شناسه خبر : 105793
سه شنبه 30 آبان 1402 , 13:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چاپ ۴۵ عنوان کتاب درباره سیره زندگی شهدا توسط نشر شاهد

فاش نیوز - کرم‌اللهی از چاپ ۴۵ عنوان کتاب در خصوص زندگی و خاطرات شهدا و ایثارگران در سال جاری خبر داد.

۴۵ عنوان کتاب با موضوع سیره زندگی شهدا توسط نشر شاهد به چاپ رسیده است

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس، «محمد کرم‌اللهی» سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: موضوع کتاب و کتابخوانی در همه جوامع به‌ویژه در فرهنگ اسلامی ارزش و جایگاهی وزین و والایی دارد به طوری که معجزه پیامبر اسلام کتاب است و در اولین کلام وحی به نبی اکرم (ص) امر به خواندن می‌شود و در حجم قابل توجهی از روایات و احادیث شریف اولیاءالله هم توصیه به علم آموزی و دانش‌اندوزی شده است.

سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انقلاب اسلامی از آن‌جا که مولود اندیشه اسلامی و عمل ایمانی و اعتقادی است موضوع کتاب و کتابخوانی را ارج گذاشته و بر آن از لسان امامین انقلاب تاکیدات بسیار شده است.

کرم‌اللهی بیان‌ داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو حوزه ارائه خدمت فرهنگی به جامعه هدف و ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مبادرت به ایجاد نشر شاهد به پشتوانه ثبت و ضبط اسناد و مدارک شهدا و ایثارگران و همچنین جمع‌آوری خاطرات آن‌ها همه ساله اقدام به چاپ و نشر کتاب کرده است.

وی با بیان اینکه موفقیت در عرصه چاپ و نشر ایثار مستلزم شناخت میدان مخاطب و نیاز‌های معرفتی او و ارتباط موثر با نویسندگان و مولفان علاقه‌مند به موضوع ایثار و شهادت است، گفت: از ابتدای حضور جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید ایشان بر چاپ کتاب در طراز انقلاب اسلامی و ضرورت گسترش جامعه مخاطب کتاب شاهد بوده است و برای تحقق این امر مهم اداره کل ما تلاش دارد که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت همه علاقه‌مندان به این عرصه زمینه درخشش انتشارات شاهد را در میان ناشران جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی مهیا کند.

سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به یقین نقطه‌ای که امروز ما درآن قرار قرار داریم با جایگاهی که باید در آن باشیم بسیار فاصله دارد و باید با تلاش مجاهدانه و خلاقانه زمینه دستیابی به جایگاه واقعی خود را مهیا کنیم.

کرم‌اللهی با بیان اینکه امسال تا الان ۴۵ عنوان کتاب با موضوع زندگی و زمانه شهدا چاپ شده که از این تعداد ۱۵ عنوان چاپ اول و ۱۰ عنوان تجدید چاپ است، گفت: ۴۰ عنوان در چاپخانه آماده چاپ داریم و ۶۹ عنوان هم در حال بررسی است که از ۶۹ عنوان، ۳۶ عنوان در مرحله اصلاح و ویرایش و ۲۱ کتاب در مرحله بازخوانی و کارشناسی است.

وی با تاکید بر اهمیت توزیع کتاب در کنار تولید آن، اظهارداشت: ورود به چرخه بازار عرضه و توزیع کتاب برای قوام و دوام هر نشری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در نشر شاهد در این بخش کار بر زمین مانده بسیار داریم و تلاش داریم با رفع موانع و بر طرف کردن معایب و مشکلات، زمینه احیاء مجدد مراکز عرضه و فروش کتب و مجلات شاهد را فراهم آورده و با حضور با برنامه و موثر در رویداد‌های ملی و بین‌المللی کتاب شرایط را برای ورود هدفمند به عرصه اقتصاد کتاب مهیا کنیم.

کرم‌اللهی با اشاره به حضور همزمان در ۶ نمایشگاه کتاب استانی در هفته کتاب و کتابخوانی ابراز امیدواری کرد که نشر شاهد بتواند در شان و جایگاه نام شهید و جامعه شاهد و ایثارگری در حوزه کتاب و کتابخوانی در خدمت علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi