمیتونم خونه اجاره کنم .. آخر مهر باید خونه رو خالی کنم ..
یک وام حداقل ۱۰۰ برای ودیعه خونه لازم دارد .. برای من تعلق می‌گیرد؟؟ لطفا راهنمایی کنید . ۱۳ روز وقت دارم ,
سلام،
بنده جانباز زیر 25درصدم
از آنجائیکه نوبت وام خرید مسکن من آماده می باشد ومن با این مبلغ نمی توانم جایی درمحل سکونتم بخرم.
لذا این وام که سهمیه ام می باشد به من بدهید که حداقل بتوانم یه جای رو اجاره کنم .که شرمنده زن و بچه ام نباشم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi