شناسه خبر : 106535
چهارشنبه 22 آذر 1402 , 14:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در قالب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

پالایش و به‌روزرسانی قوانین موجود، حلال مشکلات قانونی ایثارگران

شفافیت و واقعی بودن اعتبارات و منابع مالی تخصیص داده شده برای مصوبات ایثارگری در لوایح بودجه سالانه و نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات به عنوان یکی از وظایف مجلس، در کنار ...

فاش نیوز - به‌روزرسانی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران جامعه ایثارگری را از قوانین دیگر و وضع قوانین جدید بی‌نیاز می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی، رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به عنوان قانون بالادستی اگر به صورت کامل و جامع اجرایی و برخی از مواد آن بروزرسانی شود می تواند پاسخگوی مطالبات و مشکلات موجود در جامعه ایثارگری باشد.

رحمت‌الله نوروزی، با تأکید بر توجه بیشتر دولت و مجلس به مطالبات و نیازهای ایثارگران در سال های اجرای برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: هر چند که جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه دیده شده است اما پاسخگوی معضلات و مشکلات ایثارگری که از سال های گذشته انباشته شده است نیست و کافی به نظر نمی رسد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه قوانین خوبی برای ایثارگران لحاظ شده است که به دلیل ارائه نشدن لایحه در خصوص ایثارگران از سوی دولت، عینا این مصوبات در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: شفافیت و واقعی بودن اعتبارات و منابع مالی تخصیص داده شده برای مصوبات ایثارگری در لوایح بودجه سالانه و نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات به عنوان یکی از وظایف مجلس، در کنار قانون‌گزاری بسیار مهم و ضروری است.

نماینده مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تذکر آیین‌نامه ای در مخالفت با پولی شدن مدارس و طبقه‌بندی آنها یادآور شد: ما اعتقاد داریم که باید مجلس شورای اسلامی و دولت در راستای تقویت بنیه آموزشی کشور و وزارت آموزش و پرورش قدم بردارند و در سنوات گذشته بخش دولتی را هم مورد توجه قرار داده و تقویت کردیم.

وی با بیان اینکه براساس اصول قانون اساسی، آموزش رایگان است متذکر شد: ما نباید فاصله طبقاتی در تعلیم و تربیت ایجاد کنیم و این تفکر که هر کسی پول بیشتری دارد می تواند در مدارس بهتری تحصیل کند غلط است و با آرمان‌های انقلاب، حضرت امام و رهبری مغایرت دارد. همچنین مجلس و دولت باید در موضوع آموزش، همانند سال های گذشته توجه ویژه‌ داشته باشیم؛ چرا که مبدأ همه تحولات سنگ بنای آینده نظام است.
عضو فراکسیون کارگری مجلس در پایان سخنان خود با اشاره به مخالفت فراکسیون کارگری با موضوع افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه متذکر شد: درخصوص برنامه هفتم، ما با افزایش سن بازنشستگی مخالف بودیم و رأی هم دادیم. فراکسیون کارگری نیز به شورای نگهبان نامه‌ای ارسال و موارد مخالفت خود را توضیح داده است.

* معرفی

اینستاگرام
بزرگترین مشکل قانونی رزمندگان معیشت بگیر این است که هر نفر به مدت ۱۵ سال ۲۰ سال یا ۱۰ سال بیمه تامین اجتماعی پرداخت کردند. به واسطه مقرر شدن کمک معیشیت از ادامه بیمه باز مانده است وهمچنین اگر بیمه را ادامه بدهند معشیت قطع میشود.این سوابق ۱۰ یا ۱۵ سالی رزمندگان معصر معشیت بگیر در تامین اجتماعی خاک می‌خورد آخه چطور قانونگذار فکر این معضل را نکرده ۵ سال دارم داد می‌زنم گوش کسی بدهکار نیست و هیچ راه حلی ایجاد نشده است یا این سابقه را بیارن رو سابقه پرداخت معیشیت یا اجازه بدهند که بیمه رو ادامه بدهند و پس از بازنشستگی معیشت قطع و بازنشسته بشوند.
مهمترین مشکل قوانین ایثارگران عدم تسهیلات بانکی( وام مسکن ) به رزمندگان است.متاسفانه عمر مجلس انقلابی هم رو به پایان است، ودراین خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفت.
گيرم که خلق را با فريبت فريفتي
با دست انتقام طبيعت چه مي کني؟
اسرائیل بزودی نابود میشود
با سلام نمایندگان مجلس شورای اسلامی چرا حدف دهگ بندی انجام شده ولی کمسیون اجتماعی مجلس فعلا اجرایی نشده ما جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج درصد که حقوق منعیشت را از بنیادشهید دریافت می کنیم حق کشی شده پس عدالتی که می گوید کجاست با دهگ بندی الکی خانوار واقعا جای تاسف داره یا قطع حقوق یا حقوق منعیشت چهار میلیون دویست انشالله کمسیون اجتماعی مجلس سری پیگیری بفرمایند چون همگی ایثارگران و جانبازان چشم انتظار کامل حقوق منعیشت هستند والسلام
با سلام و عرض ادب خدمت مسولان زحمتکش نظام جمهوری اسلامی و تمامی نمایندگان مجلس ؟؟؟ کمسیون اجتماعی مجلس شورای نگهبان چرا حدود 10 از سال رفت حدف دهگ بندی خانوار ایثارگران و جانبازان به کجا رسید پس کی تصویب میشه نمایندگان مجلس قلب ملت هستید حدف دهگ بندی خانوار ایثارگران و جانبازان زیر بیست پنج.درصد کار خدا پسندانه هستش انشاءالله تمام نمایندگان و رییس بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه و همچنین دیوان عدالت اداری این حدف دهگ بندی سری انجام بدهند و دل چند هزار نفر ایثارگر و جانباز را شاد کنند چون این حدف تصویب رسید فقط منتظر کمسیون اجتماعی مجلس هستش همگی با هم این کار خیر را انجام بدهید چون این قشر در رنج وعذاب منعیشت بسر می برند جهت منعیشت و تورم با تشکر از خبرگزاری فاش نیوز موفق باشید در پناه امام زمان( مرگ بر اسرائیل جنایتکار )
فاش نیوز به گوش همه مسئولا و نماینده ها برسانید نیروهای طرحی به هیچ عنوان کوتاه نمی آیند و حق همه هست استخدام بشوند حتی برای سالهای بعدهم طرحی ها باید از این حق تبدیل وضعیت برخوردار شوند به هیچ وجه حق ندارند بین ما ایثارگرا فرق بگذارند الان یکی از افراد خانواده من تبدیل وضعیت شد در دوران طرحش اما من که دو سال دیگه طرحم هست نباید قانونی برام باشه؟ من و امثال من که طرحی هیتیم باید قانون روشن و دائمی برامون وجود داشته باشه یا نه؟؟ این بی عدالتی محضه . واقعا مجلس بی قانونی داریم وقتی مثل اب خوردن بین ماها تبعیض هست یعنی فقط به فکر بچه های خودشون بودن نه به فکر همه ایثارگران. وگرنه این قانون تبدیل وضعیت باید دائمی شود. این سیاستها توهین به تمام ایثارگران است. ما بازیچه و مسخره هیچ احدی نیستیم . خواهش دارم برسانید به گوش مجلس . معلوم هست چه خبره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi